Dat van de nablaasfunctie dat klopt dus niet,dat ben ik met je eens.
Ik zelf denk dat de omgevings temperatuur in de motorruimte van invloed is ,van het wel of niet inschakelen van de airco,dat wordt ook bevestigd door techneuten van de importeur.
Dus de opwarmfase van het geheel,zowel in de auto als onder de kap..
Nablaas functie Airco
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
Oceanracer schreef:Dan zou Volvo gelijk hebben, want Volvo stelt immers dat de Volvo-compressor draait tot aan de buitentemperatuur van 0 graden Celsius en zou die 5-gradengrens door "ons" zijn verzonnen of die drie Volvo's zijn inderdaad allemaal stuk. Zeg het maar.
in vadis staat letterlijk:als het signaal van de temperatuursensor van de verdamper een verdampertemperatuur van minder dan 6gr
aangeeft,kan de compressor niet worden geactiveerd wegens bevriezings
gevaar.
geen glans zonder wrijving
- JPV70
- 3rd Gear member
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 03.06.2009 - 22:17
En wat geeft de sensor voor waarde als hij defect is? Hoog / Laag!in vadis staat letterlijk:als het signaal van de temperatuursensor van de verdamper een verdampertemperatuur van minder dan 6gr
aangeeft,kan de compressor niet worden geactiveerd wegens bevriezings
gevaar.
Mogelijk dat een kapotte sensor niet door het systeem word opgemerkt, maar gewoon als waarde word aangenomen. Valt het te meten / uit te lezen wat de sensor aangeeft?
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
bij een defecte sensor wordt een vervangende waarde doorgegeven.JPV70 schreef:En wat geeft de sensor voor waarde als hij defect is? Hoog / Laag!in vadis staat letterlijk:als het signaal van de temperatuursensor van de verdamper een verdampertemperatuur van minder dan 6gr
aangeeft,kan de compressor niet worden geactiveerd wegens bevriezings
gevaar.![]()
Mogelijk dat een kapotte sensor niet door het systeem word opgemerkt, maar gewoon als waarde word aangenomen. Valt het te meten / uit te lezen wat de sensor aangeeft?
hoeveel deze afwijkt wordt niet over gesproken.
normaal wordt een defecte sensor wel aangegeven ad. testkast.
geen glans zonder wrijving
- JPV70
- 3rd Gear member
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 03.06.2009 - 22:17
Hij blijft het dan wel doen, ook wanneer hij dan werkelijk kouder is dan 6 grad. C.
Mogelijke oorzaak van toch werken met koude (nablazen is hier dan een gevolg van)?
Mogelijke oorzaak van toch werken met koude (nablazen is hier dan een gevolg van)?
V70 D5 -Black sapphire metallic- (185pk -> VolvoTune 227pk) 2007, geartronic
V70 XC 2.4T -Silver metallic- (200pk) 2001, automaat
V70 2.4i -Dark grey pearl- (170pk) 2000, automaat
S60 D5 -Dark grey pearl- (163pk) 2003, handschakel
V70 XC 2.4T -Silver metallic- (200pk) 2001, automaat
V70 2.4i -Dark grey pearl- (170pk) 2000, automaat
S60 D5 -Dark grey pearl- (163pk) 2003, handschakel