Sinds een paar dagen eigenaar van een 2008 V50 T5 R-design.. Rijdt heerlijk door (godzijdank een handbak) , denk erover om hem binnekort te laten chippen naar 275 PK. Iemand ervaring met een gechipte T5?
Mods-edit uit lijst van V50's gehaald.
Nieuw op het forum met V50 T5
- Ireentje
- 5th Gear member
Een erg goede keuze om een T5 aan te schaffenV50T5 schreef:Sinds een paar dagen eigenaar van een 2008 V50 T5 R-design.. Rijdt heerlijk door (godzijdank een handbak) , denk erover om hem binnekort te laten chippen naar 275 PK. Iemand ervaring met een gechipte T5?

Wat wil je allemaal weten over een gechipte T5? Ik kan je er alles over vertellen. Het enige verschil is dat ik een AWD heb.
Irene.
Volvo V60 T5 270pk Powershift R-Design MY12. RICA tuning. Passion Red. Off black leder. Zomer: 18"; Ixion velgen. Winter: 18"; Fortuna velgen. Business Pack Pro. Park assist voor & achter. Premium Sound. Driver Support Line. Security Line. Winter Line. Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Zilver kleurige roofrails. Automatisch dimmende binnenspiegel. Geblindeerde ramen. Side skuf plates.
Volvo V60 T5 270pk Powershift R-Design MY12. RICA tuning. Passion Red. Off black leder. Zomer: 18"; Ixion velgen. Winter: 18"; Fortuna velgen. Business Pack Pro. Park assist voor & achter. Premium Sound. Driver Support Line. Security Line. Winter Line. Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Zilver kleurige roofrails. Automatisch dimmende binnenspiegel. Geblindeerde ramen. Side skuf plates.
- V50T5
- Starter
Kijk eens aan, zie dat je wel een automaat hebt waar ik liever binnen een minuut van versnelling wissel
Ik vroeg me af of de voorwielen het wel zouden trekken bij goed insturen en uitaccelereren, en uiteraard bij wegtrekken.. Ik vrees dat je me hier niet echt bij kan helpen aangezien een AWD volledig anders zal rijden bij dit soort situaties..
Verder vroeg ik me ook af waar de knop van de traction controll zit want die is tot nu toe onvindbaar..

Ik vroeg me af of de voorwielen het wel zouden trekken bij goed insturen en uitaccelereren, en uiteraard bij wegtrekken.. Ik vrees dat je me hier niet echt bij kan helpen aangezien een AWD volledig anders zal rijden bij dit soort situaties..
Verder vroeg ik me ook af waar de knop van de traction controll zit want die is tot nu toe onvindbaar..
'08 V50 T5 R-Design
'10 Jaguar XF 3.0D
'00 Jaguar XK 4.0 V8
'01 Rover 75 2.0 V6
'10 Jaguar XF 3.0D
'00 Jaguar XK 4.0 V8
'01 Rover 75 2.0 V6
- Schuurmanneke
- 1st Gear member
Knop onder je versnellingspook waarop staat 'DSTC'.V50T5 schreef:Kijk eens aan, zie dat je wel een automaat hebt waar ik liever binnen een minuut van versnelling wissel![]()
Kan zijn dat deze knop er niet zit, ivm vermogen van je auto, waardoor hij altijd aan is!
- V50T5
- Starter
Daar zit hij inderdaad dus niet... beetje jammer dat je een auto met toch sportieve aspiraties niet zichzelf kunt laten zijn.. bij het betere bochtenwerk merk je dat de ESP als een spastische rijinstructeur ingrijpt..
'08 V50 T5 R-Design
'10 Jaguar XF 3.0D
'00 Jaguar XK 4.0 V8
'01 Rover 75 2.0 V6
'10 Jaguar XF 3.0D
'00 Jaguar XK 4.0 V8
'01 Rover 75 2.0 V6
-
- 5th Gear member
DTSC zit in nieuwe model in het menu van het dashboard waar ook je km teller zit meende ik gelezen te hebben.
Ik heb zelf een t5 fwd met chip. (geartronic)
Goeie keuze de fwd want de 4wd is al eens afgekraakt door ene vicky butler van het programma fifth gear.
Gelukkig zijn er heel weinig die deze uitvoering hebben want je gunt niemand zo'n belabberde auto natuurlijk.
Maar het valt allemaal wel mee, alleen bij nat weer grijpt de tc nog wel eens in.
Met een beetje beleid kom je een heel eind!
b.t.w. de ESP is niet uit te schakelen, dit blijft altijd op de achtergond werken.
Logisch aan de ene kant, want de auto is voor de openbare weg bedoelt en niet voor het circuit.
Ik heb zelf een t5 fwd met chip. (geartronic)
Goeie keuze de fwd want de 4wd is al eens afgekraakt door ene vicky butler van het programma fifth gear.
Gelukkig zijn er heel weinig die deze uitvoering hebben want je gunt niemand zo'n belabberde auto natuurlijk.

