krakende en haperende sturbekrachtiging
- MaGNeT
- 3rd Gear member
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 21:23
- Locatie: Friesland
Ik had het zelf toen er te weinig ATF vloeistof in het reservoir zat.
Heb je dat al gecontroleerd?
Bij mij kwam het door een klein lek in de pomp; bleek gelukkig nog te repareren. Het was een doorgeroeste afdichting die we hebben ontroest, ontvet en gevuld met 2-componenten lijm. Dit zit alweer 6 maanden perfect en dicht.
Maar het kan natuurlijk ook door een lekke slang komen oid.
Heb je dat al gecontroleerd?
Bij mij kwam het door een klein lek in de pomp; bleek gelukkig nog te repareren. Het was een doorgeroeste afdichting die we hebben ontroest, ontvet en gevuld met 2-componenten lijm. Dit zit alweer 6 maanden perfect en dicht.
Maar het kan natuurlijk ook door een lekke slang komen oid.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 10.11.2005 - 19:52
heb er ook last van.
maakt het uit welke stuurbekrachtigingsolie ik er in mik?
maakt het uit welke stuurbekrachtigingsolie ik er in mik?
Svensk kvalitet och säkerhet 
Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld

Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21416
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
ATF II olie moet erin, iets van Dextron. Staat in je boekje.
Maar ik heb ooit de olie ververst: eerst leegzuigen voor zover dat lukt, dan vullen met draaiende motor, vervolgens weer leegzuigen en dan nogmaals vullen met draaiende motor.
Het heeft geholpen want de boel piept niet meer en er was sprake van een kleine as-lekkage. Alles weer in orde.
Maar ik heb ooit de olie ververst: eerst leegzuigen voor zover dat lukt, dan vullen met draaiende motor, vervolgens weer leegzuigen en dan nogmaals vullen met draaiende motor.
Het heeft geholpen want de boel piept niet meer en er was sprake van een kleine as-lekkage. Alles weer in orde.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21416
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Heel gek maar daar moet ik positief op antwoorden. Vraag niet hoe maar de enkele oliedruppel onder de stuurpomp werd steeds minder.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Kijk even of er tijdens het draaien in het sb-reservoir bellen ontstaan.....
Zo ja, dan wordt ergens valse lucht aangezogen. Vervangen van het reservoir kan een snelle en relatief goedkope oplossing zijn.
Bij de V70 komt dit meer voor heb ik uit eigen ervaring.
Zo ja, dan wordt ergens valse lucht aangezogen. Vervangen van het reservoir kan een snelle en relatief goedkope oplossing zijn.
Bij de V70 komt dit meer voor heb ik uit eigen ervaring.
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco