verlagen v40
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10
Hallo ik denk er over na om mijn v40 te verlagen 35 tot 40mm .Nu heb ik gehoord dat er ook andere schokbrekers onder mijn type moeten,inplaats van alleen verlagings veren.Ik heb een 2 liter turbo dynamic line die is gebouwd tussen mei 1999 en mei 2000 .Wie kan mij helpen :?:
- Timmert
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 10.01.2005 - 21:12
- Locatie: Uithoorn
Hoeft in principe niet. Je kunt tot 40mm verlagen met je originele dempers, mits deze niet te erg versleten zijn. Nieuwe dempers is natuurlijk altijd beter, maar niet persé noodzakelijk.exhonda schreef:Hallo ik denk er over na om mijn v40 te verlagen 35 tot 40mm .Nu heb ik gehoord dat er ook andere schokbrekers onder mijn type moeten,inplaats van alleen verlagings veren.Ik heb een 2 liter turbo dynamic line die is gebouwd tussen mei 1999 en mei 2000 .Wie kan mij helpen :?:
S40 Phase I 1.8 16v Europa
-
- 4th Gear member
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36
De dealer staat je voor te liegen, subtieler kan ik het je niet vertellen.
TENZIJ hij bedoeld dat je van die zelf stellende achterveerpoten hebt. Hoe heten die dingen ook al weer? In DAT geval heb ik nog wel een setje achterveerpoten voor weinig. Ik heb namelijk nieuwe sensatracs besteld, maar het vervangen van alleen de veren was achteraf ook wel genoeg geweest.
En het heeft geen zin om een ander setje veerpoten op de kop te tikken, tenzij ze hetzelfde model zijn, want je moet je huidige veerschotel e.d. hergebruiken. En als ze hetzelfde model zijn, dan heb je dus ook geen andere veerpoten nodig, TENZIJ je ook niet veerpoten wilt.
Maar alleen veren zal vermoedelijk voldoende zijn.
TENZIJ hij bedoeld dat je van die zelf stellende achterveerpoten hebt. Hoe heten die dingen ook al weer? In DAT geval heb ik nog wel een setje achterveerpoten voor weinig. Ik heb namelijk nieuwe sensatracs besteld, maar het vervangen van alleen de veren was achteraf ook wel genoeg geweest.
En het heeft geen zin om een ander setje veerpoten op de kop te tikken, tenzij ze hetzelfde model zijn, want je moet je huidige veerschotel e.d. hergebruiken. En als ze hetzelfde model zijn, dan heb je dus ook geen andere veerpoten nodig, TENZIJ je ook niet veerpoten wilt.
Maar alleen veren zal vermoedelijk voldoende zijn.
- CeeBee
- 5th Gear member
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 07:49
- Locatie: Westland
Nivomat , dan moet je achter, ze zitten nl. achter, ook de shocks vervangen.
Heb je geen niveau regeling achter kan het wel.......................
Schokbrekers meevervangen geniet wel de voorkeur.
Heb je geen niveau regeling achter kan het wel.......................
Schokbrekers meevervangen geniet wel de voorkeur.
XC40 B3 Plus Dark


