Daar heb ik eerder wat van gehoord, ook @Ramon&Ramon heeft dit al eens verteld.
Hoe was het met de rest?
Olielekkage
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 12.11.2008 - 22:19
Wel slim om de slangen van de EGR te reinigen !dan krijgt je EGR het ook niet zo voor zen kiezen !
v70 phase2 t5 237.000km's lpi vialle electrisch flashlube systeem vanaf 206.000km's.Op naar de 900.000km,s ! Mesman is DE specialist !
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
als je je egr wilt ontzien,is er maar 1 mogelijkheid,en dat iss3wage schreef:Wel slim om de slangen van de EGR te reinigen !dan krijgt je EGR het ook niet zo voor zen kiezen !
afsluiten.
zoniet,dan zit hij straks weer dicht.
geen glans zonder wrijving
- Rob91168
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 02.01.2010 - 22:35
- Locatie: Opeinde
Het dual mass vliegwiel gaat er weer in, de rest vervang ik gewoon.
De EGR ga ik afsluiten zodra ik de auto weer terug heb, volgens mij moet de redelijk eenvoudig kunnen.
Gr Rob
De EGR ga ik afsluiten zodra ik de auto weer terug heb, volgens mij moet de redelijk eenvoudig kunnen.
Gr Rob
Amazone b18 GT '68
244 B23A '79
245 B230F '93
245 B21A '79
1800ES '72
V70 TDI classic '97
V70 D5 '03
244 B23A '79
245 B230F '93
245 B21A '79
1800ES '72
V70 TDI classic '97
V70 D5 '03
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
idd,vergat ik even te zeggen.AlexV70 schreef:Doe dit dan wel electronisch, anders krijg je storing-meldingen.
bij afdoppen of een plaatje voor de EGR geeft een storingsmelding.
bij softwarematig afsluiten heb je hier dus geen last van.
geen glans zonder wrijving
Je was me net een slag voor.toppertje schreef:s3wage, lees eens het forum ipv maar overal op te reagerens3wage schreef:EGR afsluiten ? dat ding zit er niet voor niets he ?
als een kip zonder kop.

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 30.03.2009 - 09:08
- Locatie: Utrecht
Toch heeft hij wel gelijk: het ding zit er niet voor niets. Het heeft nadelen om hem af te sluiten en afhankelijk van je houding tegenover het milieu zul je daar wel of geen rekening mee houden.
Rob91168; zie je kans om toevallig een paar foto's te maken van het in/uitbouwen van de inlaatbuis voor de EGR? Ik ben al een tijd opzoek naar wat foto's zodat ik hem zelf ook een keer kan loshalen om te reinigen. VADIS is daar namelijk heel onduidelijk over.
Rob91168; zie je kans om toevallig een paar foto's te maken van het in/uitbouwen van de inlaatbuis voor de EGR? Ik ben al een tijd opzoek naar wat foto's zodat ik hem zelf ook een keer kan loshalen om te reinigen. VADIS is daar namelijk heel onduidelijk over.
Volvo S60 D5 Edition MY2004
- Rob91168
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 02.01.2010 - 22:35
- Locatie: Opeinde
Hallo JJS,
Helaas is het zo dat ik geen foto's heb. Ik maak wel wat foto's van de motor en dan geef ik aan waar de buis zit. De buis zit op de voorkant van de motor, er komt een slang van de turbo en deze loopt naar het inlaatspruitstuk. Voor op het blok zit een aluminium buis een een rubberen slang die omhoog loopt naar het spruitstuk.
Als je deze slang eraf haalt dan zal deze vol zitten met roet. Ook de buis zal vol zitten met roet.
Slangen eraf halen en schoonmaken met benzine.
De EGR is er alleen voor een schoon milieu. Als je dit belangrijk vindt dan moet je de klep niet afsluiten!! Vind je dit niet zo belangrijk dan gewoon afsluiten.
gr Rob
Helaas is het zo dat ik geen foto's heb. Ik maak wel wat foto's van de motor en dan geef ik aan waar de buis zit. De buis zit op de voorkant van de motor, er komt een slang van de turbo en deze loopt naar het inlaatspruitstuk. Voor op het blok zit een aluminium buis een een rubberen slang die omhoog loopt naar het spruitstuk.
Als je deze slang eraf haalt dan zal deze vol zitten met roet. Ook de buis zal vol zitten met roet.
Slangen eraf halen en schoonmaken met benzine.
De EGR is er alleen voor een schoon milieu. Als je dit belangrijk vindt dan moet je de klep niet afsluiten!! Vind je dit niet zo belangrijk dan gewoon afsluiten.
gr Rob
Amazone b18 GT '68
244 B23A '79
245 B230F '93
245 B21A '79
1800ES '72
V70 TDI classic '97
V70 D5 '03
244 B23A '79
245 B230F '93
245 B21A '79
1800ES '72
V70 TDI classic '97
V70 D5 '03
- Rob91168
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 02.01.2010 - 22:35
- Locatie: Opeinde
Weet iemand ook of dit nog onder de garantie valt? Ik vind dit wel een hele domme storing voor een merk als Volvo.
gr Rob
gr Rob
Amazone b18 GT '68
244 B23A '79
245 B230F '93
245 B21A '79
1800ES '72
V70 TDI classic '97
V70 D5 '03
244 B23A '79
245 B230F '93
245 B21A '79
1800ES '72
V70 TDI classic '97
V70 D5 '03
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 30.03.2009 - 09:08
- Locatie: Utrecht
Bedankt voor de uitleg, ik wacht nog even op de foto!
