V70 T5 2.3 Geartronic op LPG

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
gerjankrul
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 04.01.2010 - 17:31

Hallo,

Ik heb me al voorgesteld in het daarvoor betreffende forum.

We hebben dus zoals in het onderwerp vermeld staat een V70 T5 2.3.

Ik zou deze graag op LPG willen rijden vanwege financiele redenen.

Ik heb in mijn zoektocht naar een V70 al veel gezocht op dit forum voor LPG. Wat ik heb gevonden is dat de 2.5 motor, omdat het hydraulische klepstoters heeft, goed met LPG overweg kan en de 2.4, met zijn mechanische, niet zo goed.

Echter kan ik niks vinden voor de 2.3 motor.

Is hier iets bekend van onder de leden?

Wat ik lees over LPG, schijnt BRC i.c.m. een flashlube goed te werken met elke willekeurige volvo. (?)

Ik denk dat dit do zooveelste vraag mbt LPG is, mijn excuses alvast daarvoor..... Maarja daar is een forum voor...
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

voor de 2.3 geld hetzelfde als voor de 2.4 vwb bouwjaar(hydr klepstoters)
dacht ik.
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
aertssenhjc
5th Gear member
Berichten: 1611
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
Locatie: omg. Bergen op Zoom

waarom heb je dan i.v.m. "financiele redenen" geen 140 pk versie genomen?? :roll: M.a.w. je wil wel de fun, maar er niet voor betalen? en plankgas doortrappen met een T5 op LPG is het slechtste idee wat er is, tenminste als je langer van je auto wilt genieten.

hier verder op in het forum is ook iemand die zijn "R" wil voorzien van LPG....Ik snap dat gewoon niet....
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Gebruikersavatar
Welles
5th Gear member
Berichten: 1172
Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
Locatie: Utrecht

*Hoort Bart Simpson aankomen...*
S40 1.8 | 1997

S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

geestverwanten heet dat
Volvo for life
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

aertssenhjc schreef:waarom heb je dan i.v.m. "financiele redenen" geen 140 pk versie genomen?? :roll: M.a.w. je wil wel de fun, maar er niet voor betalen? en plankgas doortrappen met een T5 op LPG is het slechtste idee wat er is, tenminste als je langer van je auto wilt genieten.

hier verder op in het forum is ook iemand die zijn "R" wil voorzien van LPG....Ik snap dat gewoon niet....
vind dit wel erg kort door de bocht,en erg generaliserend.
1:wie zegt dat TS altijd plangas doortrapt met zijn T-5?
2:je kunt ook de fun hebben,en goedkoper uit willen zijn.
(dit is mijn mening,zonder de "wel of geen lpg discusie" te starten.
geen glans zonder wrijving
gerjankrul
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 04.01.2010 - 17:31

De financiele reden is ook niet de aanschaf maar wat je betaald voor de benzine. Het is overigens geen bewuste keus geweest om een T5 te kopen. Ik was op zoek naar een V70 met automaat. deze stond tussen de zoekresultaten en pas later toen ik hem al had begreep ik dat een T5 "leuk" is.

De wens om de V70 op LPG te zetten is er altijd al geweest. We rijden ongeveen 10000 per jaar, dus benzine of LPG maakt voor mij in dat opzicht niet veel uit.

We rijden overigens heel rustig hoor. Geen trappers of zo.... Meestal rijd mijn vrouw erin..
Reanult 19 1.8 16v
Ford Courier 1.8D
Volkswagen Buggy
Volkswagen Transporter T4 1.9TD
Volkswagen Transporter T4 2.5TDI
Volkswagen Polo 1.4
Ford Focus 1.8TD
Reneault Megane 1.5DCI

BMW 316 E30 (1987)
Volvo V70 T5 Geartronic Climate Standkachel
s3wage
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 12.11.2008 - 22:19

Kan heel goed hoor ! als je hem maar ff op benzine zet als je een wedstrijdje gaat doen met de politie !
v70 phase2 t5 237.000km's lpi vialle electrisch flashlube systeem vanaf 206.000km's.Op naar de 900.000km,s ! Mesman is DE specialist !
Gebruikersavatar
Welles
5th Gear member
Berichten: 1172
Lid geworden op: 10.03.2005 - 09:45
Locatie: Utrecht

gerjankrul schreef:We rijden ongeveen 10000 per jaar, dus benzine of LPG maakt voor mij in dat opzicht niet veel uit.
Waarom zou je het doen dan?
S40 1.8 | 1997

S60 2.4 (170 pk) Intro Edition | Audio Line | 17” Amalthea (winter) | 16” Adrastea (zomer) | 2001 | Ash Gold Pearl (446)
Gedaan: RTI-scherm + Garmin GVN53 + achteruitrijcamera | V O L V O logo | klapsleutel | MY '05 koplampen | zonwering rondom achter[/size]
Gebruikersavatar
Johan
5th Gear member
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
Locatie: NH

Voor 10.000/jaar zou ik hier niet eens over nadenken.
Je kan jezelf een hoop ellende besparen als je gewoon op bezine blijft rijden.

