Ik ben onlangs aan mijn 5e volvo begonnen, ditmaal een 2.0D uit 2005 met een 6-bak. Wat mij opvalt dat de motor bij lage toeren, ca 1500 rpm een fluitend geluid produceert in de 4e/5e/6e versnelling. Als ik het gas loslaat is het weg, maar komt direct terug bij gasgeven. Zodra de toeren over de ca. 2000 rpm komt hoor ik dit niet meer. Is dit een normaal verschijnsel voor deze motor of is het iets anders?
groet
maarten
Fluitende volvo 2.0 D
- v-ijftig
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 15.11.2009 - 00:30
- Contacteer:
V50 2.0D momentum 2005
855 TDI 1996 480.000 km
Triumph TR4a IRS www.tr4airs.nl
440 GLT 1992
Amazon P121 B18 1965
360 GLS 1985
855 TDI 1996 480.000 km
Triumph TR4a IRS www.tr4airs.nl
440 GLT 1992
Amazon P121 B18 1965
360 GLS 1985
- Christopher
- 3rd Gear member
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 08.02.2009 - 20:34
- Locatie: Flevoland, Nederland
Is ie getuned?
S40 2.0D - Barents Blue Momentum
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27342
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Klinkt als de turbo, die springt bij dat toerental bij
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- v-ijftig
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 15.11.2009 - 00:30
- Contacteer:
Nee, hij is niet getuned. De turbo zou kunnen zijn. Maar hebben andere rijders met een 2.0 D dan ook deze fluittoon?
Als het de turbo is, waarom neemt de toon dan af naarmate ik meer toeren maak; de turbo blijft immers zijn werk doen.
maarten
Als het de turbo is, waarom neemt de toon dan af naarmate ik meer toeren maak; de turbo blijft immers zijn werk doen.
maarten
V50 2.0D momentum 2005
855 TDI 1996 480.000 km
Triumph TR4a IRS www.tr4airs.nl
440 GLT 1992
Amazon P121 B18 1965
360 GLS 1985
855 TDI 1996 480.000 km
Triumph TR4a IRS www.tr4airs.nl
440 GLT 1992
Amazon P121 B18 1965
360 GLS 1985
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Paar maanden geleden hadden wij ook een fluit, maar dan elke keer als je het gas aan raakte. Nu is het nog af en toe, heel zelden.
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19
Kom door het koude weer,dan fluit je turbo meer.
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19
Als het koud is ga je wastegate eerder open,daar fluit die door.
- v-ijftig
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 15.11.2009 - 00:30
- Contacteer:
Ik weet niet hoe de 6-bak er aan de binnenkant uitziet en welke tandwielen op dezelfde as zitten, maar zou het een versleten lager kunnen zijn? :-k
V50 2.0D momentum 2005
855 TDI 1996 480.000 km
Triumph TR4a IRS www.tr4airs.nl
440 GLT 1992
Amazon P121 B18 1965
360 GLS 1985
855 TDI 1996 480.000 km
Triumph TR4a IRS www.tr4airs.nl
440 GLT 1992
Amazon P121 B18 1965
360 GLS 1985
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19
Hoe kom je daar zo bij?v-ijftig schreef:Ik weet niet hoe de 6-bak er aan de binnenkant uitziet en welke tandwielen op dezelfde as zitten, maar zou het een versleten lager kunnen zijn? :-k
als je je gas loslaat hoor je het niet meer zij je.
- Christopher
- 3rd Gear member
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 08.02.2009 - 20:34
- Locatie: Flevoland, Nederland
Oeh, das ook wel leuk BIJ de Volvo. Wel WRX uitvoering.remmm schreef:Gefeliciteerd, je hebt nu een Subaru Impreza
Ik had 'm in Zwitserland op vakantie ook na een dagje koude parkeerplaats. Na een tijdje rijden weer over gegaan.
S40 2.0D - Barents Blue Momentum
- v-ijftig
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 15.11.2009 - 00:30
- Contacteer:
volvo c70 t5 schreef:Hoe kom je daar zo bij?v-ijftig schreef:Ik weet niet hoe de 6-bak er aan de binnenkant uitziet en welke tandwielen op dezelfde as zitten, maar zou het een versleten lager kunnen zijn? :-k
als je je gas loslaat hoor je het niet meer zij je.
Als je het gas loslaat belast je de tandwielen niet en de lagers dus ook niet. Waarom fluit hij dan wel in 4-5-6 en niet in bv z'n 2 of 3 bij dezelfde toerental van ca. 1500 rpm
V50 2.0D momentum 2005
855 TDI 1996 480.000 km
Triumph TR4a IRS www.tr4airs.nl
440 GLT 1992
Amazon P121 B18 1965
360 GLS 1985
855 TDI 1996 480.000 km
Triumph TR4a IRS www.tr4airs.nl
440 GLT 1992
Amazon P121 B18 1965
360 GLS 1985
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19
Ik denk echt je turbo hoor,in zijn 4-5-6 spoel je turbo minder snel op,anders ga je even langs de dealer.
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19
Hier sta een filmpje op,klink het een beetje zo.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/t ... 228.0.html
http://www.volvo850forum.nl/index.php/t ... 228.0.html
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19
Als je een vacuum lek heb merk je het altijd,loop die ook slecht.E.T. schreef:Zijn alle inlaat slangen/buizen/klemmen gecontroleerd op lekage?
- E.T.
- 5th Gear member
- Berichten: 1012
- Lid geworden op: 10.05.2009 - 15:11
Als het lek achter de turbo zit hoef je dit niet direct te merken. Auto zou wat minder vermogen moeten hebben, maar als dit een klein lek is en het lek wordt langzaam groter dan merk je het vermogensverlies niet.volvo c70 t5 schreef:Als je een vacuum lek heb merk je het altijd,loop die ook slecht.
Groet Edwin
Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design
Volvo Amazon P131 B20 1968
Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design
Volvo Amazon P131 B20 1968
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19
Ja heb je wel wat,heb ook een keer een vacuum lek gehad was ook klein en achter de turbo ging die toch zwart roken wil je niet weten.E.T. schreef:Als het lek achter de turbo zit hoef je dit niet direct te merken. Auto zou wat minder vermogen moeten hebben, maar als dit een klein lek is en het lek wordt langzaam groter dan merk je het vermogensverlies niet.volvo c70 t5 schreef:Als je een vacuum lek heb merk je het altijd,loop die ook slecht.