
Waar dient deze stelschroef voor?????
- MichielMaas
- 3rd Gear member
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 26.12.2007 - 13:51
- Locatie: Beesd
- Contacteer:
Op de foto staat een stelschroef omcirkeld, waar dient deze voor en wat gebeurt er als ik er aan ga draaien?


- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
ik kan het niet goed zien maar als het een koelslang is dan is het waarschijnlijk een ontluchtingsnippel.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- oudevolvo
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12
Die stelschroef zit tussen de slang die van de verdamper naar het gasmengstuk gaat.
Hiermee kun je regelen hoeveel LPG er door de slang kan stromen.
Officieel moet je die afstellen met een CO meter.
Als alternatief kun je gaan rijden en kijken of de auto nog goed trekt bij hogere toerentallen. Zo ja, kan een halve slag verder dicht (indraaien) en weer rijden.
Zo nee, weer een halve slag verder open en klaar.
Als er minder gas door kan, gaat de auto zuiniger rijden.
Overigens moet je niet teveel zelf aan je LPG installatie afstelling draaien.
Een motor die een te arm mengsel krijgt verbrandt heter met mogelijke beschadigingen tot gevolg, met name op LPG.
Hiermee kun je regelen hoeveel LPG er door de slang kan stromen.
Officieel moet je die afstellen met een CO meter.
Als alternatief kun je gaan rijden en kijken of de auto nog goed trekt bij hogere toerentallen. Zo ja, kan een halve slag verder dicht (indraaien) en weer rijden.
Zo nee, weer een halve slag verder open en klaar.
Als er minder gas door kan, gaat de auto zuiniger rijden.
Overigens moet je niet teveel zelf aan je LPG installatie afstelling draaien.
Een motor die een te arm mengsel krijgt verbrandt heter met mogelijke beschadigingen tot gevolg, met name op LPG.
_________________
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
- MichielMaas
- 3rd Gear member
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 26.12.2007 - 13:51
- Locatie: Beesd
- Contacteer:
OK, dat is het. Na de APK trekt de auto niet zo goed meer en ik dat ze hem erg schraal hebben afgesteld voor de CO-apk-afstelling. Ik ga hem een halve slag meer geven en kijken watie dan doet.
Dank voor de snelle reacties
Dank voor de snelle reacties
- MichielMaas
- 3rd Gear member
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 26.12.2007 - 13:51
- Locatie: Beesd
- Contacteer: