Na de vrieskou...
- hofmeijer
- 3rd Gear member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 23.11.2009 - 00:20
- Locatie: hattem gld
- Contacteer:
Mijn volvo is al warm na een minuut of 3, heb ik weer even geluk.
En laatst bij volvo dealer De Jong in Heerde geweest en die zei dat je die interieur filter bakken wel kan bestellen.
Maar ja voor blad en dergelijke kan je er ook een stuk racegaas over de inlaatpijp buigen, goedkopere oplossing.
En laatst bij volvo dealer De Jong in Heerde geweest en die zei dat je die interieur filter bakken wel kan bestellen.
Maar ja voor blad en dergelijke kan je er ook een stuk racegaas over de inlaatpijp buigen, goedkopere oplossing.
Ik google nooit, men vrouw weet het tog beter
Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue
Er staan weer nieuwe foto's op de www
Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue
Er staan weer nieuwe foto's op de www
- Live4Volvo
- 3rd Gear member
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 11.02.2008 - 19:37
- Locatie: Molenhoek
- Contacteer:
Misschien is racegaas wel goedkoop, maar werkt niet zo goed als deze:
Pollenfilter Marktplaats
Pollenfilter Marktplaats
Volvo 460 1.8i - 1996 R.I.P.
BMW 316i 1.8i - 1986 verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995 Verkocht
Porsche 944 2.5i - 1984 Verkocht
Ford Mondeo 1.8i 16v - 1996 Ingeruild
Suzuki GSX 600 F 0.6 - 1992 Verkocht
Volvo S40 2.4 - 2004 Ingeruild
Volvo V50 D2 - 2011
Volvo 340 1.4 GL - 1992
Volvo 340 1.4 GL - 1991Verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995
Volvo 440 1.8i - 1996
Volvo V70 2.4T - 2003
Suzuki GSX650F 0.65 - 2009
BMW 316i 1.8i - 1986 verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995 Verkocht
Porsche 944 2.5i - 1984 Verkocht
Ford Mondeo 1.8i 16v - 1996 Ingeruild
Suzuki GSX 600 F 0.6 - 1992 Verkocht
Volvo S40 2.4 - 2004 Ingeruild
Volvo V50 D2 - 2011
Volvo 340 1.4 GL - 1992
Volvo 340 1.4 GL - 1991Verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995
Volvo 440 1.8i - 1996
Volvo V70 2.4T - 2003
Suzuki GSX650F 0.65 - 2009
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Dat is inderdaad het bewuste interieurfilter en zoals gezegd, dat is echt een filter, niet alleen een gaasje tegen de bladeren.
De filters zelf zijn nog wel gewoon te bestellen, de filterhouders bij mijn weten niet meer, maar daar kan ik me in vergissen.
De filters zelf zijn nog wel gewoon te bestellen, de filterhouders bij mijn weten niet meer, maar daar kan ik me in vergissen.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- hofmeijer
- 3rd Gear member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 23.11.2009 - 00:20
- Locatie: hattem gld
- Contacteer:
De filter houders waren nog wel te bestellen dachten ze in Heerde bij De Jong volvodealer.
Hier de link dan kun je het vragen mocht je er een nodig hebben:
http://www.auto-dejong-heerde.nl/
Ik ben er een week of 4 terug geweest en Marcel (monteur) vertelde mij dat ze nog te verkrijgen waren.
Is trouwens ook een oud stage adres van mij, jaren terug haha.
Hier de link dan kun je het vragen mocht je er een nodig hebben:
http://www.auto-dejong-heerde.nl/
Ik ben er een week of 4 terug geweest en Marcel (monteur) vertelde mij dat ze nog te verkrijgen waren.
Is trouwens ook een oud stage adres van mij, jaren terug haha.
Ik google nooit, men vrouw weet het tog beter
Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue
Er staan weer nieuwe foto's op de www
Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue
Er staan weer nieuwe foto's op de www
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Zijn niet nieuw te bestellen. Effe de sloop afgaan.. Ik kreeg er 1 voor 3€ mee. Op MP worden belachelijke bedragen gevraagd voor zon stukkie abs.. Enne vinnige volvo durft er zelfs 45€ voor te vragen :?
- Live4Volvo
- 3rd Gear member
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 11.02.2008 - 19:37
- Locatie: Molenhoek
- Contacteer:
ik heb wel eens eerder wat bij vinnige volvo gekocht, op zich heeft hij wel goed spul, en zeer goed verpakt altijd
@Poika: kheb je pakketje binnen

@Poika: kheb je pakketje binnen

Volvo 460 1.8i - 1996 R.I.P.
