IK HEB EEN 740 SEDAN UIT '88 EN BIJ DE KOUDE START LOOPT HIJ NIET LEKKER.
ALS IK START DAN LOOPT HIJ 2 TOT 4 SEC. GOED EN DAN ZAKT HIJ AF OP 3 POTEN. IK MOET DAN GEDUURENDE 5 TOT 10 SEC. GAS GEVEN TOT 2000 TOEREN EN DAN LOOPT HIJ WEER OP 4 CYLINDERS EN HEB IK DE HELE DAG GEEN LAST MEER. HET IS BEGONNEN TOEN DE TEMPERATUUR BENEDEN DE 5 GRADEN KWAM. HEEFT IEMAND HIER OOK EENS EERDER LAST MEE GEHAD? IK HOOR HET WEL.
GROETEN BAS
KOUDE START 740
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Probeer idd bovenstaand eerst maar.
Ik weet niet of een 88 'er ook uitgelezen kan worden maar misschien word je daar wel wijzer van
Enne... wat is er mis met kleine letters? Zo lijkt het wel of je aan het schreeuwen bent.
Ik weet niet of een 88 'er ook uitgelezen kan worden maar misschien word je daar wel wijzer van
Enne... wat is er mis met kleine letters? Zo lijkt het wel of je aan het schreeuwen bent.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 11.01.2010 - 13:59
- Locatie: amersfoort
sorry voor de grote letters, had de caps lock aan staan.
maar ik heb de kabels, de rotor, de bougies en verdeelkap allen al vervangen, want daar dacht ik ook als eerste aan. misschien dat uitlezen inderdaad ook zou kunnen. gaan we in ieder geval even proberen.
maar ik heb de kabels, de rotor, de bougies en verdeelkap allen al vervangen, want daar dacht ik ook als eerste aan. misschien dat uitlezen inderdaad ook zou kunnen. gaan we in ieder geval even proberen.
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Even testen met een andere bobine, kan ook nog het probleem zijn
Hoeveel km staat er op de teller? Al een compressie test gedaan?
Misschien een lek in pakking waardoor 1 cilinder niet goed kan pakken door veel koelvloeistof dat de verbrandingskamer in loopt. Borrelt de KVS in het vaatje? de nieuwe bougies na een tijdje draaien er al uit gedraaid? kun je hier goed aan zien dat de bougie van die cilinder anders is?
Krijgt hij geen vonk of geen brandstof op dier cilinder? (bougies er alle 4 even uitdraaien en naast elkaar aangesloten neer leggen zodat je ze tijdens het starten kan zien vonken)
Hoeveel km staat er op de teller? Al een compressie test gedaan?
Misschien een lek in pakking waardoor 1 cilinder niet goed kan pakken door veel koelvloeistof dat de verbrandingskamer in loopt. Borrelt de KVS in het vaatje? de nieuwe bougies na een tijdje draaien er al uit gedraaid? kun je hier goed aan zien dat de bougie van die cilinder anders is?
Krijgt hij geen vonk of geen brandstof op dier cilinder? (bougies er alle 4 even uitdraaien en naast elkaar aangesloten neer leggen zodat je ze tijdens het starten kan zien vonken)
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Klepspeling in orde?
- VolvoSevenForty
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 29.09.2009 - 16:24
- Locatie: 't Gooi
Heb exact hetzelfde probleem ben erg benieuwd wat het bij jou is, ik heb alleen de kabels etc nog niet vervangen ga dat maar is proberen eerst.. Het is alleen zo bij de eerste start van de dag zeg maar en na paar seconden is het over..
Groet,
V.S.F
740 2.3 GL Aut, 330000 km, 4cm dichter op het asfalt...
Volvo. Rollin Rollin Rollin
V.S.F
740 2.3 GL Aut, 330000 km, 4cm dichter op het asfalt...
Volvo. Rollin Rollin Rollin