Automaat olie
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 26.02.2006 - 13:48
- Locatie: Apeldoorn
Heb je een peilstok in je bak zitten?
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
- CaptainSchaap
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 29.03.2006 - 23:08
- Locatie: Hellevoetsluis
- Contacteer:
De olie hadden ze ververst bij de laatste beurt van mijn ingeleverde S40, op de bon stond transmissieolie 4,8 liter.
Ik neem aan dat ze hiermee de automatische bakolie hebben ververst.
Ik neem aan dat ze hiermee de automatische bakolie hebben ververst.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 26.02.2006 - 13:48
- Locatie: Apeldoorn
Hoe hoog is nu het oliepeil van de bak?
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
- CaptainSchaap
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 29.03.2006 - 23:08
- Locatie: Hellevoetsluis
- Contacteer:
de olie moet helder rood zijn; ietsje teveel moet niet veel uitmaken.
Maar als de olie troebel van kleur is, kan vervangen zeker geen kwaad!
Maar als de olie troebel van kleur is, kan vervangen zeker geen kwaad!
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
inclusief de oliekoeler zit er 7,7 liter in je bak.
maar... als je enkel de olie aflaat en opnieuw gaat vullen mag je er nooit zoveel indoen!.
er blijft altijd een hoeveelheid in de omvormer zitten.
best vang je de olie dan op, meten hoeveel er uitgekomen is en met dezelfde hoeveelheid vullen.
tevéél olie kan wel degelijk kwaad, bij hoge belasting gaat de olie koken.
bij een té hoge temperatuur is er dus ook hoge druk aanwezig, die zal zich hoe dan ook een weg naar buiten zoeken, meestal blaast ie dan een keerring d'ruit.
bij de AW50-42 (ook in de S40 2.0T) is er gelukkig voor zo'n gevallen een overdrukventiel aanwezig. :razz:
maar eigenlijk is flushen een betere manier om de bak van verse olie te voorzien.
maar... als je enkel de olie aflaat en opnieuw gaat vullen mag je er nooit zoveel indoen!.
er blijft altijd een hoeveelheid in de omvormer zitten.
best vang je de olie dan op, meten hoeveel er uitgekomen is en met dezelfde hoeveelheid vullen.
tevéél olie kan wel degelijk kwaad, bij hoge belasting gaat de olie koken.
bij een té hoge temperatuur is er dus ook hoge druk aanwezig, die zal zich hoe dan ook een weg naar buiten zoeken, meestal blaast ie dan een keerring d'ruit.
bij de AW50-42 (ook in de S40 2.0T) is er gelukkig voor zo'n gevallen een overdrukventiel aanwezig. :razz:
maar eigenlijk is flushen een betere manier om de bak van verse olie te voorzien.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 26.02.2006 - 13:48
- Locatie: Apeldoorn
Er zijn wel versnellingsbakken die een hekel aanhebben, bijvoorbeeld de automaten van chrysler (maarja, dat is amerikaanse troep).ietsjes boven wat het zou moeten wezen. Kan dit uitmaken ??
Maar als je de bakolie gaat verversen zou ik eerst uitproberen hoe de auto rijd als je deze halverwegen Min en Max zet. Kijken of dat soepeler schakeld dan met max stand.
Bij Mijn Oldtimer houd ik de bak op max, halverwege schakelt in dat geval niet lekker.
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 26.09.2005 - 16:35
Vandaag de automaat olie ververst, wat een verschil zeg. Voel geen stoten meer bij het schakelen en het geheel werkt veel soepeler. Kleur op de pijlstok leek redelijk OK, toen het er eenmaal uit kwam was het toch aardig aan de donkere kant. Was de prijs meer dan waard.
Voor jullie info, er ging bij 3,75 liter in.
Voor jullie info, er ging bij 3,75 liter in.
- Oscar
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 15.12.2005 - 23:42
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
die olie koeler waar zit deze??
ik heb als ik hoge snelheden rij last van een knipperend lampje dat er iets mis is met de versnellingsbak
ik heb als ik hoge snelheden rij last van een knipperend lampje dat er iets mis is met de versnellingsbak
Greetzzzzzzzz Ozzy
www.motorclubbrunen.nl
www.motorclubbrunen.nl
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
de oliekoeler is een apart circuit in de radiator.
maar een knipperend lampje kan vele oorzaken hebben.
als het werkelijk een koelprobleem is, treed dat ook op bij lagere snelheid.
laten uitlezen is dus een betere optie.
maar een knipperend lampje kan vele oorzaken hebben.
als het werkelijk een koelprobleem is, treed dat ook op bij lagere snelheid.
laten uitlezen is dus een betere optie.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Tja