Ik kreeg gisteravond een hele vreemde blik van iemand in Groningen toen ik wel gewoon weg kwam bij het verkeerslicht zonder problemen.
Het helpt toch de winterbandjes het voordeel van AWD begint zodra hij echt aan de bak moet in een glooiend gebied.
Nieuwe XC60 D5
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- casper
- 5th Gear member
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49
https://www.e-volve.be/pdf/nl/2009_XC60.pdflllKnTlll schreef:Heeft er iemand de handleiding van Volvo XC60 in het nederlands op pdf staan?
Ik heb paar dagen gezocht maar nergens te vinden.
Wachten op mijn XC60 duurt te lang. :?
Alvast bedankt.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 13.12.2005 - 04:30
- Locatie: Arnhem
In de haven is volgens mij niets te zien wat op een Volvo lijkt. De XC60 wordt in Gent in elkaar geknutseld en gaat dan gelijk op transport naar de Nederlandse dealers.Voor een ieder die een nieuwe auto heeft gekocht ga vooral niet in de haven kijken als de auto's van de boot komen want daar wordt je niet vrolijk van.
Het verklaart wel hoe nieuwe auto's aan een dergelijk verbruik komen.
Volvo V60 T6 recharge Fusion Red 340 pk/590Nm ( de 2e)
Volvo V60 T6 recharge Fusion Red 340 pk/590 Nm
Peugeot 107 2009 Jaune Citrus 68 pk/98 Nm
Volvo V90 T4 Business Sport Bursting Blue 190 pk/300 Nm
Volvo V70 T5 Nordic+ Ice White 245 pk/350 Nm
Volvo XC60 D5 GT AWD
Volvo V70 D5
Volvo S60 D5
Volvo V60 T6 recharge Fusion Red 340 pk/590 Nm
Peugeot 107 2009 Jaune Citrus 68 pk/98 Nm
Volvo V90 T4 Business Sport Bursting Blue 190 pk/300 Nm
Volvo V70 T5 Nordic+ Ice White 245 pk/350 Nm
Volvo XC60 D5 GT AWD
Volvo V70 D5
Volvo S60 D5
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 13.12.2005 - 04:30
- Locatie: Arnhem
Volgens mij is dat niet waar. Hoe kouder de ingezogen lucht, hoe beter de verbranding. Waarom denk je dat er een intercooler op een turbo wordt gemonteerd?+++t blijft behelpen+++ schreef:En hou er rekenning mee dat het nu koud is. dat kost ook extra brandstof
Volvo V60 T6 recharge Fusion Red 340 pk/590Nm ( de 2e)
Volvo V60 T6 recharge Fusion Red 340 pk/590 Nm
Peugeot 107 2009 Jaune Citrus 68 pk/98 Nm
Volvo V90 T4 Business Sport Bursting Blue 190 pk/300 Nm
Volvo V70 T5 Nordic+ Ice White 245 pk/350 Nm
Volvo XC60 D5 GT AWD
Volvo V70 D5
Volvo S60 D5
Volvo V60 T6 recharge Fusion Red 340 pk/590 Nm
Peugeot 107 2009 Jaune Citrus 68 pk/98 Nm
Volvo V90 T4 Business Sport Bursting Blue 190 pk/300 Nm
Volvo V70 T5 Nordic+ Ice White 245 pk/350 Nm
Volvo XC60 D5 GT AWD
Volvo V70 D5
Volvo S60 D5
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 13.12.2005 - 04:30
- Locatie: Arnhem
Ik ben de afgelopen weken een paar keer naar Duitsland geweest en een AWD is onder de huidige winterse omstandigheden verre te verkiezen boven de 2WD.bart simpson schreef:een XC60 AWD is subtantieel zwaarder dat merk je ook in verbruik, de meerwaarde van AWD is minimaal, zeker in Nederlandse omstandigheden
Bovendien is een AWD in combinatie met een caravan een ideale trekker, zeker op de wat steilere hellingen en op drassige campings.
Volvo V60 T6 recharge Fusion Red 340 pk/590Nm ( de 2e)
Volvo V60 T6 recharge Fusion Red 340 pk/590 Nm
Peugeot 107 2009 Jaune Citrus 68 pk/98 Nm
Volvo V90 T4 Business Sport Bursting Blue 190 pk/300 Nm
Volvo V70 T5 Nordic+ Ice White 245 pk/350 Nm
Volvo XC60 D5 GT AWD
Volvo V70 D5
Volvo S60 D5
Volvo V60 T6 recharge Fusion Red 340 pk/590 Nm
Peugeot 107 2009 Jaune Citrus 68 pk/98 Nm
Volvo V90 T4 Business Sport Bursting Blue 190 pk/300 Nm
Volvo V70 T5 Nordic+ Ice White 245 pk/350 Nm
Volvo XC60 D5 GT AWD
Volvo V70 D5
Volvo S60 D5
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Weldegelijk is de kou verantwoordelijk voor een hoger verbruik. Het duurt veel langer voor de motor op bedrijfstemperatuur is, en zo lang is je actuele verbruik echt een stuk hoger. Daarnaast staan vaak allerlei stroomvretende accesoires aan zoals achterruitverwarming, hulpverwarming, spiegels, stoelverwarming....en dat gaat ook niet vanzelf. Kortom, in de winter ligt het verbruik duidelijk boven dat van de zomer!elvis21 schreef:Volgens mij is dat niet waar. Hoe kouder de ingezogen lucht, hoe beter de verbranding. Waarom denk je dat er een intercooler op een turbo wordt gemonteerd?+++t blijft behelpen+++ schreef:En hou er rekenning mee dat het nu koud is. dat kost ook extra brandstof
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- Live
- 4th Gear member
- Berichten: 603
- Lid geworden op: 22.07.2006 - 10:46
De eerste paar kilometers zitten er op, staat nu al weer 1.000 km op de teller (tijd voor nieuwe =P). Tijdens de rit naar Brussel goed het vebruik in de gate gehouden (van de BC, niet zelf berekend).. staat nu op 6,5 liter op 100 km. Erg netjes ! (me vader is een rustige rijder)
Volvo 940
Volvo 940
Volvo 940
Volvo V70 2.4T 200PK Ocean Race
Volvo V70 D5 185PK
Renault Twingo 1.2
Volvo XC60 D5 Polestar 225PK
Volvo C30 1.6 100PK
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 13.12.2005 - 04:30
- Locatie: Arnhem
@Sanco. ik trek je conclusie in twijffel. Ik heb de ECC constant aan staan, ook in de winter. Resultaat is dat ik de achterruitverwarimg nauwelijks gebruik. Om sespiegels ijsvrij te maken, gebruik ik de verwarming hooguit 1 minuut en ze zijn ijsvrij. De stoelverwarming staat 1 minuut op maximum en dannog 1 minuut op minimum en dan gaat ie uit.
