Op zoek naar een Amazon....graag jullie mening!

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Plaats reactie
lab6
Starter

Hallo,

Ik ben op zoek naar een Amazon, maar ben me sinds enkele dagen aan het inlezen, dus nog niet op de hoogte van de inside tips en tricks, alhoewel hier wel al een hoop is terug te lezen!
Ik heb een Amazon Combi op 't oog, uit 1966 met LPG, kleur wit met bruine bekleding. Op kenteken staat als type 222441. Wat houdt die benaming in en valt er iets uit af te leiden zoals motor, bouwjaar?
De auto heeft nog APK en heeft wel wat roest en de bekleding is niet echt netjes meer, maar ik neem aan dat er wel ergens iets op de sloop te vinden moet zijn?
Wat mag zo'n auto kosten? Ik moet er 3500 voor geven, lijkt me wel redelijk, maar wil toch eerst de auto even zien en rijden.
Tips? Waar moet ik voor een nieuwe APK extra op letten?
Verder valt het me op dat er veel minder combi's te koop staan, is de combi wel gevraagd? Of wil de echte liefhebber een 2 of 4 drs hebben?

Graag jullie reactie, het zou me erg op weg helpen!
Iroll
6th Gear member

Van de combi's zijn er veel minder gemaakt en ze zijn wat roestgevoeliger mn aan de achetrklep. Omdat ze ook zijn ingezet als een gewoon werkpaard zijn er meer gesneuveld door het harde leven als de sedans. Ze zijn wel erg gewild en moeten door de relatieve zeldzaamheid ook meer opbrengen als een sedan. Een ding is het allerbelangrijkst waar je op moet letten en dat is roest. Paneeldelen kosten erg veel geld, als ze al te krijgen zijn, en laswerk kost veel tijd en geld. Mechanisch is alles te koop en steekt het lekker simpel in elkaar, erg makkelijk sleutelen dus. Voor meer info over chassisnr en types is er deze site vol amazon info, inclusief werkplaatsmanuals.
admiral
5th Gear member

lab6 schreef:Hallo,

Ik ben op zoek naar een Amazon, maar ben me sinds enkele dagen aan het inlezen, dus nog niet op de hoogte van de inside tips en tricks, alhoewel hier wel al een hoop is terug te lezen!
Ik heb een Amazon Combi op 't oog, uit 1966 met LPG, kleur wit met bruine bekleding. Op kenteken staat als type 222441. Wat houdt die benaming in en valt er iets uit af te leiden zoals motor, bouwjaar?
De auto heeft nog APK en heeft wel wat roest en de bekleding is niet echt netjes meer, maar ik neem aan dat er wel ergens iets op de sloop te vinden moet zijn?
Wat mag zo'n auto kosten? Ik moet er 3500 voor geven, lijkt me wel redelijk, maar wil toch eerst de auto even zien en rijden.
Tips? Waar moet ik voor een nieuwe APK extra op letten?
Verder valt het me op dat er veel minder combi's te koop staan, is de combi wel gevraagd? Of wil de echte liefhebber een 2 of 4 drs hebben?

Graag jullie reactie, het zou me erg op weg helpen!
Je hebt PM
oudevolvo
3rd Gear member

Zoals op de site die iroll aangeeft ook terug is te vinden, is een 222441 het volgende
2 = Station (P220)
2 = Vijfdeurs
2 = Motor B16B of B18D
4 = Export (USA en Canada)
4 = Vierversnellingen (M40)
1 = Linksgestuurd
Voor 3500 zou je in mijn ogen een combi moeten kunnen kopen waar je nu prima in kunt rijden maar op termijn wel wat aan moet doen.
6th Gear member
Contacteer:

kijk ook op www.v44.nl
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”