
Remmen!
- VolvoSevenForty
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 29.09.2009 - 16:24
- Locatie: 't Gooi
Eerst even offtopic leuk die sneeuw he met achterwielaandrijving (en stoelverwarming)
, maar goed ik heb een nieuw kwaaltje, mijn rem links voor blijft aan lopen en gaat daardoor op den duur flink roken, heb het al is eerder gehad(5 maanden geleden) en toen even alles nagelopen en schoongemaakt en ingevet toen was het over, nu is het weer terug kan het iets anders zijn of gewoon 'toeval'? Ben geen harde remmer/rijder, schijven en blokken zijn niet op, en de vloeistof is pas ververst :shock: voor zover de extra informatie..

Groet,
V.S.F
740 2.3 GL Aut, 330000 km, 4cm dichter op het asfalt...
Volvo. Rollin Rollin Rollin
V.S.F
740 2.3 GL Aut, 330000 km, 4cm dichter op het asfalt...
Volvo. Rollin Rollin Rollin
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Ik denk dat de cilinder niet goed terug komt. Je kan hem reviceren of gewoon een andere rem klauw monteren.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
zuigertjes eruit pompen en dan met speciaal remmenvet insmeren. Lijkt op een soort vaseline. Wil vaak wel helpen.
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 16.06.2008 - 15:57
- Locatie: Zaandam
en dan goed de prut uit je remcilinder vegen, moet superschoon zijn. Je kan voorkomen dat je systeem helemaal leegloopt door een griptang op je remslang te zetten. Gaat die wel stuk van, maar dan vervang je die daarna ook meteen. Het kan namelijk ook dat als je goedkope rotslangen heb, dat ze van binnen stuk gaan en verstopt gaan zitten, er blijft dan erg lang een restdruk op die ene rem. Is je rem niet te heet geworden (schijf en blokken?)
Ben
- VolvoSevenForty
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 29.09.2009 - 16:24
- Locatie: 't Gooi
Heb het vandaag uit elkaar gehaald en inderdaad het was een zuiger die niet terugging, heb hem beetje schoongemaakt en heen en weer gewrikt tot ie weer soepel liep en nu doet ie het weer goed denk ik.. even afwachten tot een lange rit..
Groet,
V.S.F
740 2.3 GL Aut, 330000 km, 4cm dichter op het asfalt...
Volvo. Rollin Rollin Rollin
V.S.F
740 2.3 GL Aut, 330000 km, 4cm dichter op het asfalt...
Volvo. Rollin Rollin Rollin
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een remslang oud was. Van de buitenkant zag hij er goed uit, maar van binnen was hij blijkbaar aangetast. De olie drukte je er dus wel goed heen, maar de druk bouwde slecht af.VolvoSevenForty schreef:Heb het vandaag uit elkaar gehaald en inderdaad het was een zuiger die niet terugging, heb hem beetje schoongemaakt en heen en weer gewrikt tot ie weer soepel liep en nu doet ie het weer goed denk ik.. even afwachten tot een lange rit..