Schokkerig wegrijden

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Klaasjan
2nd Gear member

Hoi,

Sinds een week of twee wil onze 940 na parkeren (op een gladde parkeerplaats) slecht wegrijden. Het wegrijden gaat dan verschrikkelijk schokkerig. Het probleem ontstaat alleen als we het stuur grotendeels draaien, bij rechtuit dus niet.

Iemand een idee?

Groeten
KLaasjan
volvo c70 t5
4th Gear member

Bij vol insteuren?
Klaasjan
2nd Gear member

Feitelijk wel ja
volvo c70 t5
4th Gear member

Heb elke auto wel last van denk ik zo.
knorrepot
2nd Gear member

heb ik ook, vooral bij gladheid of regen of grind ofzo, en dan bij vol insturen achteruit wegrijden?

Heb ik ook.

Heb zitten kijken toen mijn vader steeds maar achteruit reed, bleek dat de voorwielen dan een beetje, schoksgewijs slipten. Door de achterwielaandrijving en de weerstand die de voorwielen, vooral degene die het krapste stuurt (binnenbocht) hebben, wil die nog wel eens een stukje, 1 tot 5 centimeter per keer, dwars op het wegdek glijden. Dit geeft een schokje door in je wielophanging, wat binnen goed hoorbaar is. Ik heb hier lang naar gezocht en dit is het, bij mij dan. Het zal wel komen door slijtage en verouderde rubbers/kogels dat dit zo schoksgewijs gebeurd en geluid maakt/voelbaar is. Probeer maar eens of het scheelt als je minder krap stuurt, of op verschillende ondergronden. Het vreemde is trouwens wel dat je hier vrijwel niets van merkt in die zin van dat je niet uitkomt met sturen zoals je wilde, waarschijnlijk omdat het maar om 1 wiel tegelijk gaat, en hij tussendoor wel steeds grip heeft.

Zouden wij misschien (gedeeltelijk) sperdiff's hebben?
Ben
Klaasjan
2nd Gear member

Dat zou ik niet weten (sperdiff). Ik denk dat (gezien het gebonk bij drempels en remmen) mijn rubbers ook aan gort zijn. Zijn die makkelijk te vervangen??
volvo c70 t5
4th Gear member

Klaasjan schreef:Dat zou ik niet weten (sperdiff). Ik denk dat (gezien het gebonk bij drempels en remmen) mijn rubbers ook aan gort zijn. Zijn die makkelijk te vervangen??
Welke rubbers?
Klaasjan
2nd Gear member

Voor bij de draagarmen enzo zitten toch rubbers?
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”