Distributiesnaar moet worden vervangen. Ik zie de setjes op ebay staan, waterpomp + snaar + spanrol + nog een soort spanrol voor 229 euro.
vraag 1: moet de waterpomp ook vervangen worden? Mijn autootje heeft nu 310.000km op de teller.
En vraag 2: wat kost normaal gesproken een distributiesnaar bij de volvo-dealer? Ik zie ze hier van Goodyear voor 110 euro.
Dank
Distributiesnaar + waterpomp vervangen?
- piotrV70
- 5th Gear member
mijngarage.nlwhome schreef:Distributiesnaar moet worden vervangen. Ik zie de setjes op ebay staan, waterpomp + snaar + spanrol + nog een soort spanrol voor 229 euro.
vraag 1: moet de waterpomp ook vervangen worden? Mijn autootje heeft nu 310.000km op de teller.
En vraag 2: wat kost normaal gesproken een distributiesnaar bij de volvo-dealer? Ik zie ze hier van Goodyear voor 110 euro.
Dank
Ik heb de hele zooi laten vervangen voor 350,- euro. (alles inclusief).
-
- 7th Gear member
Zo zie je maar weer wat een verschil er in reparatie kosten zijn.
439 euro is niet echt goedkoop!
439 euro is niet echt goedkoop!
- Blue Thunder
- 2nd Gear member
Kosten hangen trouwens ook van motortype af. Bij mij kosste het 'maar' 286 euro bij de Volvodealer.
Bij mij zijn de distributieriem, multiriem en spanrollen vervangen. Geen waterpomp maar volgens mij hoeft dat ook niet bij de 2.4.
Bij mij zijn de distributieriem, multiriem en spanrollen vervangen. Geen waterpomp maar volgens mij hoeft dat ook niet bij de 2.4.
S60 (2008) 2.5T Drivers Edition handbak, Volvotune behandeling,Imola sport leder Oak/Arena, RTI, 17" Talos, Magic Blue Pearl.
2e auto: S70 (1999) 2.4i Aut Comfort Europa: 140pk, Rica Chip (170pk/240NM) Europa, Plus line, Leren bekleding (Oak), Nautic Blue Pearl, 16"; Pegasus.
2e auto: S70 (1999) 2.4i Aut Comfort Europa: 140pk, Rica Chip (170pk/240NM) Europa, Plus line, Leren bekleding (Oak), Nautic Blue Pearl, 16"; Pegasus.
-
- 7th Gear member
Die motoren zit weing verschil in,gezien opbouw zijn ze allemaal gelijk en zeker wat betreft de waterpomp,dat is echt verkeerd bezuinigen als je die laat zitten!
De dealer heeft zich dan zeker vergist,ik heb hier heel andere prijzen staan voor het vervangen van de riem incl alle onderdelen,was het wel een Volvo dealer?
De dealer heeft zich dan zeker vergist,ik heb hier heel andere prijzen staan voor het vervangen van de riem incl alle onderdelen,was het wel een Volvo dealer?
-
- Starter
Als de distributieriem vervangen wordt ook zeker de waterpomp vervangen. Als er een nieuwe riem en spanrol gemonteerd wordt veranderd ook de spanning op de waterpomp. Je kunt erop wachten dat de waterpomp alsnog kapot gaat, as cq. lager van de waterpomp slaat uit. Ben je alsnog een keer EUR 350 kwijt voor de reparatie waar je anders alleen de kosten voor de waterpomp extra kwijt bent.
Volvo V70 TDI AT Comfort / 318000 km