Maar het valt allemaal wel mee, alleen bij nat weer grijpt de tc nog wel eens in.
Met een beetje beleid kom je een heel eind!
b.t.w. de ESP is niet uit te schakelen, dit blijft altijd op de achtergond werken.
Logisch aan de ene kant, want de auto is voor de openbare weg bedoelt en niet voor het circuit.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
- RoelsT5
- 2nd Gear member
Hey, leuk een mede T5'er, ze zijn er niet veel 
Het chippen ben ik ook nog aan het overwegen, de AWD optie had ik de afgelopen weken toch wel handig gevonden denk ik !
groeten en fun,
Roel

Het chippen ben ik ook nog aan het overwegen, de AWD optie had ik de afgelopen weken toch wel handig gevonden denk ik !
groeten en fun,
Roel
Volvo V50 T5 Momentum 2005 - 270PK 385Nm Ziptuning
Ford Mondeo 1.8i Station
Alfa Romeo 156 SW 2.0
Alfa Romeo 145 QV
Peugeot 106 1.4 XSi
Alfa Romeo 33 QV
Alfa Romeo 33S
Opel Kadett 1.3S
Ford Mondeo 1.8i Station
Alfa Romeo 156 SW 2.0
Alfa Romeo 145 QV
Peugeot 106 1.4 XSi
Alfa Romeo 33 QV
Alfa Romeo 33S
Opel Kadett 1.3S
-
- 5th Gear member
Van harte met je T5 leuke auto.
Met de rol schakelaar in de linker handel aan het stuur, draaien tot in de display DTSC staat en dan met reset aan of uit zetten.
Met 400nm heb ik er weinig last van en hij grijpt zeer behoedzaam in vergelijk met die volksfietsen.
Jammer dat je het ESP niet kan uit zetten kan de auto niet verder als een slip hoek van 30gr krijgen dan grijpt hij gelijk in dus spelen in de sneeuw valt tegen.
Met de rol schakelaar in de linker handel aan het stuur, draaien tot in de display DTSC staat en dan met reset aan of uit zetten.
Met 400nm heb ik er weinig last van en hij grijpt zeer behoedzaam in vergelijk met die volksfietsen.
Jammer dat je het ESP niet kan uit zetten kan de auto niet verder als een slip hoek van 30gr krijgen dan grijpt hij gelijk in dus spelen in de sneeuw valt tegen.

Was één V90
-
- 2nd Gear member
Gezien je andere auto's, begrijp ik dat je de T5 wat traagjes vind
. Ik weet niet wat de ervaring van andere gebruikers is, maar ik heb in meerdere modellen al aanzienlijke torque-steer gemerkt, als je de auto echt op zijn staart trapt. Dat zou voor mij al een reden zijn om em niet te laten chippen.
Los daarvan vind ik chippen iets voor Golf gti rijders, if you catch my drift...

Los daarvan vind ik chippen iets voor Golf gti rijders, if you catch my drift...
- RoelsT5
- 2nd Gear member
Mij zou het tunen meer gaan om de tussen-acceleraties, soepeler rijden op de snelwegen etc.
Het 'stoplicht-sprinten' is niets iets waar ik mij mee bezig zal houden
Het 'stoplicht-sprinten' is niets iets waar ik mij mee bezig zal houden

Volvo V50 T5 Momentum 2005 - 270PK 385Nm Ziptuning
Ford Mondeo 1.8i Station
Alfa Romeo 156 SW 2.0
Alfa Romeo 145 QV
Peugeot 106 1.4 XSi
Alfa Romeo 33 QV
Alfa Romeo 33S
Opel Kadett 1.3S
Ford Mondeo 1.8i Station
Alfa Romeo 156 SW 2.0
Alfa Romeo 145 QV
Peugeot 106 1.4 XSi
Alfa Romeo 33 QV
Alfa Romeo 33S
Opel Kadett 1.3S
- Ireentje
- 5th Gear member
Erg leuk nu hebben we al 3 T5'ers bij elkaar.
Het tunen van mijn auto bevalt me heel erg goed. Ik ben dus super blij dat ik een AWD gekocht heb. Zeker met de tuning merk ik het erg goed. Er zit nu zo ontzettend veel power in mijn auto dat ik blij ben met de grip en controle die ik heb met wegrijden. In de sneeuw kan ik de AWD erg goed gebruiken, ik heb liever sneeuw en regen... Lekker spelen voor mij
Verder vind ik de automaat erg makkelijk, en ik kan er wanneer ik wil gewoon voor kiezen om te schakelen. Dus als ik snel weg wil kies ik zelf wanneer hij schakelt. Zo heb ik de voordelen van de geartronic en het snelle van de tiptronic
Maar als je nadenkt over tunen met een T5, zeg ik altijd doen. Je zult er geen spijt van krijgen.
Het tunen van mijn auto bevalt me heel erg goed. Ik ben dus super blij dat ik een AWD gekocht heb. Zeker met de tuning merk ik het erg goed. Er zit nu zo ontzettend veel power in mijn auto dat ik blij ben met de grip en controle die ik heb met wegrijden. In de sneeuw kan ik de AWD erg goed gebruiken, ik heb liever sneeuw en regen... Lekker spelen voor mij