BMW 316i 1.8i - 1986 verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995 Verkocht
Porsche 944 2.5i - 1984 Verkocht
Ford Mondeo 1.8i 16v - 1996 Ingeruild
Suzuki GSX 600 F 0.6 - 1992 Verkocht
Volvo S40 2.4 - 2004 Ingeruild
Volvo V50 D2 - 2011
Volvo 340 1.4 GL - 1992
Volvo 340 1.4 GL - 1991Verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995
Volvo 440 1.8i - 1996
Volvo V70 2.4T - 2003
Suzuki GSX650F 0.65 - 2009
BMW 316i 1.8i - 1986 verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995 Verkocht
Porsche 944 2.5i - 1984 Verkocht
Ford Mondeo 1.8i 16v - 1996 Ingeruild
Suzuki GSX 600 F 0.6 - 1992 Verkocht
Volvo S40 2.4 - 2004 Ingeruild
Volvo V50 D2 - 2011
Volvo 340 1.4 GL - 1992
Volvo 340 1.4 GL - 1991Verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995
Volvo 440 1.8i - 1996
Volvo V70 2.4T - 2003
Suzuki GSX650F 0.65 - 2009
- hofmeijer
- 3rd Gear member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 23.11.2009 - 00:20
- Locatie: hattem gld
- Contacteer:
Dan zijn ze niet meer nieuw te koop.
Dan weet ik het ook niet meer.
Ze hadden laatst een interieur filter voor me klaargelegd maar achteraf moest er zn bak in.
Ze vroegen of ze die ook moesten bestellen voor me, dus ja dan weet ik het ook niet meer.
Dan weet ik het ook niet meer.
Ze hadden laatst een interieur filter voor me klaargelegd maar achteraf moest er zn bak in.
Ze vroegen of ze die ook moesten bestellen voor me, dus ja dan weet ik het ook niet meer.
Ik google nooit, men vrouw weet het tog beter
Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue
Er staan weer nieuwe foto's op de www
Volvo 1.8i automatic fleet pacific blue
Er staan weer nieuwe foto's op de www
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 03.12.2008 - 23:40
Hoi allemaal,
Ik heb vandaag met veel vijven en zessen de radiateur doorgespoeld.
Zoals hier op het forum vermeld heb ik de 2 slangen ontkoppeld en met de tuinslang doorgespoeld. Vervolgens heb ik het reservoir weer gevuld met koelvloeistof/demi water. Resultaat: nul!
Heb een kilometer of 15 gereden en de lucht was nog steeds koud, kouder nog dan voor deze operatie.
Wat doe ik verkeerd? Of anders gezegd: wat kan er nog meer niet goed zijn?
Ik heb vandaag met veel vijven en zessen de radiateur doorgespoeld.
Zoals hier op het forum vermeld heb ik de 2 slangen ontkoppeld en met de tuinslang doorgespoeld. Vervolgens heb ik het reservoir weer gevuld met koelvloeistof/demi water. Resultaat: nul!
Heb een kilometer of 15 gereden en de lucht was nog steeds koud, kouder nog dan voor deze operatie.
Wat doe ik verkeerd? Of anders gezegd: wat kan er nog meer niet goed zijn?
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19
Met water doorspoelen,ga naar de dealer en haal radiator flush van FOTRÉ.Leon S. schreef:Hoi allemaal,
Ik heb vandaag met veel vijven en zessen de radiateur doorgespoeld.
Zoals hier op het forum vermeld heb ik de 2 slangen ontkoppeld en met de tuinslang doorgespoeld. Vervolgens heb ik het reservoir weer gevuld met koelvloeistof/demi water. Resultaat: nul!
Heb een kilometer of 15 gereden en de lucht was nog steeds koud, kouder nog dan voor deze operatie.
Wat doe ik verkeerd? Of anders gezegd: wat kan er nog meer niet goed zijn?
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19
Als je je kachel laat draaien kom het water bij de kachelradiateur pomp toch door?945i schreef:Goed ontlucht?
en na 15km mag je er wel van uitgaan dat het lucht er uit is.
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Niet als hij bijv. de dop niet heeft losgenomen. Om te ontluchten kun je hem met de dop open stationair warm laten lopen tot de fan aanslaat, makkelijker is misschien het gebruik van de ontluchtingsnippels. Op een 1.8 (B18U) zit die op de verwarmingsslang die parallel aan het blok loopt, ongeveer midden tussen thermostaat en luchtinlaat, met een beugeltje aan de achterkant van het blok geklikt. Warm laten draaien met nippel opengedraaid en als er geen lucht meer uit komt maar alleen koelwater weer vastdraaien. Vervolgens voor de zekerheid ook nog met de dop open tot de fan aanslaat, maar het grootste deel van het effect is dan al bereikt. De eerste aantal ritjes die je maakt vantevoren ook nog even checken of je moet bijvullen, er kan altijd nog een extra luchtbelletje weg zijn.volvo c70 t5 schreef:en na 15km mag je er wel van uitgaan dat het lucht er uit is.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Kwam het water er wel weer a) schoon en b) met evenveel waterkracht uit als dat het erin ging? Als het er langzamer uit komt dan erin gaat kan het alsnog verstopt zijn (en niet losgeslagen). Als het water vuil was zat er dus wel iets in.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
- swift
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 14.12.2009 - 21:10
Bij onze 440 hetzelfde probleem, alleen hadden we (nog) geen zin in het radiatordoorspoelverhaal en hebben we tot nu toe alleen (een paar keer) ontlucht.
Dit hebben we gedaan via de ontluchtnippel (net achter het kleppendeksel) en via de slang van de kachelradiator op het hoogste punt. Dit laatste door de slangenklem even los te draaien.
Hij doet het nu steeds beter.
Dit hebben we gedaan via de ontluchtnippel (net achter het kleppendeksel) en via de slang van de kachelradiator op het hoogste punt. Dit laatste door de slangenklem even los te draaien.
Hij doet het nu steeds beter.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 03.12.2008 - 23:40
Hoi Chris,Zark3 schreef:Kwam het water er wel weer a) schoon en b) met evenveel waterkracht uit als dat het erin ging? Als het er langzamer uit komt dan erin gaat kan het alsnog verstopt zijn (en niet losgeslagen). Als het water vuil was zat er dus wel iets in.
Ik kon geen verschil in druk ontdekken, het water kwam er aan de andere kant net zo hard weer uit. Het was ook niet echt smerig. Ik ben nog even langs de garage geweest afgelopen week. Volgens een monteur hoeft dat niet zoveel te zeggen omdat de hoofdleiding waarschijnlijk niet verstopt zit maar de kleine aftakkingen van de radiateur wel. Hij raadde mij aan om een goedje bij de koelvloeistof in te doen. Ik heb alleen niet de indruk dat het veel helpt. Zou ik alsnog de koelvloeistof moeten aftappen en alleen het goedje met evt. wat demiwater in het reservoir doen? Het ligt iig niet aan de thermostaat want de motor wordt wel warm en de temperatuurmeter komt ook gewoon omhoog.
Heeft iemand nog suggesties waar het aan zou kunnen liggen en wat zou kunnen helpen??
Groeten Leon
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Als je motor goed heet wordt, je moet de bovenste radiateurslang bijna niet aan kunnen raken na een langere rit, dan is je thermostaat ok. Voel ook eens bij een hete motor, aan beide slangen van de kachelradiateur, die moeten beide heet worden.
Als deze slangen heet worden, dan kan het zijn dat de klep die de warme lucht van de kachelradiateur naar het interieur leidt,niet goed opent. Die wordt bediend door de warm/koud schuif (of knop) in het dashboard. Kabeltje kan teveel speling hebben of los gegaan zijn.
Als deze slangen heet worden, dan kan het zijn dat de klep die de warme lucht van de kachelradiateur naar het interieur leidt,niet goed opent. Die wordt bediend door de warm/koud schuif (of knop) in het dashboard. Kabeltje kan teveel speling hebben of los gegaan zijn.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 03.12.2008 - 23:40
Bij het ontluchten zag ik dat de koelvloeistof bijna kookte, te zien aan de bubbels en de damp die er vanaf sloeg. Afgelopen zomer heb ik de middenconsole vervangen en daarbij moest ik alle kabels van de verwarming demonteren/monteren. Dus alles is een half jaar geleden nog weer opnieuw vastgezet, lijkt me ook niet het probleem. Ik voel ook nog steeds een goede weerstand als ik aan de knoppen van de verwarming draai, krijg niet het gevoel dat er iets is los geschoten. Ik vrees toch dat het een hardnekkig verstopte radiateur is....Iroll schreef:Als je motor goed heet wordt, je moet de bovenste radiateurslang bijna niet aan kunnen raken na een langere rit, dan is je thermostaat ok. Voel ook eens bij een hete motor, aan beide slangen van de kachelradiateur, die moeten beide heet worden.
Als deze slangen heet worden, dan kan het zijn dat de klep die de warme lucht van de kachelradiateur naar het interieur leidt,niet goed opent. Die wordt bediend door de warm/koud schuif (of knop) in het dashboard. Kabeltje kan teveel speling hebben of los gegaan zijn.
- Superdirk
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 13.01.2009 - 00:28
- Locatie: Tollebeek, Flevoland
- Contacteer:
Mijn 440 startte een paar weken geleden niet, toen ik instapte zag ik gelijk al dat ik het dashboardkastje open had laten staan, en het lampje brandde nog. Op dat moment vroor het ook nog een paar graden, kreeg de auto echt niet aan de praat. Gelukkig heeft mijn vader me aan kunnen slepen, ik heb die middag toen een ritje naar Zwolle gemaakt, en sindsdien start de auto weer gewoon, dus het viel allemaal nog wel mee gelukkig! 

440 1.6i 1997
250.000 km gepasseerd!
250.000 km gepasseerd!