Ik heb vorige week parkeer sensoren op mijn V40 gemonteerd, ik ben blij met resultaat maar ik heb het elektrisch niet kunnen aansluiten. De bumper moest eraf en 2 van de sensoren kwamen in de schuimrubber bumper absorbeer gedeelte, ik heb iets aan de schuimrubber afgeknabbeld

Later in dit topic is het gelukt om elektrisch aan te sluiten.
Afstanden van de sensoren onderling is 43cm, zoals het aangegeven stond in de beschrijving van het sensoren pakketje (1/8 van de totale breedte van de auto links en rechts en onderling afstanden van de sensoren 2/8 van de totale breedte)
Als de display naast de binnen spiegel moet geplakt worden zoals ik deed, er moet een en andere gewijzigd worden aan het voetje en display.
Omdat het voetje bedoeld is voor een rechte vlakte klopt de hoek niet voor een raam, daarom moet je het even met aansteker warm maken en verbuigen, kijkuit dat je het niet te warm maakt of te weinig warm, anders breekt zo denk ik.
Aan de achterkant van de display zit 4 schroeven die kan je los draaien en display in de behuizing omdraaien je zal zien dat het schakelaartje aan de zijkant in de weg zit daarom moet je iets van de behuizing met een scherp mesje eraf halen, als je het geduldig doet word het erg netjes. Als je de display niet omdraait in de behuizing hangt het op z’n kop.
Bumper afhalen gaat als volgt;
Binnen bekleiding in de kofferbak eruit halen, dus klep van de reserve wiel die met 2 schroeven vast zit moet los en eruit gehaald worden, hiervoor moet de rugleuning van de banken naar voren.
Op V40 rol bedekking van de kofferruimte afhalen, nu zie je bij beide kanten een rond plastic uitsteken voor de klemming van de rol, door dat ronde plastic zit de zijpanelen van beide kanten vast met schroeven deze moeten ook los. Als de zijpanelen met plastic klipjes vast zitten haal die ook los en je kan nu zij panelen loshalen door van onderen naar midden toe te trekken.
Nu de bevestigingen van de bumper zie ook geïllustreerde tekening onder:
[Binnen] A 2x m6(sleutel 10) boutjes achter het plastic paneel waar ook het haakje van klep slot doorheen zit.
[Binnen] B 2x m6(sleutel 10) moertjes achter de panelen waar Subwoofer ook geïnstalleerd word aan de zijkanten.
[Binnen] C 2x m10(sleutel 17) bouten achterin in de bodem.
[Buiten] 2x schroeven(sleutel 10) voor plaatje achter het wiel, een per kant.
[Buiten] E 3x kruiskop schroeven aan de kops kant van de bumper die omhoog geschroefd word in het zijscherm van de auto ook een per kant.
[Buiten] D 1x plastic klipje in het midden van de bumper onder de auto.
[Buiten] Rechtsonder op de geïllustreerde tekening zie je de stekkers voor sidemarkers haal deze los.

Draad om de basis unit activeren (geschakelde plus) als de auto in achteruit gezet wordt is paars/wit (phase1) en aan de bestuurders kant achter te vinden naast de lampen unit. Bij de lampen in de klep is het bruin maar laat je niet verwarren zoals ik, want bruin kom je niet tegen bij de kabelboom.
Als iemand geïnteresseerd is in dit pakketje kan je op Ebay kijken sensoren zijn in 5 verschillende kleuren te krijgen, namelijk zwart, wit, rood, blauw en zilver. Prijs was voor mij ong. €44 met verzend kosten.
Volg deze link, verzending is nu gratis hij heeft het in de prijs bewerkt en het kost nog goedkoper dan wat ik ervoor betaald heb, namelijk €39 Het is wel zelfde verkoper.
Hier paar foto’s hoe de sensoren zitten:

Van een klein afstand zie je ze al amper

Het is niet 100% op schaal en de foto is niet recht achter de auto genomen maar geeft een goeie idee hoe het ongeveer komt:

Let op deze tekening is alleen voor deze set, voor andere setjes volg de instructies.
Displaytje werkend naast de binnen spiegel:

Werking van de sensor: