Roest aan lipje chassisbalken

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Plaats reactie
Gebruikersavatar
teigetje240
2nd Gear member
Berichten: 182
Lid geworden op: 06.07.2007 - 18:04
Locatie: Asse
Contacteer:

Hello allemaal.

Deze week heb ik de kabels van de handrem moeten vervangen (btw klotewerk als je geen brug hebt).
Daarbij viel mijn oog op de chassisbalken. Aan het onderste lipje ervan zit alles lekker vol roest.
Als je er niet specifiek op let, zie je van dit euvel niets: het zit immers gedeeltelijk weggestopt onder de plastic afwerking.

Man, die wagens roesten nog erger dan een 240.
Wat doen jullie hiermee? Zijn die wagen niet verzegeld in de holle ruimten?

Misschien een tip voor de overige 4** rijders: kijk er eens naar!

Foto's kan ik momenteel niet uploaden
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21215
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Teigertje, die roest die jij gezien hebt, is dat een gevolg van het verkeerd optillen van de auto of een gebrek aan te weinig beschermende tectiel?
Laten we zeggen: eigen schuld of toch een fabrieksgebrek?
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
teigetje240
2nd Gear member
Berichten: 182
Lid geworden op: 06.07.2007 - 18:04
Locatie: Asse
Contacteer:

Hello Msuidgeest

Op 1 plaats is die rand ingedrukt, dus waarschijnlijk tgv verkeerd optillen.
Op de andere plaatsen? Op die plaatsen zit geen coating, tenminste nu niet zichtbaar.
Ik veronderstel dat het van binnen naar buiten roest. Dus is de verzegeling aan de binnenzijde waarschijnlijk ontoereikend (dat is ook te zien aan de wielranden achteraan)
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

hehe bijna alle 4xx hebben last van roest onder die plastic kappen. Nog geen 460 gezien zonder, ja de een wat minder dan de ander. De een wat extremer dan de ander, maar bij allemaal zit t.

Waardeloze dorpels. Wat ze bij van de 240 hebben geleerd en toegepast hebben op de 740 zijn ze denk ik vergeten om bij de 460 te doen. Ja bij aanschaf auto had een 460 een goeie tectyl behandeling moeten krijgen. En dan bedoel ik eentje van top tot teen a 300 euro met een goeie ML behandeling. Zijn bedrijven in gespecialisserd in NL. Rottigheid weg laten halen en zo'n behandeling laten uitvoeren.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Gebruikersavatar
teigetje240
2nd Gear member
Berichten: 182
Lid geworden op: 06.07.2007 - 18:04
Locatie: Asse
Contacteer:

Hello mightyspawn

Thx voor de reactie. De behandeling is, volgens de vorige eigenaar misschien gebeurd.
De wagen is destijds in goed vertrouwen verkocht/gekocht. En nu krijg ik dit onder de neus geduwd met de vraag er iets aan te doen.

Als het warmer is, gaan we op onderzoek.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”