Ik had eerder al eens een S40 2.0 en die heb ik 4 cm laten verlagen zonder de schokdempers te vervangen ( auto was toen nog wel bijna nieuw) en daar zaten banden van 215-45-17inch onder en ik heb nooit gemerkt dat ze aanliepen. Ook niet met meerdere personen in de auto.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10
Eindelijk een mailtje van Volvo NL.Ik heb onder de v40 een gewoon onder stel .Dus geen dynamic onderstel en geen nivomat gelukkig.Nog een mailtje gestuurd of het dan mogelijk is enkel veren te vervangen en de huidige schok brekers te gebruiken. Dus nog even wachten op antwoord. 
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10
Nieuw mailtje :Volvo NL raad het niet aan om enkel verlagings veren te gebruiken omdat ze niet weten wat het effect daar van is.Volvo heeft zelf GEEN accessories:(verenset, schokdemperset ,stabilisatorstangenset)
voor mijn type liggen. Wel een speciale veerpootsteun voor een sportiever imago . Maar wat moet ik me daar bij voor stellen ? .:?
voor mijn type liggen. Wel een speciale veerpootsteun voor een sportiever imago . Maar wat moet ik me daar bij voor stellen ? .:?
- Volmar
- 3rd Gear member
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 21:45
- Locatie: Beekbergen
Volvo heeft WEL een ander onderstel voor jouw auto.
Ze hebben een wegliggingset voor ongeveer 3 cm verlaging.
Met veren/schokbrekers en een andere stabilisatorstang achter.
Maarreee, ik geloof dat ze een leverprobleem hebben met
schokbrekers....of is dat weer opgelost? Misschien dat ze het daarom
maar niet vertellen.
Maar dat kost je al gauw weer tegen de 1000 euro.
Zou gewoon voor de al eerder genoemde optie gaan.
Nog effe een vraagje voor chris: Je hebt een merwede onderstel
gereden. Ik heb nu een dynamic onderstel onder een 98er TD.
Ik wil dit jaar nog verlagen, in ieder geval aan de voorkant.
Ik rijd nu met verzwaarde achterveren ivm trailer trekken.
Die zijn op zich al een stuk harder dan voor.
Er komt nog wat troep vast achterin, dus zal ie zeker nog 1,5cm
zakken aan de achterkant.
Die kan ik volgens mij toch gewoon blijven gebruiken??
Alleen wil ik dan wel de shocks vervangen.
Ik wil voor 3 tot 3,5 cm gaan verlagen.
Ze hebben een wegliggingset voor ongeveer 3 cm verlaging.
Met veren/schokbrekers en een andere stabilisatorstang achter.
Maarreee, ik geloof dat ze een leverprobleem hebben met
schokbrekers....of is dat weer opgelost? Misschien dat ze het daarom
maar niet vertellen.
Maar dat kost je al gauw weer tegen de 1000 euro.
Zou gewoon voor de al eerder genoemde optie gaan.
Nog effe een vraagje voor chris: Je hebt een merwede onderstel
gereden. Ik heb nu een dynamic onderstel onder een 98er TD.
Ik wil dit jaar nog verlagen, in ieder geval aan de voorkant.
Ik rijd nu met verzwaarde achterveren ivm trailer trekken.
Die zijn op zich al een stuk harder dan voor.
Er komt nog wat troep vast achterin, dus zal ie zeker nog 1,5cm
zakken aan de achterkant.
Die kan ik volgens mij toch gewoon blijven gebruiken??
Alleen wil ik dan wel de shocks vervangen.
Ik wil voor 3 tot 3,5 cm gaan verlagen.
It's only kinky the first time
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 12:08
Ik heb ondertussen de wegliggingsset onder de bolderkar liggen, rijdt geweldig, maar lager wordt hij er niet echt van :? . De levering heeft wat op zich laten wachten, maar de volvodealer te Gorinchem (van Hemert) heeft me bij de 150000km beurt gematst
, dus daar hoor je me niet meer over. De wegligginsset kwam op € 1200,- incl. montage.

- CeeBee
- 5th Gear member
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 07:49
- Locatie: Westland
Mwwmmm, wordt weer een apart verhaal, je wil dus alleen voor verlagen, en achter de verzwaarde veren houden?
Persoonlijk zou ik :of rondom , of niet verlagen .
De oude veren achter zullen niet veel meer zakken , nieuwe wel , dus dan ligt hij met z'n neus op de grond.
En je wil echt niet te laag gaan voor , ivm het sleepoog en de draagbalk waar de motorsteunen op zitten.
Maar misschien bedoel je het niet zo, dus leg even uit wat je precies bedoelt.
Zou idd wel ook de schokbrekers vervangen.
Persoonlijk zou ik :of rondom , of niet verlagen .
De oude veren achter zullen niet veel meer zakken , nieuwe wel , dus dan ligt hij met z'n neus op de grond.
En je wil echt niet te laag gaan voor , ivm het sleepoog en de draagbalk waar de motorsteunen op zitten.
Maar misschien bedoel je het niet zo, dus leg even uit wat je precies bedoelt.
Zou idd wel ook de schokbrekers vervangen.
XC40 B3 Plus Dark


- Volmar
- 3rd Gear member
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 21:45
- Locatie: Beekbergen
Het punt is, dat ie aan de voorkant zeker 3.5 cm omlaag mag van mij.
Heb al eerder merwede verlaging aan de voorkant eronder gehad,
maar toen klapte ie overal bovenop. Dat waren 4cm veren, maar
hij zakte 5cm (????) Achter was standaard.
Ik heb achter verzwaarde veren nodig, vanwege zware last op de haak.
Ook gaat mijn audio er deze zomer in. Al met al zo'n 100KG.
Veren zijn nu een jaar oud.
Ik wil 'm dus wel graag verlagen naar normale waarden en niet zo'n
gat aan de voorkant waar je je hoofd tussen kan steken
Achter wil ik toch graag progressief, aan de voorkant dan 3,5 cm lager
Levert Merwede ook progressief achter?
Met die 100kg gaat ie dan sowieso omlaag.
En als ik er een trailer aanhang, is dat max 75KG meer.
Ik weet niet of Merwede zo'n set verkoopt??
Ze kunnen wel alles op maat maken.
Met de standaard veren hing de auto nogal achterover. Zit er niet eens
gas in, tis een diesel. Met deze progressieve veren staat de auto recht.
Door die veren istie namelijk 1,5cm omhooggekomen achter.
Die eerste verlaging van de voorkant wat trouwens met de standaard
veren.
Misschien stom van me, maar ik had T4 schokbrekers gebruikt, met
verlagingsveren voor een standaard onderstel.
Heb al eerder merwede verlaging aan de voorkant eronder gehad,
maar toen klapte ie overal bovenop. Dat waren 4cm veren, maar
hij zakte 5cm (????) Achter was standaard.
Ik heb achter verzwaarde veren nodig, vanwege zware last op de haak.
Ook gaat mijn audio er deze zomer in. Al met al zo'n 100KG.
Veren zijn nu een jaar oud.
Ik wil 'm dus wel graag verlagen naar normale waarden en niet zo'n
gat aan de voorkant waar je je hoofd tussen kan steken