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.

Gebruikersavatar
Wolfs XC
5th Gear member
Berichten: 1248
Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
Locatie: 't Gooi

Met 10.000km per jaar zou ik absoluut geen gas laten inbouwen. Voordat je de aanschaf er uit hebt gehaald ben je alweer een paar jaar verder en dan heb ik het nog niet eens over kleppen stellen en andere ongein.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Gebruikersavatar
aertssenhjc
5th Gear member
Berichten: 1611
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
Locatie: omg. Bergen op Zoom

Met dit als wetenschap zou ik idd dat LPG lekker links laten liggen. lekker cruisen op benzine, scheelt dat gelamenteer met inbouwen, evt problemen met kleppen stellen etc..etc...
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
gerjankrul
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 04.01.2010 - 17:31

Ik hoor meer tegens dan voors. Ik denk dat ik het bij benzine laat.

Bij hoeveel km per jaar zou het wel voordelig zijn?
Reanult 19 1.8 16v
Ford Courier 1.8D
Volkswagen Buggy
Volkswagen Transporter T4 1.9TD
Volkswagen Transporter T4 2.5TDI
Volkswagen Polo 1.4
Ford Focus 1.8TD
Reneault Megane 1.5DCI

BMW 316 E30 (1987)
Volvo V70 T5 Geartronic Climate Standkachel
s3wage
3rd Gear member
Berichten: 469
Lid geworden op: 12.11.2008 - 22:19

Typ bij google ff; Lean mesman in en dan op hun site kun je bekijken waar het omslagpunt ligt.
v70 phase2 t5 237.000km's lpi vialle electrisch flashlube systeem vanaf 206.000km's.Op naar de 900.000km,s ! Mesman is DE specialist !
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Met 10k per jaar heb je pas na 100 maanden de installatie eruit, met standaard km heffing is dat 49 maanden. Niet echt de moeite waard dus.

Heb een Excel sheetje gemaakt die het e.e.a. berekend. Probleem is (tenminste van mijn MY2005 T5) dat je ook wegenbelastingschaal hoger zit. Plus de wegenbelasting is al 1.5x zo duur vergeleken met benzine. Moet je dus eerst overbruggen als je quit wilt rijden.
Gebruikersavatar
aertssenhjc
5th Gear member
Berichten: 1611
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
Locatie: omg. Bergen op Zoom

hangt er een beetje vanaf. Ik denk zelf tussen de 15/20.000 km/jaar, dus bij lange na niet interresant.
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

s3wage schreef:Typ bij google ff; .......
:shock: :shock: Die had ik niet zien aankomen.

Gerjan, lekker op benzine rijden, zo is hij gemaakt en bedoeld. :wink:
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
gerjankrul
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 04.01.2010 - 17:31

Bedankt voor de input...
Reanult 19 1.8 16v
Ford Courier 1.8D
Volkswagen Buggy
Volkswagen Transporter T4 1.9TD
Volkswagen Transporter T4 2.5TDI
Volkswagen Polo 1.4
Ford Focus 1.8TD
Reneault Megane 1.5DCI

BMW 316 E30 (1987)
Volvo V70 T5 Geartronic Climate Standkachel
Gebruikersavatar
degids
3rd Gear member
Berichten: 496
Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:21

gerjankrul schreef:Ik heb in mijn zoektocht naar een V70 al veel gezocht op dit forum voor LPG. Wat ik heb gevonden is dat de 2.5 motor, omdat het hydraulische klepstoters heeft, goed met LPG overweg kan en de 2.4, met zijn mechanische, niet zo goed.

Echter kan ik niks vinden voor de 2.3 motor.
Ik dacht dat alle V70 met schouders mechanische klepstoters hadden. Maakt dus niet uit welke motor je hebt.
Voor een V70 met hydraulische klepstoters moet je een model terug.
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Gebruikersavatar
Chiel
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 16.09.2009 - 17:34
Locatie: Ermelo

Op lpg rijden met 10.000 p/j is alleen interessant als je een auto had gekocht waar de lpg-installatie al in zit. De installatie kost je dan eigenlijk niets meer, de auto die je koopt heeft vaak wel een hoge km-stand. Het omslagpunt benzine of lpg ligt dan ook heel laag. De meningen over het op lpg rijden zijn verdeeld. De één heeft er goede ervaringen mee, de andere minder. Ik heb zelf jaren op lpg gereden(geen volvo), op zich voor mij het voordeligst, maar ik had altijd veel storingen, bv storing uitlaatgas, storing emissie etc. Dan verscheen er weer zo'n melding op het display van de boordcomputer, dan weer weg, diverse keren langs de garage geweest en eigenlijk nooit goed opgelost. Ik heb daarom gekozen voor diesel, wel duurder rijden dan lpg maar geen ellende meer. Ik zou bij 10.000 km per jaar lekker op benzine blijven rijden.
V70 2.4D Edition Geartronic 2006
V60 D4 Momentum 2014
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”