Middag,
Onderstaand verhaal betreft een V40 2.0 uit 96 met 213dkm
De Volvo doet de laatste dagen niet bepaald zoals we van hem gewent zijn, doet het al 6 jaar en 100dkm probleemloos.
Het begon allemaal met een vast zittende remzuiger(loopt hier ook een topic van) na die gister te vervangen hebben voor een revisie klauw begon daarna nog iets geks.
Wij alles gemonteerd, wilde we de auto starten slaat hij gewoon niet aan, startmotordraait wel maar hij start niet (rook wel benzine uit de uitlaat dus ga ervan uit dat er geen vonk was of wat anders)
Toen met de startkabels wat langer en vaker gestart en na wat malen flink lang doorstarten en wat gas geven sloeg hij met veel moeite aan, daarna is klein stukje mee gereden weer terug gezet. vanochtend zou ik de auto voorzien van nieuwe bougies en luchtfilter, voor die tijd even gestart om te kijken of hij het nu wel deed en jahoor hij sloeg weer probleemloos aan.
Na het vervangen van de bougies en luchtfilter moest ik boodschappen doen, auto gestart en na 3km rijden gaat het motorstoringslampje branden, en bleef branden, daarna op plek van aankomst gestopt even onder de kap gekeken of er stekkers op sensoren loshingen maar dat was niet het geval, toen terug naar huis gestart en geen lampje wat brand maar na 1-2km ging hij weer branden.
Zijn er bekende sensor kwaaltjes of anderen dingen die vaak voorkomen? tips? trucs? alle hulp is welkom!
Alvast bedank!
Groetjes, Jordi
Motor storing? v40 2.0 96"
- stefmen
- 3rd Gear member
Ik zou eens even naar de dealer rijden om de motor te laten uitlezen... Dit soort storingen worden vaak goed geregistreerd of geven je in ieder geval een goede richting waar je in kunt zoeken!
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
- MDA
- 5th Gear member
Een wilde gok voor veel verschillende storingen zou zijn de abs-unit. Vooral omdat je aan de remmen hebt zitten klussen.
Waarom dat het starten beinvloed zou ik niet weten, maar het is wel een bekend kwaaltje wat veel 'vage' storingen kan geven.
Waarom dat het starten beinvloed zou ik niet weten, maar het is wel een bekend kwaaltje wat veel 'vage' storingen kan geven.
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
-
- Starter
De auto moet vrijdag op zaterdag nacht eigenlijk richting de wintersport en morgen moet er gewoon gewerkt worden.
Net even de accu los gegooit misschien het motormanagement in de war is van het gesleutel/startkabels/lang doorstarten zonder verbranding.
Heeft een volvo ook een soort noodloop waar hij in draait als er een motorstoring is? sleutel zelf meer aan Peugeot/Citroen(106/Ax) dan is het vaak de lamda die het begeeft) het gekke is namelijk dat de motor echt perfect mooi rondloopt (minder trillingen als voorheen)
Net even de accu los gegooit misschien het motormanagement in de war is van het gesleutel/startkabels/lang doorstarten zonder verbranding.
Heeft een volvo ook een soort noodloop waar hij in draait als er een motorstoring is? sleutel zelf meer aan Peugeot/Citroen(106/Ax) dan is het vaak de lamda die het begeeft) het gekke is namelijk dat de motor echt perfect mooi rondloopt (minder trillingen als voorheen)