Ford praat exclusief verder met Geely over verkoop Volvo
-
- 6th Gear member
Hoop toch echt dat dit niet gaat gebeuren.. 

Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
- Johan
- 5th Gear member
Toch wel stijlvol ...... :crazy:
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Geen paniek jongens, plaatje is een fotoshop 

Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Iroll
- 6th Gear member
Ik denk dat we blij mogen zijn dat er tenminste een koper is voor Volvo. Beter een Chinese eigenaar dan helemaal geen eigenaar per slot van rekening. Iedereen liep hier te hoop toen de Japanners de markten in Europa veroverden, daar hoor je niemand meer over. Dat was toendertijd precies dezelfde discussie als heden over de Chinezen. Datzelfde gaat gebeuren met China, we kunnen over niet al te lange tijd niet meer zonder ze. Het grote geld zit daar nu eenmaal. Van de Amerikanen hoeven we niets te verwachten, die zijn al totaal afhankelijk van China. Als China vandaag zijn investeringen daar terug trekt dan is Amerika morgen failliet. Niet zo doemdenken is mijn mening. Chinezen willen geld verdienen en dat lukt niet als ze in de Westerse markten een inferieur product neerzetten.
- josas1
- 3rd Gear member
Maar de Japs kochten geen Europese bedrijven op?!
Zij richtten hun pijlen op het zelf ontwikkelen van auto's, en na al die jaren van afkijken en verbeteren, hebben ze nu de meest betrouwbare auto's ter wereld gemaakt.
Zij richtten hun pijlen op het zelf ontwikkelen van auto's, en na al die jaren van afkijken en verbeteren, hebben ze nu de meest betrouwbare auto's ter wereld gemaakt.
S80 2.4 170 pk automaat my 2005
S60 2.5T geartronic my 2004
V40 1.8 automaat my 2003
S60 2.5T geartronic my 2004
V40 1.8 automaat my 2003
- Iroll
- 6th Gear member
Dat hebben ze ook gedaan zoals bijv. Rover door Honda. Ze zijn ook allerlei samenwerkingsverbanden aangegaan zoals Mazda-Ford, Renault-Nissan, Toyota-Citroen om een betere toegang tot de westerse automarkt te krijgen.Maar de Japs kochten geen Europese bedrijven op?!
- Johan
- 5th Gear member
Heb je dat stuk al gelezen in de Autovisie over het bedrijfsbezoek aan Geely?
Ben toch wel aangenaam verrast met welke snelheid dit bedrijf zich ontwikkeld. De huidige generatie auto's heeft de bouwkwaliteit van Toyota 10 jaar terug terwijl de autogeneratie daarvoor behoorlijke pulp was.
Het inderaad zo dat de ontwikkeling die China doormaakt vergeleken kan worden met Japan maar dan in het kwadraat.
Met alle reserves die ik had over de overname van Volvo moet ik mijn mening toch herzien en begrijp ik ook dat de Ford delegatie na dit bedrijfsbezoek zeer onder de indruk waren en ogenblikkelijk Geely als de te prefereren overname kandidaat te zien.
Ben toch wel aangenaam verrast met welke snelheid dit bedrijf zich ontwikkeld. De huidige generatie auto's heeft de bouwkwaliteit van Toyota 10 jaar terug terwijl de autogeneratie daarvoor behoorlijke pulp was.
Het inderaad zo dat de ontwikkeling die China doormaakt vergeleken kan worden met Japan maar dan in het kwadraat.
Met alle reserves die ik had over de overname van Volvo moet ik mijn mening toch herzien en begrijp ik ook dat de Ford delegatie na dit bedrijfsbezoek zeer onder de indruk waren en ogenblikkelijk Geely als de te prefereren overname kandidaat te zien.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
-
- 3rd Gear member
Dat is toch niet zo moeilijk? Is een auto in elkaar knutselen een soort rocket science dan? Nee toch? Merken als Spyker en Koeningseggggg bestaan toch ook nog maar kort. Het is niet zo dat je 100 jaar ervaring nodig hebt om een auto te bouwen. Of zit de engineering afdeling van Volvo vol met mannen met baarden? Ik denk het niet. Volgens mij heerst er een heel gekleurd beeld over wat je moet doen om een auto te maken. Er zijn technische universiteiten waar ze automotive engineers opleiden. Een nieuwe autofabrikant kan mensen wegkopen bij andere autofabrikanten en designbedrijven inhuren om een geinig ontwerpje te bakken.Johan schreef:Ben toch wel aangenaam verrast met welke snelheid dit bedrijf zich ontwikkeld. De huidige generatie auto's heeft de bouwkwaliteit van Toyota 10 jaar terug terwijl de autogeneratie daarvoor behoorlijke pulp was.
Dat de auto's ginds op een ander nivo staan heeft geen reet te maken met het feit dat ze het niet kunnen of achterlijk zijn. Allereerst heb je te maken met een andere stijl/smaak/mode daar, zodat ze vaak auto's maken die in onze ogen afzichtelijk zijn. Maar dat is wederzijds denk ik. Ze rijden graag in Europese auto's ronde omdat het heerlijk decadent is (want duur) en gezien het afwijkende ontwerp zie je van afstand al dat het een andere auto is, dus exclusief.
Daarnaast heb je het financiele aspect, wettelijke voorschriften en de trends. Hier is het inmiddels normaal dat zo'n beetje alle auto's airco, airbags, abs en weet ik wat allemaal hebben. Daar is dat nog niet normaal, dus hebben ze dat niet. En als de levensstandaard lager is, mag de auto niet veel kosten, dus wordt er ook niet al teveel in gestoken. Heel simpel allemaal.
Autofabrikanten in Europa (Volvo incl) doen echt niet als ze het niet echt hoeven/moeten. Ze doen dingen om zich te onderscheiden, Alfa Romeo doet dat door extra snelheid/sportiviteit en Volvo door allerlei veiligheidsdingen. Maar da's allemaal marketing. Dat zie je nu heel sterk met al dat millieugeleuter. Nu ineens kunnen ze allemaal zuinige auto's maken. Vreemd, niet? Twintig jaar geleden heb ik al start/stop systemen gezien in Zwitserland. Toen nog een beetje rudimentair, maar toch...het idee is niet echt nieuw dus. Heeft dat écht 20 jaar geduurd om te perfectioneren of wilde men afwachten tot het marketingtechnisch cool was om het te doen? Ik denk het laatste.
Ik twijfel er dus niet aan wat die Chinezen allemaal kunnen. Ik vind het persoonlijk nogal triest dat er zoveel onzin rondvliegt en ongeloofelijk veel vooroordelen zijn over wat de Chinezen voorstellen. Op die manier is 'men' (de Europese autolobby met ANWB, RAI en Bovag vooraan) er blijkbaar in geslaagd om 'ons' in slaap te sussen met de gedachte dat alleen 'wij' auto's kunnen bouwen en die Chinezen er helemaal niets van weten. Mag ik dan onze oud-premier Gerbrandy aanhalen aan de vooravond van de Duitse invasie:
(ik weet dat deze quote niet klopt, maar het staat ergens voor, ik hoop dat dat aankomt)Gaat u rustig slapen, de regering waakt over u!

- Johan
- 5th Gear member
Een Auto bouwen conform Europese kwaliteitsstandaarden heeft niets te maken met de lokale desing smaak en ten dele niets te maken met universiteiten en opleiding.Mike Philippens schreef:Dat is toch niet zo moeilijk? Is een auto in elkaar knutselen een soort rocket science dan? Nee toch? Merken als Spyker en Koeningseggggg bestaan toch ook nog maar kort. Het is niet zo dat je 100 jaar ervaring nodig hebt om een auto te bouwen.Johan schreef:Ben toch wel aangenaam verrast met welke snelheid dit bedrijf zich ontwikkeld. De huidige generatie auto's heeft de bouwkwaliteit van Toyota 10 jaar terug terwijl de autogeneratie daarvoor behoorlijke pulp was.
Belangrijk zijn de kwaliteit van de gereedschappen en toeleveranciers en bedrijven als Müller, KUKA, ABB, toeleveranciers van mallen en onderdelen als dashboards, bumpers etc. bepalen in hoge mate de eindkwaliteit van het produkt. Die bedrijven hebben wel 100 jaar ervaring en een produktkwlaiteit dat nog niet geëvenaard wortd door Chinese leveranciers.
Kijk hoe lang het heeft geduurd voordat er uit Japan auto's kwamen die acceptabel waren. Dat was minstens 50 jaar. Korea 25(?) jaar. Dat China daar zeker geen 25 jaar over gaat doen is wel duidelijk. Maar ik schat toch wel zeker 10 jaar voordat hier de eerste "built in China" auto's rond rijden.
- Iroll
- 6th Gear member
Geely mikt ook op het hogere marktsegment. Als ze dat maar niet met Volvo gaan doen.....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Wow
Immers ... VOLVO4LIFE
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Ik zie St. Ben al zitten
Volvo for life
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Beetje pausmobiel !
Lijkt me wel wat om zo bij m'n klanten voor te rijden
Met chauffeur en butler natuurlijk !
Lijkt me wel wat om zo bij m'n klanten voor te rijden

Met chauffeur en butler natuurlijk !
Immers ... VOLVO4LIFE
-
- 3rd Gear member
Nou, dan koop je die meuk toch gewoon? Als je wilt, kan het natuurlijk. Heeft Spyker er 100jaar over gedaan? Nee dus. Je kunt die kennis en spulletjes gewoon inkopen, dát is mijn punt. Dus sus jezelf nou niet in slaap door te denken dat je de komende 25 jaar geen angst hoeft te hebben van China, want ze komen straks ineens met de spullen die hier wél verkopen. En dan klagen al die bijna failliete autofabrikanten natuurlijk weer steen en been.Johan schreef:Belangrijk zijn de kwaliteit van de gereedschappen en toeleveranciers en bedrijven als Müller, KUKA, ABB, toeleveranciers van mallen en onderdelen als dashboards, bumpers etc. bepalen in hoge mate de eindkwaliteit van het produkt. Die bedrijven hebben wel 100 jaar ervaring en een produktkwlaiteit dat nog niet geëvenaard wortd door Chinese leveranciers.

- MichielMaas
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Gatverdamme wat een wansmaak. Ik krijg de rillingen bij het idee dat Geely iets met de modellen van volvo gaat doen. BuhuuuuuIroll schreef:Geely mikt ook op het hogere marktsegment. Als ze dat maar niet met Volvo gaan doen.....
- Johan
- 5th Gear member
Je leest mijn bericht verkeerd.Mike Philippens schreef:Nou, dan koop je die meuk toch gewoon? Als je wilt, kan het natuurlijk. Heeft Spyker er 100jaar over gedaan? Nee dus. Je kunt die kennis en spulletjes gewoon inkopen, dát is mijn punt. Dus sus jezelf nou niet in slaap door te denken dat je de komende 25 jaar geen angst hoeft te hebben van China, want ze komen straks ineens met de spullen die hier wél verkopen. En dan klagen al die bijna failliete autofabrikanten natuurlijk weer steen en been.Johan schreef:Belangrijk zijn de kwaliteit van de gereedschappen en toeleveranciers en bedrijven als Müller, KUKA, ABB, toeleveranciers van mallen en onderdelen als dashboards, bumpers etc. bepalen in hoge mate de eindkwaliteit van het produkt. Die bedrijven hebben wel 100 jaar ervaring en een produktkwlaiteit dat nog niet geëvenaard wortd door Chinese leveranciers.
Heb ik gezegd 25 jaar? Nee juist niet dus en gewoon inkopen dat doet men niet zo. Er word gebruikt gemaakt van gereedschappen van Chinese makelij.
-
- 2nd Gear member
Vergeet ook niet dat de kwaliteit van een auto niet alleen een kwestie is van de technische know-how (kan je inkopen), toeleveranciers (idem, ook die kunnen kennis en materialen inkopen), grondstoffen en gereedschappen (etc), maar ook van human resources. Er moet een organisatie staan waar de mensen beschikken over de juiste vakkennis, maar ook de juiste mentaliteit, men moet op elkaar ingespeeld zijn, weten hoe het team het beste functioneert, een bepaalde mentaliteit hebben om mooie dingen (auto's) te kunnen ontwerpen én te produceren, in staat zijn ontwerpen te maken en te realiseren die ook buiten de eigen markt interessant zijn, enzovoort. Dat soort dingen kan je dus nìet inkopen maar moet zich ontwikkelen en dat kost tijd. Als een Chinese fabrikant in 10 jaar in staat is om vanuit het niets auto's te produceren die ook in Westerse ogen de moeite waard zijn is dat heel knap. Zo ver is het nog niet, maar dat China eraan komt is wel duidelijk.Johan schreef:Je leest mijn bericht verkeerd.Mike Philippens schreef:Nou, dan koop je die meuk toch gewoon? Als je wilt, kan het natuurlijk. Heeft Spyker er 100jaar over gedaan? Nee dus. Je kunt die kennis en spulletjes gewoon inkopen, dát is mijn punt. Dus sus jezelf nou niet in slaap door te denken dat je de komende 25 jaar geen angst hoeft te hebben van China, want ze komen straks ineens met de spullen die hier wél verkopen. En dan klagen al die bijna failliete autofabrikanten natuurlijk weer steen en been.Johan schreef:Belangrijk zijn de kwaliteit van de gereedschappen en toeleveranciers en bedrijven als Müller, KUKA, ABB, toeleveranciers van mallen en onderdelen als dashboards, bumpers etc. bepalen in hoge mate de eindkwaliteit van het produkt. Die bedrijven hebben wel 100 jaar ervaring en een produktkwlaiteit dat nog niet geëvenaard wortd door Chinese leveranciers.
