Interieur 460 phase 1 in 440 phase 2?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 25.12.2009 - 19:06
- Locatie: Vlissingen
Ik weet dat een 460 interieur in een 440 past, maar geldt dit ook als het gaat om een phase 1 460 en een phase 2 440 waar het in moet?
340 DL MY 1987
440 1.8i MY 1996
V40 1.8i 1999
440 1.8i MY 1996
V40 1.8i 1999
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
De stoelrails is identiek en de plaatsing van de achterbank is ook gelijk. Even opletten wanneer je van een ondeelbare naar een deelbare achterbankleuning gaat dat je het beugeltje meeneemt. Verder inderdaad letten op de deurpanelen: de panelen zelf passen, de handgreep etc. is inderdaad anders dan vorm (die dus ook meenemen) maar qua bevestiging past dat gewoon. Waar je wèl op moet letten daarmee is dat bij een phase II de zwengel van het raammechanisme langer is dan bij een phase I (met de facelift is de electrische raambediening naar het deurpaneel verplaatst dus de panelen (ook die met mechanische raambediening!) zijn dikker gemaakt). Je moet dus, hoe raar het ook klinkt, ook de raammechanismes overzetten want het stangetje is nu eenmaal korter en anders steekt die uit. Bevestiging daarvan is dan weer wel identiek.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 25.12.2009 - 19:06
- Locatie: Vlissingen
Hmmm.....ok. Als ik alles zo eens bekijk is het eigenlijk best wel wat werk. Denk dat ik maar verder zoek naar een phase 2 interieur.
Ging trouwens hierom:
http://link.marktplaats.nl/314374181
Misschien iemand hier interesse?
Ging trouwens hierom:
http://link.marktplaats.nl/314374181
Misschien iemand hier interesse?
340 DL MY 1987
440 1.8i MY 1996
V40 1.8i 1999
440 1.8i MY 1996
V40 1.8i 1999
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Het valt mee hoor qua extra werk. Stoelen, bank en deurpanelen moet je sowieso overzetten (tenzij je akkoord bent met afwijkende deurpanelen...). Enige extra werk is dus de raammechanismes. Die zitten met drie boutjes vast bij de motor of zwengel en twee boutjes/moertjes boven en onder aan de geleider. Is echt het werk niet.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)