Klemmetjes sierlijst voorruit

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Madman
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 28.09.2008 - 13:02
Locatie: Scharnegoutum
Contacteer:

Hoi,

In maart wordt mijn 142 gespoten, hierna ga ik hem weer opbouwen. Nu vraag ik mij af of er ook alternatieven zijn voor de klemmetjes waarmee de sierlijst rond de voorruit vastgezet worden. Een paar jaar geleden in een andere 144 bij het wisselsen van de voorruit nieuwe gekocht bij een volvo dealer. Deze roesten echter al vrijsnel. Zijn ze misschien ergens in rvs te verkrijgen? Alle adviesen zijn welkom!

Groet,

Mathieu.
Volvo 142E 1971
Volvo 144 deluxe 1972
Volvo 144 GLe 1973
Volvo 142 deluxe 1973 KIA 2 januari 2010.
Volvo 144E automaat 1974 RIP maart 2010
Volvo 242 DL 1981
Citroen DS 21 injection
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Plastic sierstrip houders in combinatie met een sierlijst van volvo 240, vraag even aan Wim die kan je wel helpen. (www.volvoclassics.nl)
Madman
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 28.09.2008 - 13:02
Locatie: Scharnegoutum
Contacteer:

Hoi Ferdy,

Dank voor je suggestie. Maar ik wil beslist de 140 lijst erop hebben, dus ik zoek verder naar alternatieven.

Groet,

Mathieu.
Volvo 142E 1971
Volvo 144 deluxe 1972
Volvo 144 GLe 1973
Volvo 142 deluxe 1973 KIA 2 januari 2010.
Volvo 144E automaat 1974 RIP maart 2010
Volvo 242 DL 1981
Citroen DS 21 injection
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Ik geloof dat Bas (Bellenium) destijds geprobeerd heeft bij een zilveren 164 de lijst vast te kitten met ruitenkit.
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1655
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Ik heb nieuwe originele klemmetjes gemonteerd, en die eerst in de Hammerite gezet. Na de tweede keer spuiten ze nat in de sleuf geduwd en meteen de sleuf met een houtje dichtgeslagen. Ik hoop zo de boel een hele tijd goed te houden. (Er was maar op één plek wat roest in de rand en verder is hij zo goed als nieuw!)

Ik heb op een vorige 144 eens alle rommel verwijderd en de rand vastgezet met toefjes rubberkit. Dat ging heel goed, mits je de boel goed ontvet en de rand met plakband o.i.d. vastzet tot de kit droog is!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

ik heb idd de originele (crome) lijst in de kit vast gezet. de lijst zit nu diep (bijna gelijk met het chassis)

Carglass krijgt een probleem met verwijderen als het echt moet.
met klemmetjes hebben we toch al aardig wat problemen gehad, als je ze niet in de kit doopt voordat je ze monteert dan lekt de ruit langs de klemmen.
Madman
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 28.09.2008 - 13:02
Locatie: Scharnegoutum
Contacteer:

B-lennium schreef:ik heb idd de originele (crome) lijst in de kit vast gezet. de lijst zit nu diep (bijna gelijk met het chassis)

Carglass krijgt een probleem met verwijderen als het echt moet.
met klemmetjes hebben we toch al aardig wat problemen gehad, als je ze niet in de kit doopt voordat je ze monteert dan lekt de ruit langs de klemmen.
Dat is een goede tip! Het blijft maar een rare constructie die volvo toepaste.

Groet en de beste wensen voor 2010,

Mathieu.
Volvo 142E 1971
Volvo 144 deluxe 1972
Volvo 144 GLe 1973
Volvo 142 deluxe 1973 KIA 2 januari 2010.
Volvo 144E automaat 1974 RIP maart 2010
Volvo 242 DL 1981
Citroen DS 21 injection
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”