Mijn V70 1999 heeft een neiging naar rechts te trekken. Niet veel, maar net genoeg om constant een heel klein beetje tegenstuur te geven. Vooral bij langere ritten levert dat op een gegeven moment toch irritatie in de armen op omdat je continue lichtjes moet bijsturen.
Er zijn geen gekke dingen te constateren aan stabilisatie, kogels etc. Uitlijning is ook perfect. Wel bestaat het vermoeden dat het stuurhuis (195.000 km) wellicht aan revisie toe is. Kan dat het euvel zijn of zijn er andere suggesties?
trekken naar rechts
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Bij deze mededeling zet ik, gezien het verschijnsel dat je weergeeft, toch wel grote vraagtekens !roeloft schreef:........... Uitlijning is ook perfect............
Weet je dat echt heel zeker, ik bedoel is dat op een (electronische) uitlijnbrug echt goed gecontroleerd. Met de juiste specificaties van jouw type Volvo, bandenspanning, gewichten voorin enz.
Kortom is aan alle voorwaarden voldaan om de uitlijning op de juiste wijze te kunnen controleren ?
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Helemaal eens met750r.
Uitlijnen en uitlijnen is twee. Informeer naar een goede uitlijnspecialist bij jou in de buurt. Ik heb zelf de ervaring dat er veel verschil is tussen de diverse uitlijners.
Als het even kan ook de sporing van de achterwielen laten checken.
Bovendien, dat stuurhuis is gezien jouw probleem niet relevant. Bovendien kan dat na jouw kilometers nog niet kapot zijn.
Uitlijnen en uitlijnen is twee. Informeer naar een goede uitlijnspecialist bij jou in de buurt. Ik heb zelf de ervaring dat er veel verschil is tussen de diverse uitlijners.
Als het even kan ook de sporing van de achterwielen laten checken.
Bovendien, dat stuurhuis is gezien jouw probleem niet relevant. Bovendien kan dat na jouw kilometers nog niet kapot zijn.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 26.05.2008 - 09:46
Uitlijnen begint ALTIJD aan de achterkant. Hoe krom het ook klinkt de achterkant stuurt de auto. Als de achterkant ok is kan pas aan de voorzijde begonnen worden. Een monteur die direkt ad voorzijde begint kun je beter maar mijden.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
- Locatie: Prinsenbeek
Al dit lezende is het inderdaad een raadsel, je zou bijna denken aan een slijtend stuurhuis? Vervang de rembekrachtigingsolie eens.
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
- iksee90
- 3rd Gear member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 26.12.2009 - 20:23
- Locatie: Noord Holland
[quote="roeloft"]De banden zijn net een maand oud (winterbanden)
[quote]
Dat zegt niets, het komt vaker voor dat een nieuwe band de oorzaak is van trekken. De enige band die naar mijn mening de beste rechtuitstabiliteit heeft is Michelin. Ik zou toch de banden eens van L naar R wisselen. Dit kan je zelf doen, dus hoeft niets te kosten.
[quote]
Dat zegt niets, het komt vaker voor dat een nieuwe band de oorzaak is van trekken. De enige band die naar mijn mening de beste rechtuitstabiliteit heeft is Michelin. Ik zou toch de banden eens van L naar R wisselen. Dit kan je zelf doen, dus hoeft niets te kosten.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 11.12.2008 - 14:42
precies: slijtend stuurhuis, dat was eerder al de diagnose. Maar ik wil geen stuurhuisrevisie terwijl straks blijkt dat dat het niet is
banden verwisselen: geld is op zich niet een probleem en mijn onderhoudsman doet zulke dingen gratis voor vaste klanten, tijd is wel een probleem

banden verwisselen: geld is op zich niet een probleem en mijn onderhoudsman doet zulke dingen gratis voor vaste klanten, tijd is wel een probleem

- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Simpele redenering: Als je de voorbanden verwisseld zou de auto naar links moeten trekken. Als dat zo is dan weet je de oorzaak. Blijft hij echter naar rechts trekken dan blijf ik bij mijn standpunt dat opnieuw uitlijnen een optie is.
- iksee90
- 3rd Gear member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 26.12.2009 - 20:23
- Locatie: Noord Holland
Inderdaad, maar de heren twijfelen liever aan een stuurhuis. Terwijl dat gelijk de duurste diagnose is. Verkeerde richting van diagnose stellen heren!!JosW schreef:Simpele redenering: Als je de voorbanden verwisseld zou de auto naar links moeten trekken. Als dat zo is dan weet je de oorzaak. Blijft hij echter naar rechts trekken dan blijf ik bij mijn standpunt dat opnieuw uitlijnen een optie is.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
- Locatie: Prinsenbeek
roeloft schreef :
Wij gaan er denk ik van uit dat de uitlijning e.d. goed is uitgevoerd. Zelf geef je een copie van het rapport. Maar blijkbaar twijfel je nu zelf weer? Enfin check nu gewoon het reservoir van de bekrachtigingvloeistof of dat op nivo is. (peilstokje zit in de dop) (zie instructieboekje) en of je stuurhuis olie zweet/lekt dan kan je dat uitsluiten.precies: slijtend stuurhuis, dat was eerder al de diagnose. Maar ik wil geen stuurhuisrevisie terwijl straks blijkt dat dat het niet is
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
- iksee90
- 3rd Gear member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 26.12.2009 - 20:23
- Locatie: Noord Holland
Dat geeft andere storingen. Luchtbellen in je vloeistof, jankend geluid, hakerig sturen. Maar juist niet naar rechts of links trekken.RVL schreef:Enfin check nu gewoon het reservoir van de bekrachtigingvloeistof of dat op nivo is. (peilstokje zit in de dop) (zie instructieboekje) en of je stuurhuis olie zweet/lekt dan kan je dat uitsluiten.