hallo volvrienden
tijdens t rijden in mijn volvo 960 2.5 24v (1996) sedan hoor ik een geluid (vermoedelijk uit me dashboard of iets dergelijks)
het klinkt een beetje als een gelijkrichter van spanning of een electromotortje wat mee loopt.
naar mate ik harder of zachter rijdt veranderd het geluid mee harder of zachter. als ik afrem hoor je dat ding ook geleidelijk afnemen. alsof een klein motortje minder stroom krijgt.
het is niet heel hindeerlijk. met de radio aan hoor je niks. maar ik wil toch graag wetenw at het is.
raar geluid tijdens rijden
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21416
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Dat is wel een heel lastige ...
Heb je een automaat? Daar zouden geluiden uit kunnen komen die zo klinken. Enkele weken had ik een vergelijkbare ervaring toen ik wegreed uit Nieuw Vennep maar eenmaal bij Almere was het weg. En ook niet meer teruggekomen.
Shoot me, maar ik heb verder werkelijk geen idee.
Heb je een automaat? Daar zouden geluiden uit kunnen komen die zo klinken. Enkele weken had ik een vergelijkbare ervaring toen ik wegreed uit Nieuw Vennep maar eenmaal bij Almere was het weg. En ook niet meer teruggekomen.
Shoot me, maar ik heb verder werkelijk geen idee.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- SanderGLT
- 2nd Gear member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 06.12.2009 - 13:49
- Locatie: Soest
Is het afhankelijk van het toerental van de motor of de snelheid van de auto?
Volvo 745 6.0 V12 project: viewtopic.php?t=78870&page=1
-
- 4th Gear member
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 10.11.2005 - 19:52
dat ik ik nog even nader onderzoeken. ik denk snelheid van de autoSanderGLT schreef:Is het afhankelijk van het toerental van de motor of de snelheid van de auto?
(tijdens het rijden mag me automaat naar de N stand? toch.... dan kan ik toerental terug laten zakken
Svensk kvalitet och säkerhet 
Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld

Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
dat rateltje is afkomstig van je snelheidsmeter vrees ik,dat komt wel vaker voor bij een 960..
-
- 4th Gear member
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 10.11.2005 - 19:52
net even gereden. het begint bij 50 km/h ongeacht toerental hol op of hol afv. hetis puur snelheidsafhankelijk. (mischien is het er onder de 50 ook wel maar dat hoor ik niet)Gijsiejjj schreef:dat ik ik nog even nader onderzoeken. ik denk snelheid van de autoSanderGLT schreef:Is het afhankelijk van het toerental van de motor of de snelheid van de auto?
(tijdens het rijden mag me automaat naar de N stand? toch.... dan kan ik toerental terug laten zakken
boven de 50 loopt het in frequentie op.
in zijn neutraal is geluid er ook
Svensk kvalitet och säkerhet 
Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld

Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Snelheids meter probleem denk ik,aan een kant opkrikken in de versnelling zetten,(4) laten draaien,en luisteren of je het nog achter het dashboard hoort,zoja dan is het je teller!
-
- 4th Gear member
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 10.11.2005 - 19:52
moet ik het wiel dan zo hard draaien dat de meter 50 aangeeft 
en moet het dan me voorwiel zijn die ik draai?

en moet het dan me voorwiel zijn die ik draai?
Svensk kvalitet och säkerhet 
Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld

Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Doe je achterwiel maar,het wiel wat aangedreven wordt door de motor!:):)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
je hoeft zelf niet te draaien,opkrikken en dan rijden.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 10.11.2005 - 19:52
uh opkrikken en rijden:D lijkt me een goed plan;) dan valt hij toch gelijk van de krik;)
snelheidsmeter zit dus ook verbonden aan de achterwielen?
snelheidsmeter zit dus ook verbonden aan de achterwielen?
Svensk kvalitet och säkerhet 
Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld

Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Als de achterwielen van de grond zijn, rijdt hij nergens naartoe Gijs.
Volvo 940 SE
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
automaat kan je moeilijk laten draaien in de 4de versnelling.. Wel kan je hem in de Winterstand zetten. dan gaat hij beginnen in de 3de versnelling maar dat moet ook hard genoeg zijn om 50 km/h te halen.Ramon&Ramon schreef:Snelheids meter probleem denk ik,aan een kant opkrikken in de versnelling zetten,(4) laten draaien,en luisteren of je het nog achter het dashboard hoort,zoja dan is het je teller!
Snelheidsmeter zit bij de 960 in de diff en is gecombineerd met de abs sensor (2 in 1 sensor dus)
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
-
- 4th Gear member
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 10.11.2005 - 19:52
en wat kost het om die sensor te vevangen=
Svensk kvalitet och säkerhet 
Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld

Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Veel te veel!!
Heb het nagevraagd maar ben de prijs vergeten. Ik geloof dat hij iets van in de 300 euro koste.
En dan moet hij er nog in.
Omdat de 960 een heel ander onderstel heeft dan de 940 kun je er niet zo bijkomen. Je moet eerst het onderste gedeelte van het subframe los halen en dan terwijl je de as ondersteund het subframe laten zakken (voorzichtig!)
Dan moet je er wel bij kunnen.
In mijn geval krijgt de computer zo nu en dan verkeerde waardes van deze sensor. Maar heb gehoord dat ze sensor eigenlijk nooit kapot gaat en dat het dan meestal de stekkerverbinding is die ernaast zit. Hier moet je bovenstaand ook voor uitvoeren om erbij te komen.
Ik moet het nog steeds een keer gaan doen maar bij mij is het gelukkig nog n iet zo erg.
Heb het nagevraagd maar ben de prijs vergeten. Ik geloof dat hij iets van in de 300 euro koste.
En dan moet hij er nog in.
Omdat de 960 een heel ander onderstel heeft dan de 940 kun je er niet zo bijkomen. Je moet eerst het onderste gedeelte van het subframe los halen en dan terwijl je de as ondersteund het subframe laten zakken (voorzichtig!)
Dan moet je er wel bij kunnen.
In mijn geval krijgt de computer zo nu en dan verkeerde waardes van deze sensor. Maar heb gehoord dat ze sensor eigenlijk nooit kapot gaat en dat het dan meestal de stekkerverbinding is die ernaast zit. Hier moet je bovenstaand ook voor uitvoeren om erbij te komen.
Ik moet het nog steeds een keer gaan doen maar bij mij is het gelukkig nog n iet zo erg.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
-
- 4th Gear member
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 10.11.2005 - 19:52
hmmmmm ja okee....
wordt hem dus niet
bedankt!!
wordt hem dus niet
bedankt!!
Svensk kvalitet och säkerhet 
Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld

Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
het geluidje komt uit de teller,heeft dus niets met de sensor te maken en ook niet of het een automaat is of niet.
een wiel opkrikken is al voldoende
een wiel opkrikken is al voldoende
-
- 4th Gear member
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 10.11.2005 - 19:52
sorry,
ik been een leek kwa autotechniek betreft..
als ik 1 achterwiel opkrik. en mijn rem er af haal dan valt hij toch van de krik?
of niet?
en als er 1 wiel van de grond is.. kan ik dan gewoon de motor starten in D zetten op W stand? (3e versnlling)
en de motopr laten draaien?
kan hij dan niet weg rijden door dat er vermogen komt op het andere wiel?
gr,
ik been een leek kwa autotechniek betreft..
als ik 1 achterwiel opkrik. en mijn rem er af haal dan valt hij toch van de krik?
of niet?
en als er 1 wiel van de grond is.. kan ik dan gewoon de motor starten in D zetten op W stand? (3e versnlling)
en de motopr laten draaien?
kan hij dan niet weg rijden door dat er vermogen komt op het andere wiel?
gr,
Svensk kvalitet och säkerhet 
Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld

Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld