Als mijn eerste post op dit forum, wil ik een vraag stellen die waarschijnlijk tig keer voorbij is gekomen.
Ik heb een jaar geleden een Volvo 440 1.8i uit 1996 gehad en mij daar flink op bekocht, gezien het ding na een half jaar van ellende uit elkaar viel. (€750 voor een auto was niet al te handig om mee te beginnen)
Toen heb ik uit noodzaak een Mazda 323F gekocht om betrouwbaar mee rond te tuffen, echter mis ik het comfort van de Volvo.
Nu ben ik al een ruime tijd helemaal weg het model van een Volvo Estate, met name de 740 en de 850.
Vooral de lijnen van een 740 spreken mij enorm aan en was dan ook spontaan verliefd.
Echter nu zit ik met de vraag welke voor dagelijks gebruik een betere keuze is, want ik ben zelf zo atechnisch als maar kan op autogebied en een lampje of een luchtfiltertje vervangen is toch wel mijn top.
Om wat extra informatie op tafel te gooien, ik rijd voornamelijk snelweg kilometers en haal ongeveer 16.000 km op jaarbasis.
Ook dingen als verbruik en gewicht maken mij vrij weinig uit. (uiteraard geen 1/4 met 1500kg)
Dus welk type zou men mij aan kunnen raden van de twee?