importeren en BPM

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

Je moet in Belgie een export kenteken aanvragen. Iedereen zit altijd naar Nederland te kijken, maar daar valt niks te halen. Als een Duitser een NL auto koopt (zal nooit gebeuren haha) dan kan die een NL export kenteken aanvragen. Zo ook omgekeerd, kun jij een Duits export kenteken aanvragen. De ene land betaal je hier iets voor en dat is dan inclusief verzekering. Andere landen (zoals Zweden) is het export kenteken gratis. Maar moet je in eigen land een verzekering afsluiten op export kenteken of chassis nummer. Niet gaan kloten met groene kentekens, die zijn voor handelaren.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Gebruikersavatar
De Canarier 145 dl
2nd Gear member
Berichten: 92
Lid geworden op: 07.12.2009 - 18:11
Locatie: Assen

Ok. Ik heb zelf ook even een mail gestuurd naar RDW en die kwam met dezelfde informatie over het groene kenteken. Dit is dus geen optie.
Ik heb besloten dat ik de verzekering door laat lopen. Probeer nog een jaar keuring voor de auto er bij op te krijgen en dan in augustus de auto naar NL te rijden!

Iedereen bedankt voor de reacties en het meedenken!
Volvo 145 dl Uit 1971 (Import Fuerteventura (Canarische eilanden))
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”