Hallo,
Ik heb een Parrot MKi 9000 in mijn Volvo S60 ingebouwd. Heb alle verbindingen door gelust d.m.v. de bijbestelde KRAM CAR2ISO adapter speciaal voor de S60 zonder versterker.
Het betreft een S60 uit 2001, zonder centerspeaker of versterker.
Echter blijkt nu dat de speakers in de achterdeuren geen geluid meer geven, dus als de iPhone muziek afspeelt via de MKi en zelfs niet als de Parrot gemute staat en de originele Volvo radio (HU-603) speelt krijg ik achterin geen geluid. Bij het faden naar achter met de HU-603 wordt het heel stil in de auto.
Ik heb alles al een keer los gehad en de stekkers allemaal gecontroleerd. Op de CAR2Iso adapter heb ik ook de draden gecontroleerd en de paren voor de speakers lopen allemaal goed.
De leverancier bied aan om de Bluebox (Parrot regel kastje) en de voedingsstekker + CAR2Iso stekker te vervangen. Ik wil hier wel op ingaan maar ben ook benieuwd of hier op het forum misschien oplossingen kunnen worden aangedragen.
Dus is dit wellicht een bekend probleem, wat jullie d.m.v. deze omschrijving kunnen identificeren?
Bedankt, Anthony.
Parrot MKi 9000- Geen geluid uit de speakers achter?
- Montoja
- 2nd Gear member
Hoi anthonyb,
Ik heb net een 9100 gekocht en op de website van Parrot staat dat er wegens technische redenen alleen de voorste 2 speakers werken bij een Volvo V50.
oftewel :
Due to the technical specificities of your vehicle, communications and music will only be delivered through the front speakers.
Dit is hetzelfde als ik de S60 invoer..
Zie http://www.parrot.com/nl/support/installatie-schema
Ik heb net een 9100 gekocht en op de website van Parrot staat dat er wegens technische redenen alleen de voorste 2 speakers werken bij een Volvo V50.
oftewel :
Due to the technical specificities of your vehicle, communications and music will only be delivered through the front speakers.
Dit is hetzelfde als ik de S60 invoer..
Zie http://www.parrot.com/nl/support/installatie-schema
Signatures zijn zoooo 2006
- Christopher
- 3rd Gear member
Dan kan ik je misschien blij maken Montoja.
Ik heb een S40 met gewone audio en heb met mijn 9100 toch echt geluid over de achterspeakers wanneer ik de aux van de Parrot gebruik. Ik heb geen iPod/iPhone, kan dat dus niet proberen.
Deze kabel gebruikt...
AnthonyB; Ik weet niet wat het bij jou kan zijn... Ook daar vraag ik me af waarom het niet zou kunnen, het lijkt zo simpel.
Ik heb een S40 met gewone audio en heb met mijn 9100 toch echt geluid over de achterspeakers wanneer ik de aux van de Parrot gebruik. Ik heb geen iPod/iPhone, kan dat dus niet proberen.
Deze kabel gebruikt...
AnthonyB; Ik weet niet wat het bij jou kan zijn... Ook daar vraag ik me af waarom het niet zou kunnen, het lijkt zo simpel.
S40 2.0D - Barents Blue Momentum
-
- 1st Gear member
Bedankt voor jullie reacties!
Montoja, waar heb je die informatie gevonden dan? Als ik op de aangegeven link mijn auto selecteer zie ik die informatie niet.
Ik heb gebruik gemaakt van deze kabel http://carkitstunter.nl/contents/nl/p63 ... kabel.html
Maar wat bedoel je met AUX van de Parrot Christopher? Heb verder dan deze kabel niets aangesloten.
Montoja, waar heb je die informatie gevonden dan? Als ik op de aangegeven link mijn auto selecteer zie ik die informatie niet.
Ik heb gebruik gemaakt van deze kabel http://carkitstunter.nl/contents/nl/p63 ... kabel.html
Maar wat bedoel je met AUX van de Parrot Christopher? Heb verder dan deze kabel niets aangesloten.
