Deuren in het slot gevallen

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Gebruikersavatar
volvo 960R
3rd Gear member
Berichten: 499
Lid geworden op: 28.04.2007 - 20:11
Locatie: Poortugaal

Ik had vorige week een probleem met mijn 960 station 1997.

Ik stond in de wasstraat.
Toen de wasbeurt klaar was wilden ik instappen maar mijn deuren zaten dicht.
Mijn sleutel zat in het contact !!!!! ( geen reserve sleutel ).

Na veeeeeeeeeel gedoe met de ANWB aan de telefoon ( geen lid terwijl ik wel lid ben !! ) en auto op naam van mij vader, en die MOEST er bij zijn :? anders konden ze niets doen voor mij.

Na veel gedoe en 3 uur later !!! de ANWB gekomen en heeft de deur kunnen openen ( na een dikke 10 minuten rommelen ).

Bij het tankstation hadden ze een gemiddelde van 25 a 30 geschatte mensen moeten wegsturen omdat die 960 er in stond die niet weg kon.

Hier waren gelukkig geen kosten voor mij aangebonden.

Maar nu de vraag..
Hoe kan het zo zijn dat mijn deuren in het slot gevallen zijn ?

Sleutel in het contact, ik heb GEEN knop in de deur bediend zodat ie automatisch in het slot valt.
Want dit is natuurlijk wel een k*t geintje dat ik wil oplossen.

Alvast bedankt,

Ik heb geleerd :
1 = Toch maar een reserve sleutel laten bij maken..
2 = Sleutel in je zak doen.
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

zo heb ik eens buiten gesloten gestaan mij een escort (zonder centrale vergrendeling of wat dan ook.)

Er was bijna een ongeluk gebeurd en ik zag het gebeuren dus zet de auto aan de kant en ga even kijken of het goed gaat (was een aanhanger gaan scharen tijdens het remmen) Liet de motor gewoon lopen en toen ik terug kwam bij de auto was de deur dus ineens dicht en op slot.

Anwb gebeld en kon wel een uur duren. (lekker met lopende motor en net op weg naar tankstation dus mijn angst was al dat hij bijna leeg was.)

Krijg je nog van die anwb man aan de telefoon te horen: Graag in de berm blijven wachten en niet in de auto meneer! :S Waarop is dus anttwoord dat alsik in de auto kon wachten dat ik de anwb dan ook niet nodig had.... LOL

Heb ruim een uur gewacht en binnen enkele minuten had hij de auto open.

Als je centrale vergrendeling hebt met alarm heb ik het wel eens meegemaakt dat dezer op slot gaat als de stroom er heel even af en op gaat. Misschien is dat bij jou wel gebeurd door het water? Enne nog een tip! Gewoon lekker met handje wassen! :P
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Gebruikersavatar
volvo 960R
3rd Gear member
Berichten: 499
Lid geworden op: 28.04.2007 - 20:11
Locatie: Poortugaal

Ha Arjan,

Ik moest even lachen om de zin ±

Waarop is dus anttwoord dat alsik in de auto kon wachten dat ik de anwb dan ook niet nodig had.... LOL


OEI !!! ik heb keelpijn, nu nog meer grrrr :( :P

Maargoed, ik heb GEEN handzender.
Ik moet deur openen via de sleutel.

Micheal ( forum lid ) die had ook al een gedachten met ''water''.

Het is mij nog nooit eerder gebeurt.
Ik laat altijd de sleutel in het contact, want ik stap toch direct weer erin.
Maarja..

Ook de gedachten van een reserve sleutel ''dat komt nog wel''
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21419
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Niet in de auto is sleutels in de zak.

Ik heb ook een 960 maar wat hier gebeurt is, kan ik niet herleiden tot iets zinnigs. Nog niet mee gemaakt (en hoeft voor mij ook niet).
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
knorrepot
2nd Gear member
Berichten: 198
Lid geworden op: 16.06.2008 - 15:57
Locatie: Zaandam

sluiting geweest door veel water dat van alle kanten door de kiertjes spuit, hebben veel mensen voor je ook al gehad. Wassen is altijd sleutel bij je houden!
Ben
knorrepot
2nd Gear member
Berichten: 198
Lid geworden op: 16.06.2008 - 15:57
Locatie: Zaandam

heb zelf weleens een sluiting gehad in de wasstraat met de toeter. Echood lekker in zo'n cabine, en de hele rit naar huis is ook feest. Ik dacht dat ie wel zou stoppen met wat hobbelen en een beetje rijwind, niet dus...
Ben
Gebruikersavatar
volvo 960R
3rd Gear member
Berichten: 499
Lid geworden op: 28.04.2007 - 20:11
Locatie: Poortugaal

Bedankt Knorrepot,

Inderdaad ''sluiting met water'' dat zij Michael ook.

En tja.. met de hand wassen, dat doe ik lekker in de zomer, radio aan, auto lekker oppoetsen van binnen en buiten, en daarna een ijsje halen en een ritje maken naar het strand ofzoiets.

Geef mij de zomer maar, inplaats de kouw !!!!

En de toeter, dat is een knap irritant voorval.
Mensen zullen wel denken toen je aan het rijden was hahaha.
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

volvo 960R schreef:Ik had vorige week een probleem met mijn 960 station 1997.

Ik stond in de wasstraat.
Toen de wasbeurt klaar was wilden ik instappen maar mijn deuren zaten dicht.
Mijn sleutel zat in het contact !!!!! ( geen reserve sleutel ).
Mooi he? Dat noemen ze bij Volvo deadlock.
Dat betekend dat je het contact helemaal uit gezet had, KP0 dus, maar erin hebt laten zitten en de immobilizer de verbinding met de sleutel niet kan maken (als er al een immobilizer in zit, volgens mij bij jou niet)

Als je dan ongeveer een minuut wacht, nadat je de auto verlaten hebt, maar de deur zit niet op slot, dan doet de auto dat, gratis, service van Volvo, mooi toch?
Maarre, het is wel kl*te natuurlijk, dat je dan buiten staat.

Gelukkig is de oplossing altijd simpel en kun je hem zo programmeren, dat de deadlock uit moet, als het goed is, maar de procedure zou ik moeten nazoeken.
Dus, tenzij anders bewezen, niets met kortsluiting te maken, gewoon behaviour by design.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Gebruikersavatar
volvo 960R
3rd Gear member
Berichten: 499
Lid geworden op: 28.04.2007 - 20:11
Locatie: Poortugaal

Hey Baseman,

Daar zitten weer woorden in dat voor mijn abrakadabra is ( haha ).
Ik ben al blij dat ik weet dat de - zwart is en dat de + rood is. ( toch ? :P )

Maar ik heb het vaker dat mijn sleutel er in zit en dat ik even weg ben ( wassen ).

Baseman, je krijgt na dit bericht een PB-tje van me.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21419
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bas, lees ik tussen de regels door dat je de auto gewoon kunt verlaten en dat deze dan vanzelf op slot gaat?
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Msuidgeest schreef:Bas, lees ik tussen de regels door dat je de auto gewoon kunt verlaten en dat deze dan vanzelf op slot gaat?
Dat lees je goed.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

Dat is vast niet op elke 900 serie zo right?
Volvo 940 SE
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Nee, niet elk relais heeft een deadlock, ik meen vanaf volgnummer 5, maar dat zou ik moeten opzoeken.
Maar dat was de vraag van Mark niet...;-)
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

Maar wel die van mij ;)
Volvo 940 SE
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”