Dit zijn dermate korte periodes dat dit in het niet valt bij de winst van de veel lagere luchttemperatuur en daardoor optimalere vulling.
Dus dat de auto 's winters een hoger verbruik heeft is in min ogen onzin.
Dit zijn dermate korte periodes dat dit in het niet valt bij de winst van de veel lagere luchttemperatuur en daardoor optimalere vulling.
Dus dat de auto 's winters een hoger verbruik heeft is in min ogen onzin.
Volvo V60 T6 recharge Fusion Red 340 pk/590Nm ( de 2e)
Volvo V60 T6 recharge Fusion Red 340 pk/590 Nm
Peugeot 107 2009 Jaune Citrus 68 pk/98 Nm
Volvo V90 T4 Business Sport Bursting Blue 190 pk/300 Nm
Volvo V70 T5 Nordic+ Ice White 245 pk/350 Nm
Volvo XC60 D5 GT AWD
Volvo V70 D5
Volvo S60 D5
Volvo V60 T6 recharge Fusion Red 340 pk/590 Nm
Peugeot 107 2009 Jaune Citrus 68 pk/98 Nm
Volvo V90 T4 Business Sport Bursting Blue 190 pk/300 Nm
Volvo V70 T5 Nordic+ Ice White 245 pk/350 Nm
Volvo XC60 D5 GT AWD
Volvo V70 D5
Volvo S60 D5
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Prima dat jij dat vind. Ik houd al jarenlang mijn verbruik bij *(werkelijke liters) en zie elk jaar bij verschillende auto's opnieuw wat er gebeurd. Maar no offence. Mogelijk rijdt ik in verhouding tot jou wat kortere ritten waardoor het allemaal wat duidelijker naar voren komt. Voor het blok warm is bij temperaturen rond of onder nul, ben ik 10km op weg, hetgeen duidelijk is te zien aan het actuele verbruik. Dat is al bijna 1/3 deel van mijn woon-werk.
Dat een diesel bij koel weer lekkerder trekt / beter kan presteren trekt ik niet in twijfel.
Dat een diesel bij koel weer lekkerder trekt / beter kan presteren trekt ik niet in twijfel.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- casper
- 5th Gear member
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49
Je hebt gelijk, 's winters heb je een hoger verbruik. Elk jaar vertoont mijn gebruiksgrafiek een verhoging in de winterperiode. Met de XC60 is dat niet anders.sanco schreef:Prima dat jij dat vind. Ik houd al jarenlang mijn verbruik bij *(werkelijke liters) en zie elk jaar bij verschillende auto's opnieuw wat er gebeurd. Maar no offence. Mogelijk rijdt ik in verhouding tot jou wat kortere ritten waardoor het allemaal wat duidelijker naar voren komt. Voor het blok warm is bij temperaturen rond of onder nul, ben ik 10km op weg, hetgeen duidelijk is te zien aan het actuele verbruik. Dat is al bijna 1/3 deel van mijn woon-werk.
Dat een diesel bij koel weer lekkerder trekt / beter kan presteren trekt ik niet in twijfel.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 13.12.2005 - 04:30
- Locatie: Arnhem
Ik rijd inderdaad voornamelijk lange afstanden. Enkele reis 165 km. Voor korte stukjes gebruik ik hem zelden. Daarom denk ik dat ik ook geen verschil zie in het verbruik tijdens de winter en in de zomer.
Volvo V60 T6 recharge Fusion Red 340 pk/590Nm ( de 2e)
Volvo V60 T6 recharge Fusion Red 340 pk/590 Nm
Peugeot 107 2009 Jaune Citrus 68 pk/98 Nm
Volvo V90 T4 Business Sport Bursting Blue 190 pk/300 Nm
Volvo V70 T5 Nordic+ Ice White 245 pk/350 Nm
Volvo XC60 D5 GT AWD
Volvo V70 D5
Volvo S60 D5
Volvo V60 T6 recharge Fusion Red 340 pk/590 Nm
Peugeot 107 2009 Jaune Citrus 68 pk/98 Nm
Volvo V90 T4 Business Sport Bursting Blue 190 pk/300 Nm
Volvo V70 T5 Nordic+ Ice White 245 pk/350 Nm
Volvo XC60 D5 GT AWD
Volvo V70 D5
Volvo S60 D5