De zoektocht is begonnen .. Een tweedehands XC90
- rcrust
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 29.12.2009 - 18:33
Sorry, misschien ben ik een beetje onduidelijk geweest, ik bedoelde eigenlijk de intervallen voor distributie-riem, revisie versnellingsbak etc. Het grote dure onderhoud eigenlijk.XXLC90 schreef:T6 onderhoud: elk jaar of 20000 km.
Op zoek naar een XC90......
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
160.000km voor de riem, de bak kent geen vast revisie tijdstip, er zijn ongereviseerde bakken van 2002
Volvo for life
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 27.12.2009 - 00:16
Ik ben zelf in het bezit van een xc90 T6 .
Ik vind het een heerlijke auto en kan hem iedereen aanraden.
Ik vond in eerste instantie de power van deze motor niet erg groot tot dat
ik IPD vond in amerika en die verkopen een verbeterde boost controller voor de turbo. Die heb ik besteld en de motor leverd nu veel meer power. Ik ben dan ook benieuwd wie er allemaal rond rijden met de standaard controller want die werkt zeer slecht ! Ik heb nu 80000 km gereden zonder problemen op onderhoud na natuurlijk want remmen slijten en banden natuurlijk ook. Je leest veel over problemen van de T6 alleen nooit de goeie dingen want die worden niet zo snel opgeschreven !
Succes met je zoek tocht !
Ik vind het een heerlijke auto en kan hem iedereen aanraden.
Ik vond in eerste instantie de power van deze motor niet erg groot tot dat
ik IPD vond in amerika en die verkopen een verbeterde boost controller voor de turbo. Die heb ik besteld en de motor leverd nu veel meer power. Ik ben dan ook benieuwd wie er allemaal rond rijden met de standaard controller want die werkt zeer slecht ! Ik heb nu 80000 km gereden zonder problemen op onderhoud na natuurlijk want remmen slijten en banden natuurlijk ook. Je leest veel over problemen van de T6 alleen nooit de goeie dingen want die worden niet zo snel opgeschreven !
Succes met je zoek tocht !
- T5Fred
- 3rd Gear member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 19:06
- Locatie: Hillegom
Beste RC,
Heb zelf een jaar geleden een V8 van 2005 uit Duitsland gehaald. Echt helemaal tevreden mee, verbuik rond de 1:6,5 a 1:7 woon-werk. Op vakanties en (lange) snelwegritten rond de 1:10, als je normaal rijdt. Moet een keer per jaar voor een beurtje, geen riemen en kettingen, alleen de bougies bij 120.000km.
Succes met je keuze!
Fred.
Heb zelf een jaar geleden een V8 van 2005 uit Duitsland gehaald. Echt helemaal tevreden mee, verbuik rond de 1:6,5 a 1:7 woon-werk. Op vakanties en (lange) snelwegritten rond de 1:10, als je normaal rijdt. Moet een keer per jaar voor een beurtje, geen riemen en kettingen, alleen de bougies bij 120.000km.
Succes met je keuze!
Fred.
V70-T5, 2001
XC90-V8, 2006 (mj2005), Executive, 20"; 265/45-20.
XC90-V8, 2006 (mj2005), Executive, 20"; 265/45-20.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 12.11.2008 - 22:19
En je heb na bj 2005 ook van die mooie matzilveren voor en achterbumper plaatjes op de xc90 toch ?(ook een voordeel !
)
v70 phase2 t5 237.000km's lpi vialle electrisch flashlube systeem vanaf 206.000km's.Op naar de 900.000km,s ! Mesman is DE specialist !