Omdat iemand, achteruitrijdend, met zijn trekhaak een flinke deuk in de voorbumper heeft gereden (verzekerd) kreeg ik de kans om in een D5 S60 te rijden met 185pk.
Daarin ontdekte ik een leuke gadget.
1x aanraken van je knipperstang resulteerde in het feit dat het knipperlicht 3x ging knipperen.
De garage zegt dat dit niet software matig kan worden aangepast in mijn auto. D5 geartronic 08-04-2005.
Zit het dan in het relais en kan ik die zo in mijn auto steken?
Groeten van Eddy
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
Dit zit inderdaad in het relais, of het zo in je eigen auto te zetten is weet ik niet zeker.
Er is hier volgens mij wel eens iemand geweest die het in zijn S60 in heeft gebouwd
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers '60 Fordson Dexta smalspoor Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Wel vreemd dat dat niet zou kunnen. Bij Volkswagen is het sinds een aantal jaren ook zo geschakeld, en bij oudere modellen kunnen ze dat zo upgraden...
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012 Chevrolet Suburban - 1985 Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001 RadExpress 255 - 1955
VolvoRob schreef:Wel vreemd dat dat niet zou kunnen. Bij Volkswagen is het sinds een aantal jaren ook zo geschakeld, en bij oudere modellen kunnen ze dat zo upgraden...
Het kán wel, maar Volvo doet het niet (schrijft er de software niet voor).
Dat het WEL kan is helder. Mijn vorige auto, Opel Astra uit 2004, had het ook. Toch raar dat dit op auto's van dit niveau er of niet is of niet alsnog in te bouwen is. ::?
Mogelijk dat de chinezen de software in de toekomst wel schrijven voor de ingereden Volvo's?
V70/2.4D/2003 schreef:Dat het WEL kan is helder. Mijn vorige auto, Opel Astra uit 2004, had het ook. Toch raar dat dit op auto's van dit niveau er of niet is of niet alsnog in te bouwen is. ::?
Heeft denk ik niet zoveel te maken met 'in te bouwen'. Het is een aanpassing van de software en dat is iets anders als een relais vervangen, zoals al genoemd werd. Het is nooit rendabel om die software te ontwikkelen.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Bij Conrad hebben ze een knipperlichtmodule te koop. Kost 40 euro en heeft hetzelfde resultaat. Als het goed is heeft BlackWolf ooit foto's geplaatst van de inbouw in zijn x40. Ik kan ze alleen niet weer vinden. Ik heb laatst ook zo'n kastje gehaald, moet alleen nog ingebouwd worden....
V50 T5 Summum Flint Grey MY2005 220pk V40 1.9D Dynamic Desert Wind Metallic MY2001 102pk gekieteld naar 130pk
HarryK schreef:Bij Conrad hebben ze een knipperlichtmodule te koop. Kost 40 euro en heeft hetzelfde resultaat. Als het goed is heeft BlackWolf ooit foto's geplaatst van de inbouw in zijn x40. Ik kan ze alleen niet weer vinden. Ik heb laatst ook zo'n kastje gehaald, moet alleen nog ingebouwd worden....
De elektronika van een X40 is wat eenvoudiger als van een V70 00-07. Zal een lastigere opgave zijn
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Oceanracer schreef:Volvo maakte daar in 2000 (V70/285) al gebruik van. VW niet. Moet ik hier soms alles per jaar gaan specificeren?
Of je zin in de juiste tijd zetten, om dit soort misverstanden te voorkomen.
Bij Volkswagen werkt alles nog lekker ouderwets.
Toen jij nog op de basisschool zat, kwam de V70/285 (waar dit topic over gaat) al op de markt met canbus. De toenmalige VW's gebruikten die techniek toen nog niet. Dat VW dat nu (al sinds 2004) ook toepast staat daar helemaal los van. Ook nieuwe Volvo's hebben inmiddels al jaren een 3xknipperen-functie maar ook daar gaat dit topic niet over.
Geen (oudere) appels met (nieuwere) peren gaan vergelijken.
Helemaal mee eens Oceanracer, ik kan hier een hele resem redenen geven waarom ik een V70 MY06 zonder 3x knipperen, koos boven een VW, Citroen of wat dan ook met 3 x knipperen
Ik heb dat drie keer knipperen ook op mijn zakelijke VW (zolang ik hem nog heb ...).
Voor mij hoeft dat niet want 3 keer is gewoon te weinig om duidelijk te maken wat je wilt. Overigens maak ik uit wanneer en hoe vaak ik wens te knipperen.
Niet mijn keuze dus.
Het is met al die dingen die de auto zelf doet, het is nooit wat het moet zijn. Het blijft een compromie van factoren. Ik heb angst voor deze zaken. Het is het begin van het einde. Straks is het alleen nog maar de bestemming invoeren en enter. Ik wil auto rijden!
340 Winner 340 dl 360 GLT 440 Sport 850 tdi 850 2.5 GLT 850 2.5 10v S70 2.5 D europa S80 2.4 170 pk S70 2.4 Europa S90 3.0 S70 2.4 Europa 740 2.3 C70 T5 V70 2.5 tdi XC90 2.5T 240 Gl diesel V70 D5 Summum