Ik rijdt inmiddels alweer een week rond in mijn "nieuwe" V50.
Na twee weken zonder auto, en de laatste week in een golf 1.4 benzine te hebben gereden moet ik zeggen dat het wederom een verademing is om de 2 liter diesel voor me te laten werken...
Ik heb inmiddels de handgrepen vervangen voor nieuwe. Handleiding hiervoor volgt elders. De oude, gelakte handgrepen waren (vooral voor) nogal beschadigd. Ik heb ze nu meteen vervangen voor de aluminium grepen waardoor ze hetzelfde zijn als de middenconsole.
Voor:
Na:
Opvallend aan deze nieuwe V50 is, dat deze voor mijn gevoel wat sneller is dan mijn vorige. Ook ligt het gemiddelde verbruik volgens de boordcomputer hoger. (Misschien doordat hij wat sneller is...

)
Om een of andere reden blijft het gemiddelde rond 7,2 ltr/100km staan. Bij de vorige kwam ik keer op keer onder de 7 uit. (meestal 6,8 ofzo). Bij de eerstvolgende tankbeurt kan ik het echte verschil berekenen.
Het enige technische verschil aan deze auto is, dat er geen retrofit roetfilter gemonteerd is. Kan dit het hogere verbruik en de snellere acceleratie verklaren?
----
Verdere plannen met de V50
[ ] Winterbanden
[ ] Mogelijkheid om MP3 af te spelen (Dension Gateway o.i.d.)
[ ] Xenon verlichting
[ ] Binnenzijde van de koplampen zwart spuiten
[ ] Chromen kentekenplaathouders en kentekenplaten met "dikke" letters
[ ] ...