Achter wil ik toch graag progressief, aan de voorkant dan 3,5 cm lager
Levert Merwede ook progressief achter?
Met die 100kg gaat ie dan sowieso omlaag.
En als ik er een trailer aanhang, is dat max 75KG meer.
Ik weet niet of Merwede zo'n set verkoopt??
Ze kunnen wel alles op maat maken.
Met de standaard veren hing de auto nogal achterover. Zit er niet eens
gas in, tis een diesel. Met deze progressieve veren staat de auto recht.
Door die veren istie namelijk 1,5cm omhooggekomen achter.
Die eerste verlaging van de voorkant wat trouwens met de standaard
veren.
Misschien stom van me, maar ik had T4 schokbrekers gebruikt, met
verlagingsveren voor een standaard onderstel.
It's only kinky the first time
- CeeBee
- 5th Gear member
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 07:49
- Locatie: Westland
Ik zou Merwede even je verhaal uitleggen , dan kunnen ze zwaardere veren "drukken" , tot de juist hoogte , kun je gewoon verlagen , overal net zo hoog(laag).
Ik had m'n sleepoog voor eraf geslepen , en die versteviging op de steunbalk ook , en een plaat over dat gat gelast.
No troubles.
Ik heb gehoord, dat het er allemaal weer opzit , dus er zal wel schade mee gereden zijn.
Ik had m'n sleepoog voor eraf geslepen , en die versteviging op de steunbalk ook , en een plaat over dat gat gelast.
No troubles.
Ik heb gehoord, dat het er allemaal weer opzit , dus er zal wel schade mee gereden zijn.
XC40 B3 Plus Dark


- Robert
- 5th Gear member
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 19:53
- Locatie: Oosterhout
Ook ik heb er nog weleens een zware last achter hangen namelijk een caravan
65 tot 75 kg kogeldruk en de wagen volgeladen en toch zo'n 3,5 cm verlaagd.
Natuurlijk loopt hij soms iets of wat aan als je kuil krijgt of een zonk in de weg zoals bij een viaduct.Maar dat is maar minimaal.
Dus verlagen die handel

65 tot 75 kg kogeldruk en de wagen volgeladen en toch zo'n 3,5 cm verlaagd.
Natuurlijk loopt hij soms iets of wat aan als je kuil krijgt of een zonk in de weg zoals bij een viaduct.Maar dat is maar minimaal.
Dus verlagen die handel

---------------------------------------Hier langs afknippen--------------------------------
V40 1.9 T4 200pk 1997
S60 2.4 170pk 2003
V50 2.4 170pk 2006
V40 1.9 T4 200pk 1997
S60 2.4 170pk 2003
V50 2.4 170pk 2006
- Volmar
- 3rd Gear member
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 21:45
- Locatie: Beekbergen
Ik woon nogal in drempel-city.
Mijn sleepoog is inmiddels meer ovaal dan rond geworden na de vorige
verlaging.
Ik zal anders eens langsrijden, dan kunnen ze het zien.
Pletten is inderdaad ook een optie.
Het punt is alleen, dat de hoogte achter precies goed is, als er 100kg
achterin ligt, vandaar dat ik 'm daar niet lager hoef te hebben.
Ik ga binnenkort eens naar De Meern.
Mijn sleepoog is inmiddels meer ovaal dan rond geworden na de vorige
verlaging.

Ik zal anders eens langsrijden, dan kunnen ze het zien.
Pletten is inderdaad ook een optie.
Het punt is alleen, dat de hoogte achter precies goed is, als er 100kg
achterin ligt, vandaar dat ik 'm daar niet lager hoef te hebben.
Ik ga binnenkort eens naar De Meern.
It's only kinky the first time