Heb ik gezegd 25 jaar? Nee juist niet dus en gewoon inkopen dat doet men niet zo. Er word gebruikt gemaakt van gereedschappen van Chinese makelij.
-
- 3rd Gear member
Volvo Geely Deal Exposed!
11 January 2010 Powered by WP Greet Box
Since early 2009 we have constantly hear rumours that Geely are planning to take over Volvo from Ford, eventually in late 2009 the deal was announced; Geely would become Volvo’s new master. A final price hasn’t been announced, but it is expected to be somewhere in the range from 1.5 billion to 2 billion RMB, considerably less than the 6 billion USD that Ford originally paid for Volvo.
The wording of the Volvo-Geely deal has yet to be finally announced, but some insider information that was leaked to the Chinese internet earlier today claims that:
Geely gets 9 products – S40, S60, S80, C70, C30, XC90, XC60, V50, V70
Three platforms – P1, P2, P24. The P1 platform is especially for compact cars, whilst the P2 platform is for larger sized cars
A worldwide dealership network of 2000 dealers
Access to Volvo supply chain, which will guarantee quality and delivery of products
All Volvo branding
The shopping list is fantastic for Geely, and will raise it from being a backwater car maker to an international player overnight. Geely are apparently hoping for world Volvo sales to hit 2 million units per year worldwide in the next 4 to 5 years, but in the meantime they are apparently aiming for sales of 1 million globally. Currently global sales of Volvo cars are at around 400,000 units, whilst China only accounts for a mere 13,000 cars. Geely are planning to give Volvo their biggest lease of life here in China by giving Volvo some more Chinese ‘design elements’ to make it more popular with local tastes, which doesn’t just mean they’ll be stretching yet more wheelbases to appeal to the Audi A4L crowd.
Financially speaking, Geely are apparently aiming to make a profit from Volvo within a year of ownership, and before 2015 they are aiming to get their investment in Volvo back.
11 January 2010 Powered by WP Greet Box
Since early 2009 we have constantly hear rumours that Geely are planning to take over Volvo from Ford, eventually in late 2009 the deal was announced; Geely would become Volvo’s new master. A final price hasn’t been announced, but it is expected to be somewhere in the range from 1.5 billion to 2 billion RMB, considerably less than the 6 billion USD that Ford originally paid for Volvo.
The wording of the Volvo-Geely deal has yet to be finally announced, but some insider information that was leaked to the Chinese internet earlier today claims that:
Geely gets 9 products – S40, S60, S80, C70, C30, XC90, XC60, V50, V70
Three platforms – P1, P2, P24. The P1 platform is especially for compact cars, whilst the P2 platform is for larger sized cars
A worldwide dealership network of 2000 dealers
Access to Volvo supply chain, which will guarantee quality and delivery of products
All Volvo branding
The shopping list is fantastic for Geely, and will raise it from being a backwater car maker to an international player overnight. Geely are apparently hoping for world Volvo sales to hit 2 million units per year worldwide in the next 4 to 5 years, but in the meantime they are apparently aiming for sales of 1 million globally. Currently global sales of Volvo cars are at around 400,000 units, whilst China only accounts for a mere 13,000 cars. Geely are planning to give Volvo their biggest lease of life here in China by giving Volvo some more Chinese ‘design elements’ to make it more popular with local tastes, which doesn’t just mean they’ll be stretching yet more wheelbases to appeal to the Audi A4L crowd.
Financially speaking, Geely are apparently aiming to make a profit from Volvo within a year of ownership, and before 2015 they are aiming to get their investment in Volvo back.
Volvo 340 special aut.86
Volvo 340 1.7 88
volvo 480 turbo 90
volvo 480 gt turbo 94
Volvo S40 2.0 T 2003
Volvo C30 T-5 R-design 2008
Volvo 340 1.7 88
volvo 480 turbo 90
volvo 480 gt turbo 94
Volvo S40 2.0 T 2003
Volvo C30 T-5 R-design 2008
- BillyBob
- 5th Gear member
Ben ik nu wel eens benieuwd naar hoe ze dat zien "Chinese design elements" in een zweedse/europese auto :?:michel-C30 schreef:. Geely are planning to give Volvo their biggest lease of life here in China by giving Volvo some more Chinese ‘design elements’ to make it more popular with local tastes, which doesn’t just mean they’ll be stretching yet more wheelbases to appeal to the Audi A4L crowd.
Winstgevend binnen het jaar, petje af als hen dat lukt.. :!:Financially speaking, Geely are apparently aiming to make a profit from Volvo within a year of ownership, and before 2015 they are aiming to get their investment in Volvo back.
V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey