V70 T5 2.0

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
rico38
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 08.11.2009 - 09:33

Hoi allemaal,

Ik zou graag wat info willen omtrent een v70 t5.

Ik kan een v70 t5 van 97 met 2.0 motor kopen:

Vraag 1 : Ik dacht dat de t5 altijd een 2.3 liter was met Hp turbo
2 : Hij heeft 330.000 gedraaid waarbij er bij 211.000 een G3 systeem is ingebouwd(Lpi)

Verder is hij aantoonbaar dealer onderhouden en een nette auto.
Zie link: http://link.marktplaats.nl/294370302

Graag wil ik weten waar op te letten bij deze auto??
Weet wel dat er enorme km standen mogelijk zijn maar toch!

Alvast bedankt

Rico


Berichten: 1
Geregistreerd op: 07 2009 nov, 20:03
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Dit is een italiaanse import, kilometerstanden dan al per definitie vaag.
Motor is nooit geleverd geweest in NL, hij is in 2006 pas ingevoerd, ben wel nieuwsgierig naar de historie van die 9 jaar ervoor.
Volvo for life
Gebruikersavatar
Marc O.
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
Locatie: Tilburg

Inderdaad Italiaanse import, maar daar hoeft niet persé iets mis mee te zijn. Km-stand is inderdaad wel, zoals Bart al aangeeft, bij die auto's altijd een onzekere factor. Kijk ook eens op het volvo850forum.nl, daar zul je een schat aan informatie vinden over dit type Volvo.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)


V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
eddy3
4th Gear member
Berichten: 732
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11

2,0 T5 is ook in Belgie geleverd,in de 850,met 2,0 van 210pk.

Grtn Eddy
Gebruikersavatar
denkweb
4th Gear member
Berichten: 810
Lid geworden op: 04.08.2007 - 10:27
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Daar (Italie/Belgie) bepaald men op motorinhoud de belastingen, vandaar dat er gelijke motoren met minder cc's bestaan.
Peugeot 305 rood | NH-57-KV | verkocht en inmiddels vernietigd
Volvo 360 2.0 wit | RV-10-BB | 360-cup donor geworden
Volvo 440 1.8 rood | YJ-75-JP | verkocht en inmiddels vernietigd
Ford Fiesta rood | FR-BF-72 | verkocht en week later total loss na ongeval
Volvo 850 GLT groen | FS-GZ-98 | total loss na ongeval
Volvo 850 TDI Blauw | PL-LB-65 | verkocht
Volkswagen Polo 1.6 rood | SL-JL-94 | verkocht
Volvo S80 2.4 170pk wit | 34-DX-RS | actueel
Gebruikersavatar
HSRN850
4th Gear member
Berichten: 542
Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
Locatie: Eindhoven

Ik zou persoonlijk niet heel snel gaan voor een T5 als ex-italiaan die na 9 jaar (2 ton) hier komt waarna er gas in komt. Al kan het een hele nette auto zijn, ik ging er nog niet naar kijken.

Het risico wat je neemt i.v.m. de onderhoudshistorie is vrij groot naar mijn idee.
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230

Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

denkweb schreef:Daar (Italie/Belgie) bepaald men op motorinhoud de belastingen, vandaar dat er gelijke motoren met minder cc's bestaan.
is het in Belgie niet op pk's?
eddy3
4th Gear member
Berichten: 732
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11

is het in Belgie niet op pk's?
Jaarlijkse autotaks = cilinderinhoud
BIV,eenmalig te betalen bij inschrijving=pk's of cilinderinhoud(hetgeen voordeligst uitvalt voor de staatskas.

Grtn Eddy
rico38
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 08.11.2009 - 09:33

HSRN850 schreef:Ik zou persoonlijk niet heel snel gaan voor een T5 als ex-italiaan die na 9 jaar (2 ton) hier komt waarna er gas in komt. Al kan het een hele nette auto zijn, ik ging er nog niet naar kijken.

Het risico wat je neemt i.v.m. de onderhoudshistorie is vrij groot naar mijn idee.
Volgens eigenaar zitten de Italiaanse boekjes erbij en zijn voor groot deel ingevuld!
Gebruikersavatar
v40pokemon
3rd Gear member
Berichten: 382
Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
Locatie: Eindhoven

HSRN850 schreef: Het risico wat je neemt i.v.m. de onderhoudshistorie is vrij groot naar mijn idee.
Onderhoudshistorie is ook geen garantie voor hoe ermee gereden is. Je kunt nog zoveel onderhoud plegen, als je iedere dag volgas de oprit afrijdt zal dit pas na x-kilometers en x-jaren blijken.
Ik heb ook een italiaanse import (2007), maar op onderhoud is zichtbaar zeker niet bezuinigd!
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”