
Durf het niet meer te doen
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33131
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Van het bedrag aan afschrijving op een nieuwe S60 in het eerste jaar kun je wel een paar koppelingen vervangenPaul schreef:Ik zou het ook niet doen met die kosten per jaar, kan je beter een nieuwe S60 kopen. Maar ik weet 100% zeker dat we ook niet zoveel kosten per jaar hebben gehad.
Ben benieuwd waar je de bedragen vandaan haalt.

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 15.04.2006 - 17:33
- Locatie: Voorschoten
Mijn garagehouder moppert altijd dat er bij mij niets te verdienen valt. Altijd gewoon een beurtje en af en toe een paar banden (maar niet bij de garage, want dan loop je leeg)
. Kortom het KAN ook goedkoop zelfs als je 50k per jaar rijdt.

S60 2.4 190pk LPi Polartic Blue Pearl (2001)
V70 2.5T LPi Black Edition (2008)
V70 2.5T LPi Black Edition (2008)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 09.07.2009 - 19:33
- Locatie: Heerhugowaard
Ik rij 2,5 jaar een V70 D5 en heb weinig "echte kosten" gehad. Een condensor van de airco was het enige. De rest was gewoon onderhoud en aan slijtage onderhevige onderdelen zoals banden, remmen en schijven voor. Inmiddels heeft hij de km stand van 284.000. Ik heb mijn auto in onderhoud bij een kennis die 1e monteur is, keurmeester en een Volvogek. Voorheen had ik mijn vorige Volvo in onderhoud bij de dealer, als ik de prijzen vergelijk met andere merkendealers ontloopt het elkaar niet zoveel. Het enige wat het allemaal duurder maakt is de wegenbelasting vanwege het gewicht alsmede de brandstof waar je op rijdt. In mijn geval is het diesel. Daar wordt je hier in Nederland flink op afgerekend. Voor de rest is het een superauto met veel comfort en veiligheid.
V40 1998 G3
V70 D5 2002 automaat
XC70 D5 Geartronic 4wd 2008
V70 D5 2002 automaat
XC70 D5 Geartronic 4wd 2008
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2815
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Dit gewoon aanhouden, staat ook in het onderhoudsboekjeaheuvelink2 schreef: Volgens ANWB hoeft de distributie riem nog niet (na 160000km of 8 jaar) wat raden jullie aan? is anders namelijk even flink slikken
En nog veel plezier met je aankoop :cheers:
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 07.09.2009 - 21:19
Ik heb zelf een V70 D5 uit 2002 met 153.000km, heb zojuist uit voorzorg de ditributieriem/spanrollen/waterpomp en multiriem laten vervangen bij een bevriende universele garage (met een ex Volvo monteur in dienst) uit Duitsland, heeft mij 600 euro gekost, je moet vaak wat verder kijken dan je neus lang is, op verzoek wil ik je het adres wel geven.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Scheelt niks met de dealer dus!
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33131
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Weet ik, sommige opmerkingen van mij mag je ook met een grote knipoog op vattenpiotrV70 schreef:Van het bedrag aan afschrijving op een nieuwe S60 in het eerste jaar kun je wel een paar koppelingen vervangenPaul schreef:Ik zou het ook niet doen met die kosten per jaar, kan je beter een nieuwe S60 kopen. Maar ik weet 100% zeker dat we ook niet zoveel kosten per jaar hebben gehad.
Ben benieuwd waar je de bedragen vandaan haalt.

Maar nog even over de S60, vader van mijn vriendin heeft twee jaar geleden een D5 uit 2004 overgenomen van vrienden van ze, die nu in een S80 rijden. Auto had 180.000km gereden, staat nu 220 op en hij rijdt nog als nieuw. Onderhoud niets meer dan de standaard dingen bij de controles...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dan hebben ze je een verkeerde prijs door gegeven!Tim1975 schreef:Hoi Ramon,
Ik zou voor dezelfde reparatie bij de lokale Volvo dealer circa 900 euro moeten betalen...er is dus wel degelijk verschil.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 13.02.2006 - 12:25
- Locatie: Mûnein
Incluis grote beurt 1076 eurie.
Maar ja, dan komt er nog remschijven voor bij, Lekkende kachelradiator, en sluitpost: Intercooler......
----------+
2000 euries.....
Tis ook al weer 40K geleden dat het veel mocht kosten...
Maar ja, dan komt er nog remschijven voor bij, Lekkende kachelradiator, en sluitpost: Intercooler......
----------+
2000 euries.....
Tis ook al weer 40K geleden dat het veel mocht kosten...

340,360,340,360,340,850,740,850,740,360,325,850,S60, V70NN, S60