Volvo 460 1.6 i start niet meer.
-startmotor draait rond
-nieuwe accu gemonteerd
-Krukassensor vernieuwd - geen effect
-Geen vonk uit bobine.
-motormanagementlampje brand niet op contact
-nokkenas draait rond; distributiriem nog heel.
-geen spanning gemeten op grijs rode draad op bobine.
-hoe herken ik hoofd- en systeemrelais (waar zitten deze en welke draadkleuren zitten hierop.)
Probleem is ontstaan na lege accu en starten d.m.v. hulpstartkabels.
Wie herkent deze storing en heeft tips om tot een oplossing te komen?
Alvast bedankt
Steef Pronk
Volvo 460 1.6i start niet meer
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
- motormanagementlampje brand niet op contact
-geen spanning gemeten op grijs rode draad op bobine.
Zijn zekeringen nog OK?
-geen spanning gemeten op grijs rode draad op bobine.
Zijn zekeringen nog OK?
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 09.01.2010 - 13:19
Bedankt voor de reaktie zekeringen zelf zijn nog heel (zekeringen van brandstofpomp en lambdasonde op andere plek geprobeerd en deze laten stroom door.
Lijkt erop of er geen stroom staat op aansluitingen van deze zekeringen. (gemeten met kontakt aan.)
Zit het relais hiervoor onder de motorkap in de zekeringkast? Hoe herken ik deze? welke draadkleuren cq aansluitingnummers heeft deze?
Lijkt erop of er geen stroom staat op aansluitingen van deze zekeringen. (gemeten met kontakt aan.)
Zit het relais hiervoor onder de motorkap in de zekeringkast? Hoe herken ik deze? welke draadkleuren cq aansluitingnummers heeft deze?
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Zitten achter/onder het dashboardkastje. Voetenplaat verwijderen als je lenig bent, anders het dashboardkastje voor wat meer ruimte.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 09.01.2010 - 13:19
Vandaag volgende zaken gemeten gecheckt:
Geen spanning op zekeringkast aansluiting 12 - 13 (ook niet bij starten)
Dit betreft Heated Lambdasonde-12 en fuelpomp-13
Bij aanleggen hulpspanning op deze aansluitingen hoor ik in beide gevallen de brandstofpomp werken.
Relais achter dashboardkastje gecheckt.
Relais voor aansturing ECU :
Indien ik aansluiting 85 aan massa leg schakelt het relais en krijg ik spanning
op de roze draad (87) deze gaat naar de ECU.
Relais voor aansturing brandstofpomp:
Indien ik aansluiting 85 aan massa leg schakelt het relais en krijg ik spanning
op de wit rode draad (87) deze gaat vermoedelijk naar de brandstofpomp.
(Hoor ik zoemen)
Geen spanning op grijs / rode bobinedraad. Ook niet bij overbruggen beide relais.
Ik ga ervanuit dat de aansluitingen 85 via de ECU aan massa worden gelegd. Klopt deze redenering?
Heb tevens nog even de oude krukassensor teruggezet.
Dit heeft geen effect.
Tijdens starten zie ik zowel bij de nieuwe als de oude sensor geen beweging in de wijzer van mijn multimeter. (gemeten tussen witte en rode draad.)
Weerstandswaarde van beide sensoren ongeveer 220 ohm.
Geen spanning op zekeringkast aansluiting 12 - 13 (ook niet bij starten)
Dit betreft Heated Lambdasonde-12 en fuelpomp-13
Bij aanleggen hulpspanning op deze aansluitingen hoor ik in beide gevallen de brandstofpomp werken.
Relais achter dashboardkastje gecheckt.
Relais voor aansturing ECU :
Indien ik aansluiting 85 aan massa leg schakelt het relais en krijg ik spanning
op de roze draad (87) deze gaat naar de ECU.
Relais voor aansturing brandstofpomp:
Indien ik aansluiting 85 aan massa leg schakelt het relais en krijg ik spanning
op de wit rode draad (87) deze gaat vermoedelijk naar de brandstofpomp.
(Hoor ik zoemen)
Geen spanning op grijs / rode bobinedraad. Ook niet bij overbruggen beide relais.
Ik ga ervanuit dat de aansluitingen 85 via de ECU aan massa worden gelegd. Klopt deze redenering?
Heb tevens nog even de oude krukassensor teruggezet.
Dit heeft geen effect.
Tijdens starten zie ik zowel bij de nieuwe als de oude sensor geen beweging in de wijzer van mijn multimeter. (gemeten tussen witte en rode draad.)
Weerstandswaarde van beide sensoren ongeveer 220 ohm.