Italiaanse V70 T5?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20547
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

hans anesthesie schreef:Ik heb al veel gelezen over auto's uit Italie. En ze hebben vaak een onlogisch lage kilometerstand......kijk maar eens bij de V70 Tdi classic. Die hebben allemaal drie ton gelopen en in Italie in een keer maar een ton of vaak nog minder.....en dat voor minder geld...klopt niet.

Maar elke uitzondering bevestigd de regel natuurlijk.
Hoe raar het ook klinkt maar in Italie worden grote diesels niet gekocht om er lange afstanden mee te rijden maar omdat dieselrijden bij grotere auto's voordeliger is in de belastingen. Dus lage km-standen bij diesels zijn redelijk verklaarbaar. (Daarom is bijvoorbeeld de 780TD officieel alleen maar in Italie verkocht.)
Dit geldt voor motorinhouden boven de 2.0 liter.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14381
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

oooooo ooh,
Het kriebelt natuurlijk wel als je beweert dat km standen niet zouden kloppen bij Italiaanse auto's.
Ik merk dat ik vanochtend eens aandachtig rond aan het kijken was op de autobahn. :?

Zou die V70 van mij......... :oops:
Maar ja ik heb besloten dat een select used car betrouwbaar is bij de dealer :)
Anders maak je jezelf toch compleet gek.
En hoe zou je het kunnen bewijzen als.....
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

dat laatste is ook weer geen garantie dat het allemaal ok is hoor!

ik heb met de mijne 6 jaar geleden bij de ANWB (kosten 300 gulden) nog voor 3500 gulden aan reparaties gevonden, en dat varierde van kapotte turbo, tot stukke remleidingen, waar de VOLVODEALER, een gezin gewoon de weg mee op stuurt.

volkomen poes was dat.

Nee doe mij dan maar een italiaan bij een liefhebbergarage, zoals Carlo, smeekes, hennes, nordicar, nordic. etc etc

je moet toch op je hoede blijven. dus waarom niet.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14381
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Tja dat blijft behelpen hierboven :D

Ik ben vanaf 7januari 21000km verder ( 69.000-91000 km) zonder zichtbare problemen op het bijvullen van de airo na.

Met 5000km per maand ga ik er maar vanuit dat gebreken nu wel aan licht waren gekomen.

En die km stadn neem ik maar aan als ik naar binnenkant auto kijk.
Kortom tevreden dus.
bob
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”