De algemene garantie op je auto is reeds verlopen, dus als je het vergoed wil hebben zul je het op een ontwerp- of productiefout moeten gooien. En daar komt het waarschijnlijk weer te weinig voor voor. Je kunt het natuurlijk altijd proberen
De algemene garantie op je auto is reeds verlopen, dus als je het vergoed wil hebben zul je het op een ontwerp- of productiefout moeten gooien. En daar komt het waarschijnlijk weer te weinig voor voor. Je kunt het natuurlijk altijd proberen

Volvo S60 D5 Edition MY2004
- Rob91168
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 02.01.2010 - 22:35
- Locatie: Opeinde
Als je hier kijt dan zie je de bedoelde buis en rubberslang zitten achter de peilstok. Ik weet niet goed hoe ik een foto op het forum moet plaatsen.
http://home.wanadoo.nl/web5/autotech/volvo5d/volvo.htm
gr Rob
http://home.wanadoo.nl/web5/autotech/volvo5d/volvo.htm
gr Rob
Amazone b18 GT '68
244 B23A '79
245 B230F '93
245 B21A '79
1800ES '72
V70 TDI classic '97
V70 D5 '03
244 B23A '79
245 B230F '93
245 B21A '79
1800ES '72
V70 TDI classic '97
V70 D5 '03
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Die lekkage van het betreffende stopje komt helaas ook vaak voor,dus altijd goed kijken en opnieuw monteren van het stopje bij reparatie aan de bak of koppeling.
Die keerringen is nu eenmaal een zwak punt bij Volvo.
Die keerringen is nu eenmaal een zwak punt bij Volvo.
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
mee eens,Rob91168 schreef:Hallo JJS,
De EGR is er alleen voor een schoon milieu. Als je dit belangrijk vindt dan moet je de klep niet afsluiten!! Vind je dit niet zo belangrijk dan gewoon afsluiten.
gr Rob
echter als je inlaattraject dermate vervuild/dichtgekoekt is door roetaanslag
zodat je motor hier hinder van ondervindt,lijkt mij dit
ook niet zo goed voor het milieu.
geen glans zonder wrijving
- Rob91168
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 02.01.2010 - 22:35
- Locatie: Opeinde
Heren,
De stopje is trouwens vervangen door een vriesstop achtige stop, dus zonder rubber, wellicht is dit een modificatie?
Er is aan het oude stopje niets te zien, ik blijf dit een vreemde storing vinden.
gr Rob
De stopje is trouwens vervangen door een vriesstop achtige stop, dus zonder rubber, wellicht is dit een modificatie?
Er is aan het oude stopje niets te zien, ik blijf dit een vreemde storing vinden.
gr Rob
Amazone b18 GT '68
244 B23A '79
245 B230F '93
245 B21A '79
1800ES '72
V70 TDI classic '97
V70 D5 '03
244 B23A '79
245 B230F '93
245 B21A '79
1800ES '72
V70 TDI classic '97
V70 D5 '03
- Black 2.4T awd
- 3rd Gear member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 22:18
- Locatie: Twente
Ik heb dat toentertijd ook bij mijn VW T4 TDI gechipt tot 185 PK(busje dubbelcabine) gedaan. Bij de eerste APK werd er geen roet gemeten. Bij de VW dealer een pakking van de flensverbinding onder de EGR klep opgehaald. Deze als mal gebruikt voor een dichte RVS plaatje met hier in de gaatjes geboord voor de boutjes. Pakking boven en onder het blindplaatje en klaar. Ik had ook veel meer trekkracht onderin. Naar mijn idee pakte de auto ook eerder op.Rob91168 schreef:Het dual mass vliegwiel gaat er weer in, de rest vervang ik gewoon.
De EGR ga ik afsluiten zodra ik de auto weer terug heb, volgens mij moet de redelijk eenvoudig kunnen.
Gr Rob
2.4T awd 235pk /380nm -xenon -blokjes grill- achterspoiler-zomer 18 inch R-velg Blackchrom Vredstein Vorti 235/40-18 -winter 17inch amalthea Michelin Alpin 225/40-17
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 30.03.2009 - 09:08
- Locatie: Utrecht
Bij de D5 kun je die EGR niet zomaar afsluiten met een plaatje zonder motorstoring te krijgen op de boordcomputer. Wil je het netjes, dan moet hij softwarematig dicht, waarmee een tuner je kan helpen.
Volvo S60 D5 Edition MY2004