Als de subwoofer op een redelijk volume staat gaat er ergens achter in de auto ter hoogte van de hoedenplank een onderdeel gigantisch vibreren en dit veroorzaakt een heel irritant geluid door mijn muziek heen. Bij sommige bass-frequenties is het erger als bij andere. Bijvoorbeeld bij het liedje "voer voor je hoedenplank" van Opgezwolle lijkt het wel of de auto uit elkaar gaat trillen.
Ik heb al meerdere malen geprobeerd om te vinden wat er nu precies ligt te trillen, maar ik kan niks vinden! Wie heeft hier ook ervaring mee en hoe kan ik het oplossen.
En ten tweede lijkt het wel of de subwoofer door alle trillingen steeds de achterlampjes kapot laat gaan. Ik heb er nu al 3 van de 4 moeten vervangen in 5 maanden. Dat kan natuurlijk toeval zijn, maar dat lijkt me sterk. Kan ik hier iets aan doen? Demping ofzo?
Edit: Als oplossing is al ooit aangedragen om de lampjes in de achterlichten te vervangen door LED lampjes. Deze:

Maar ik kan geen foto vinden van een auto die zulke lampen heeft geinstalleerd, want ik denk dat het een heel gek gezicht geeft in de achterlichten van een Volvo.
En als laatste vroeg ik me af of de subwoofer ook invloed kan hebben op de LPG installatie die er recht onder ligt. Kunnen die tanks alles hebben of zijn die mogelijk ook gevoelig voor trillingen?