- Montoja
- 2nd Gear member
anthonyb,
Ik krijg dit te zien als ik jouw gegevens invul (zie attachement)
Christopher,
Ohh! Is dat een andere kabel dan dat Parrot voorschrijft? Ik krijg "Uw voertuig heeft een adaptersnoer nodig de Parrot referentie is PC000019AA" te horen
Ik krijg dit te zien als ik jouw gegevens invul (zie attachement)
Christopher,
Ohh! Is dat een andere kabel dan dat Parrot voorschrijft? Ik krijg "Uw voertuig heeft een adaptersnoer nodig de Parrot referentie is PC000019AA" te horen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 1st Gear member
Inderdaad, nu zie ik het ook.
Baal er wel van.. maar ik gebruik ook het zelfde merk kabel als Christopher weet niet of daar dan verschil in zit.
Heb trouwens ook bij andere autos gekeken.. valt me op dat die opmerking overal bijstaat!! Zelfs bij een dood normale Golf 4 staat dat er... Is dit product gewoon niet zoals geadverteerd?
Baal er wel van.. maar ik gebruik ook het zelfde merk kabel als Christopher weet niet of daar dan verschil in zit.
Heb trouwens ook bij andere autos gekeken.. valt me op dat die opmerking overal bijstaat!! Zelfs bij een dood normale Golf 4 staat dat er... Is dit product gewoon niet zoals geadverteerd?
- Christopher
- 3rd Gear member
Ik weet niet wat het verschil is met de S60 kabel. Ik zou een belletje naar de winkel wagen, zullen vast vaker met hetzelfde bijltje gehakt hebben.
Ben wel even benieuwd of het bij Lennaert uiteindelijk wel goed werkt. Het zou namelijk dezelfde configuratie als die van mij moeten zijn.
Wel kan ik me herinneren dat de oude (3x00) van Parrot wel alleen op de voorste speakers werkten.
De 9x00 serie van Parrot heeft 3 aansluitingen. iPod, USB en aux-ingang. Dat bedoelde ik ermee.
Ben wel even benieuwd of het bij Lennaert uiteindelijk wel goed werkt. Het zou namelijk dezelfde configuratie als die van mij moeten zijn.
Wel kan ik me herinneren dat de oude (3x00) van Parrot wel alleen op de voorste speakers werkten.
De 9x00 serie van Parrot heeft 3 aansluitingen. iPod, USB en aux-ingang. Dat bedoelde ik ermee.
S40 2.0D - Barents Blue Momentum
- Montoja
- 2nd Gear member
Zeu!
Parrot 9100 erin gezet.
Heb helaas geen tijd gehad voor een foto reportage!
Christopher heeft me goed geholpen met een soort van handleiding hoe je de Parrot het beste kan inbouwen.
Ik had een oude Parrot 3100 erin dus ik dacht dat de bekabeling wel snor zat.
Bleek dus dat ze alles gelast hebben hiervoor dus heb nog snel bij Carkitstunter een iso2car kabel kunnen halen.
Ben er in totaal 3-4 uur mee bezig geweest. Alles ging vrij vlot, het enige probleem waar ik tegen aan liep was dat ik het dashboard kastje niet meer kon terugplaatsen. Wellicht dat dat mede komt omdat er erg veel bekabeling zit achter het dashboard kastje, namelijk van de VDO Dayton navigatie die standaard in de volvo zat.
Door het duwen en trekken heb ik helaas een flinke kras achter gelaten op mijn dashboard kastje. Weet iemand hoe ik dit een beetje kan laten verdwijnen? Soort van spraytje voor hiervoor?
Alle 4 de speakers werken, erg goed geluid. De Parrot gaat inderdaad pas na 30 seconde uit, maar was dit al gewend door de 3100.
De controller heb ik op het middenconsole geplakt, vond het onhandig aan het stuur.
Parrot 9100 erin gezet.
Heb helaas geen tijd gehad voor een foto reportage!
Christopher heeft me goed geholpen met een soort van handleiding hoe je de Parrot het beste kan inbouwen.
Ik had een oude Parrot 3100 erin dus ik dacht dat de bekabeling wel snor zat.
Bleek dus dat ze alles gelast hebben hiervoor dus heb nog snel bij Carkitstunter een iso2car kabel kunnen halen.
Ben er in totaal 3-4 uur mee bezig geweest. Alles ging vrij vlot, het enige probleem waar ik tegen aan liep was dat ik het dashboard kastje niet meer kon terugplaatsen. Wellicht dat dat mede komt omdat er erg veel bekabeling zit achter het dashboard kastje, namelijk van de VDO Dayton navigatie die standaard in de volvo zat.
Door het duwen en trekken heb ik helaas een flinke kras achter gelaten op mijn dashboard kastje. Weet iemand hoe ik dit een beetje kan laten verdwijnen? Soort van spraytje voor hiervoor?
Alle 4 de speakers werken, erg goed geluid. De Parrot gaat inderdaad pas na 30 seconde uit, maar was dit al gewend door de 3100.
De controller heb ik op het middenconsole geplakt, vond het onhandig aan het stuur.
-
- 2nd Gear member
Ik heb ook de kerstdagen gebruikt om een parrot MKi9100 te installeren. Ging goed zo op het eerste gezicht.
Echter: mijn parrot zegt geen Good Bye of tot ziens.
Heb de parrot aangesloten op de ISO connectors, dat kan maar op 1 manier. Heb verder geen mutebox kunnen aansluiten (die had ik nog van mijn vorige CK3100).
De situatie is als volgt:
mijn Iphone 3GS 32gb maakt automatisch via Bluetooth contact. Afstandbediening functioneert. Bellen en gebeld worden gaat goed net als de geluidskwaliteit. Ik hoor de beller goed en wordt goed gehoord. Ipod-functie doet het ook en de geluidskwaliteit is goed (over alle boxen). Navigatie op de Iphone gaat ook goed de radio wordt gedempt.
Hoe kan het dat alles goed lijkt te functioneren zonder toegevoegde KRAMM kabels/Adapters en/of muteboxen. Loop ik de kans dat de boel achter de radio aan het smelten is of dat ik straks wel verbindingsproblemen krijg?
Mijn CK3100 was met de juiste mutebox aangesloten maar die verbond niet meer goed. Toen werd aangegeven dat de polariteit verkeerd was aangesloten. Maar met de ISO-connectoren kan dat toch maar op 1 manier?
Graag jullie hulp
Echter: mijn parrot zegt geen Good Bye of tot ziens.
Heb de parrot aangesloten op de ISO connectors, dat kan maar op 1 manier. Heb verder geen mutebox kunnen aansluiten (die had ik nog van mijn vorige CK3100).
De situatie is als volgt:
mijn Iphone 3GS 32gb maakt automatisch via Bluetooth contact. Afstandbediening functioneert. Bellen en gebeld worden gaat goed net als de geluidskwaliteit. Ik hoor de beller goed en wordt goed gehoord. Ipod-functie doet het ook en de geluidskwaliteit is goed (over alle boxen). Navigatie op de Iphone gaat ook goed de radio wordt gedempt.
Hoe kan het dat alles goed lijkt te functioneren zonder toegevoegde KRAMM kabels/Adapters en/of muteboxen. Loop ik de kans dat de boel achter de radio aan het smelten is of dat ik straks wel verbindingsproblemen krijg?
Mijn CK3100 was met de juiste mutebox aangesloten maar die verbond niet meer goed. Toen werd aangegeven dat de polariteit verkeerd was aangesloten. Maar met de ISO-connectoren kan dat toch maar op 1 manier?
Graag jullie hulp
voorheen
V60 T6 Twin Engine MY2023
Polestar 2 first edition
V70 D3 2011 MY2012 Ocean Race automaat
V60 D5 2017 Twin Engine Special Edition
V70 2.5 D 2001 Summum RTi enzovoort
V70 D5 2004 MY 2005 Kinetic
Land Rover Discovery 2004
V70 D5 2006 Momentum, RTI dvd, niveauregeling, imiv, enz.
S80 D2 2014 Summum automaat
actueel
XC60 T6 Twin engine MY2022
V60 T6 Twin Engine MY2023
Polestar 2 first edition
V70 D3 2011 MY2012 Ocean Race automaat
V60 D5 2017 Twin Engine Special Edition
V70 2.5 D 2001 Summum RTi enzovoort
V70 D5 2004 MY 2005 Kinetic
Land Rover Discovery 2004
V70 D5 2006 Momentum, RTI dvd, niveauregeling, imiv, enz.
S80 D2 2014 Summum automaat
actueel
XC60 T6 Twin engine MY2022