10 Januari 2010
Bij een korte rit om te gaan schaatsen op een meer in NH komen we op een landweggetje bij voetstaps rijden vast te zitten in 40 cm jachtsneeuw. Na een uur sneeuwploegen is het gelukt de auto om te keren. Dan op de snelweg naar huis gaat de auto bij 120 trillen in het stuur. Op de vlchtstrook de wielkappen sneeuwvrijgemaakt en ook het profiel in de banden ijsvrijgemaakt. Helaas blijft het trillen bij 120 km.
Nog nooit zoiets eerder meegemaakt.
Kan dat mischien komen doordat de schijfremmen door de hoge sneeuw ineens plotseling iets kromtrekken? Bij het remmen voel ik de rempedeaal niet bewegen iets wat je zou verwachten bij kromme schijven. Wat zou er nog meer aan de hand kunnen zijn. Is het soms ijsvorming remklauw/remblokken mischien?
Groet,
ps. De v40 heeft net een grote beurt gehad.
Eduard
Amsterdam
vast in jachtsneeuw daarna heftig trillen in stuur
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Lijkt mij ook de meest voor de hand liggende oorzaak. Door de centrifugaal kracht blijft de sneeuw (ijs) op z'n plek zitten.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10621
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Dit hadden we met een rally ook altijd. Tijdens de proef begon de auto op de langere stukken hard te trillen. Modder koekte vast in de velg en gaf onbalans. Bij de service waren we altijd druk om de velgen modder en zandvrij te maken.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10621
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Ha ha ha ik kan me er iets bij voorstellen.Medusa schreef:Moet je maar eens terugkomen van een 4x4 treffen zonder eerst de klei van de groeve van de wielen te laten spuiten door de karchermannen, dan haal je met geluk 70 zonder dat je vullingen eruitvallen
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge