kloenk geluid

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
admiral
5th Gear member

Als je een automaat hebt en je speelt een beetje met de hendel, dus van P naar D naar N en dan R en je hoort elke keer een kloenk achter je. Is dit slijtage aan de diff of aan de autmaatbak.

Ik ga een afspraak maken met iemand die een volvo 265 heeft en dit aangaf in een mail. Ik had hetzelfde met mijn opel admiral maar als je rustig aan deed of heel snel dan hoorde je of voelde je het niet.

Is dit zorgwekkend of niet.
Iroll
6th Gear member

Er zijn verschillende oorzaken die dit kloenken kunnen veroorzaken. De kruiskoppelingen, uitgesleten splines, speling van het diff, ophangrubbers. De diff kan aardig wat hebben, zolang het niet al te gek zou ik gewoon blijven rijden. De rest is makkelijker te repareren/vervangen. Ik denk niet dat het de bak is als het geluid van achteren komt.
bernhard2
3rd Gear member

onze amazon had een versleten kruiskoppeling in de cardanas. heb nog wel een nieuwe liggen...
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
admiral
5th Gear member

bernhard2 schreef:onze amazon had een versleten kruiskoppeling in de cardanas. heb nog wel een nieuwe liggen...
Het betrof een 2 serie. En de amazon heb ik niet meer. Maar igg bedankt.
abbabak1
4th Gear member

Gewoon onder de auto duiken en de 2 candanstukken pakken. Als je ietsiepietsie speling voelt middelste kruisstuk, achterste en voorste net zo kontroleren.

Ook kan je rubber schijf uitgelubberd zijn of het lager kapot dat daarin zit.

Het geheel werkt nog net zo als bij de amazon, volgens mij zijn zelfs de kruistukjes uitwisselbaar. Ik heb er ook nog een paar liggen...
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
B-lennium
4th Gear member

het kan ook de ophanging van de achteras zijn.

laat iemand anders eens de auto door de versnellingen duwen terwijl je onder de auto kijkt met een zaklamp, waarschijnlijk zie de as bewegen. (NIET VOOR EEN WIEL MET JE HOOFD :) )
Kwekkel
1st Gear member

B-lennium schreef:het kan ook de ophanging van de achteras zijn.

laat iemand anders eens de auto door de versnellingen duwen terwijl je onder de auto kijkt met een zaklamp, waarschijnlijk zie de as bewegen. (NIET VOOR EEN WIEL MET JE HOOFD :) )
Auto op de handrem en een helper de auto heen en weer laten bewegen.
Had hetzelfde probleem. Speling was prima te zien.
Volvo 244 Wit Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden
mlaroi
1st Gear member
Contacteer:

Zelf heb ik dit probleem ook, het kunnen idd zoals gezegd de kruiskoppelingen zijn van de cardan, maar het kan ook de panhardstang zijn. Als de rubbers daarvan versleten zijn hoor je ook bij optrekken een 'kloenk'. Maar jij verteld het ook te horen bij alleen al het inschakelen van de versnelling dus het lijkt me dat het de kruiskoppelingen zijn. Niets ernstigs, maar ook niet erg bevorderlijk voor de kwaliteit van je cardan om hier lang mee door te rijden.
Volvo 244 GL 2.3 1985
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”