Is het normaal dat een automaat van een XC70 traag is (6-traps) en vooral bij koude start ?
De auto lijkt niet voorruit te branden bij koude motor..
En ik vind dat de XC70 D5 185pk erg veel motor geluid maakt.. echt een tikkende diesel.. terwijl ik hiervoor een V70 D5 Automaat uit 2005 had.. 163 pk dus oude motor.. en veel stiller was... klopt dit of heb ik een uitdaging ?
Alvast dank !!!
Trage automaat XC70 D5 185pk 2006
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Dat van die koude motor zou kunnen kloppen. Mogelijk heeft Volvo iets ingebouwd dat bij koude motor niet te veel gas kan worden gegeven om de motor te beschermen.
Maar als de motor warm is, zal het allemaal toch wel lukken?
Maar als de motor warm is, zal het allemaal toch wel lukken?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- chris_zweden
- 3rd Gear member
Is vrij normaal. Diesel en kou gaat nooit goed samen. De automaat schakelt bij mij ook later dan normaal bij koude start. En de automaat is al zo sloom... schakelt nu bij 2500/2700 toeren en normaal 2200.
Na een paar minuten loopt ie normaal. Als je dat niet wilt moet je de standkachel aandoen of die laten inbouwen.
Na een paar minuten loopt ie normaal. Als je dat niet wilt moet je de standkachel aandoen of die laten inbouwen.
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2