Verder vind ik de automaat erg makkelijk, en ik kan er wanneer ik wil gewoon voor kiezen om te schakelen. Dus als ik snel weg wil kies ik zelf wanneer hij schakelt. Zo heb ik de voordelen van de geartronic en het snelle van de tiptronic

Maar als je nadenkt over tunen met een T5, zeg ik altijd doen. Je zult er geen spijt van krijgen.
Irene.
- V50T5
- Starter
Ja, m'n XF ga ik sowieso chippen want daar komt dan echt een gruwelijke hoeveelheid koppel uit (600nm) Ben een groot liefhebber van engelse GT's (Jaguar (!!grote liefde!!), Aston Martin, TVR etc.)Toch heeft ook de karakteristiek van een volvo T5 mij weten te overtuigen. Ik moet CJH daarentegen wel gelijk geven op het punt van "Torque-steering" want met één vingertje aan het stuurwiel vol wegtrekken zit er echt niet in.. (waarom geen goed sperdiff. op een voorwielaagedreven auto met 230 pk??)
Maar wil me uiteindelijk toch bij RoelsT5 aansluiten dat je niet met een volvo gaat stoplichtsprinten.. (iets waar ik me sowieso niet tot verlaag als iemand met een Civic met regenpijp naast me staat)
Ik wil graag besluiten door te zeggen dat ik het wel hartstikke lachen vind om met mede-eigenaren van V50 (T5)'s te kunnen lullen.. Iets wat je niet snel bij Jaguar tegenkomt..
Maar wil me uiteindelijk toch bij RoelsT5 aansluiten dat je niet met een volvo gaat stoplichtsprinten.. (iets waar ik me sowieso niet tot verlaag als iemand met een Civic met regenpijp naast me staat)
Ik wil graag besluiten door te zeggen dat ik het wel hartstikke lachen vind om met mede-eigenaren van V50 (T5)'s te kunnen lullen.. Iets wat je niet snel bij Jaguar tegenkomt..
'08 V50 T5 R-Design
'10 Jaguar XF 3.0D
'00 Jaguar XK 4.0 V8
'01 Rover 75 2.0 V6
'10 Jaguar XF 3.0D
'00 Jaguar XK 4.0 V8
'01 Rover 75 2.0 V6
- Ireentje
- 5th Gear member
De meeste mensen met een Jaguar zullen niet eens op een forum zitten... Is er wel een Jaguar forum?
Een Civic voor een stoplicht is al niet om aan te zien en zeker ook niet de Golf-jes met lelijke spoiler en uitlaat die op de grond hangt. Ik weet toch wel dat ik sneller ben dat hoef ik niet te bewijzen. Het leuke is alleen als ze mijn auto zien staan ze te kijken dat er een vrouw inzit
Wanneer gaan we de T5-jes op een rij zetten en een mooie foto maken??
Een Civic voor een stoplicht is al niet om aan te zien en zeker ook niet de Golf-jes met lelijke spoiler en uitlaat die op de grond hangt. Ik weet toch wel dat ik sneller ben dat hoef ik niet te bewijzen. Het leuke is alleen als ze mijn auto zien staan ze te kijken dat er een vrouw inzit

Wanneer gaan we de T5-jes op een rij zetten en een mooie foto maken??
Irene.
- Paul
- Geartronic member
Weet er dan nog eentje die daar wel bij moet zijn!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Paul
- Geartronic member

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
- Ireentje
- 5th Gear member
Laat alle V50 T5's maar bij elkaar komen dan 
Paul maak jij de foto??

Paul maak jij de foto??
Irene.
- Paul
- Geartronic member
Ja ik ben er bij voor de foto's, volgende week zondag?
- Ireentje
- 5th Gear member
Erg goed idee Paul. Ik kan volgende week zondag!!
Plaats en tijdstip?? Auto's wassen van te voren en klaar
Plaats en tijdstip?? Auto's wassen van te voren en klaar

Irene.