Op zoek naar een tweedehands V70 nieuwste type met diesel en handbak kom ik voor de keus te staan: 2.0D of 2.4D?
Zelf ben ik een rustige rijder, veel cruise control en lekker rustig over de weg. Uiteraard zal ik proefritten moeten maken met beide auto's, maar misschien hoef ik niet eens te gaan kijken naar een 2.0D. Mijn grootste angst is dat een 2.0D te weinig vermogen heeft voor een auto als deze en meer als milieustunt wordt verkocht, waardoor je ook altijd hoog in de toeren moet zitten om mee te komen met het verkeer.
Iemand die dit al eens vergeleken heeft tijdens proefritten en op basis daarvan iets kan zeggen, of zelf in een 2.0D rijdt?
2.0D of 2.4D?
- olav
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 19.02.2007 - 18:58
- Locatie: Midden Brabant
Volvo XC70 2.4D drive handbak uit 2010. Aankoop febr. 2017: 158.195km - huidig 292.000+km (streven: minstens zoveel als zijn illustere voorganger)
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
- Jolly Breeze Racing
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Heb een dag gereden met een V70 met 2.0D.
Het viel mij niet tegen, reed fijn, snel genoeg en lekker rustig, als je een rustige rijder bent, dan is het een goede keus.
Ik zou gewoon gaan proefrijden, dat weet je het verschil.
Het viel mij niet tegen, reed fijn, snel genoeg en lekker rustig, als je een rustige rijder bent, dan is het een goede keus.
Ik zou gewoon gaan proefrijden, dat weet je het verschil.
Jolle
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
- Nuggie
- 2nd Gear member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 11.09.2009 - 12:06
- Contacteer:
Daar hebben ze toch de 1.6Drive voor in het leven geroepen? En als ik de reviews van die motor lees, valt die zelfs niet eens tegen!olav schreef:Mijn grootste angst is dat een 2.0D te weinig vermogen heeft voor een auto als deze en meer als milieustunt wordt verkocht,
- Volvoman
- 7th Gear member
- Berichten: 7746
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
- Locatie: GLD
- Contacteer:
Ik rij bijna een jaar in een V70 2.0D met 6 bak, en was ook een beetje bang, maar die angst was onnodig: optrekken gaat netjes, tussensprints gaan erg snel, met 170 rijden is een geweldige ervaring: weinig toeren en stil. Daarbij is het verbruik laag (ik verbruik met veel kleine stukjes ongeveer 6,5 liter per 100km)
De 2.4 is vast ook lekker, of misschien nog lekkerder, maar de 2.0D kan het erg goed doen: zeker geen milieustunt!
De 2.4 is vast ook lekker, of misschien nog lekkerder, maar de 2.0D kan het erg goed doen: zeker geen milieustunt!
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20536
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Er is één vraag: Heb je een caravan?
Is het antwoord ja: Dan de 2.4D (163 pk met 340 Nm), gezien het eigen gewicht van de auto net even wat makkelijker dan de 2.0D zeker in het buitenland.
Is het antwoord nee: Dan de 2.0D (136 pk met 320 Nm) Gewoon goed, kan goed mee, voldoet ook als je met caravan alleen in Nederland blijft.
Is het antwoord ja: Dan de 2.4D (163 pk met 340 Nm), gezien het eigen gewicht van de auto net even wat makkelijker dan de 2.0D zeker in het buitenland.
Is het antwoord nee: Dan de 2.0D (136 pk met 320 Nm) Gewoon goed, kan goed mee, voldoet ook als je met caravan alleen in Nederland blijft.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4265
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Je kan de 2.0 D nemen en hem wat laten opkietelen door Rica of BSR als het vermogen je tegenvalt. Maar ik ben er vrij zeker van dat die 2.0 D niet echt ondergemotoriseerd is. Je moet even bekijken wat je het belangrijkst vindt : veel koppel en daardoor altijd echt soepel rijden, of iets meer de schakelpook moeten hanteren en een hoop euro's op zak houden. Of zoiets.
Ga eerst de 2.0 D rijden, als die je bevalt hoeft de 2.4D niet meer en dan ook niet doen, of je raakt verslaafd aan die lekkere vijfcylinder :redhotevil:
Ga eerst de 2.0 D rijden, als die je bevalt hoeft de 2.4D niet meer en dan ook niet doen, of je raakt verslaafd aan die lekkere vijfcylinder :redhotevil:
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Jullie zijn allemaal redelijk positief.
Ik had hiervoor een S60 D5 en gekeken naar een V70 2.0D.
Het verschil met mijn D5 vond ik te groot. Een auto moet nog wel een glimlach op het gezicht toveren bij de eerste indruk vindt ik.
Ik had hiervoor een S60 D5 en gekeken naar een V70 2.0D.
Het verschil met mijn D5 vond ik te groot. Een auto moet nog wel een glimlach op het gezicht toveren bij de eerste indruk vindt ik.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- olav
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 19.02.2007 - 18:58
- Locatie: Midden Brabant
@480-S60
Nee, geen caravan en ook geen plannen in die richting (zit liever op het water, niet met de auto overigens)
Voor wat betreft de 1.6D: daar had ik nog niet op gelet, dat is dan inderdaad meer de milieustunter lijkt het.
En vijf of viercilinder: ik rijd nu met een D5 163 pk, en moet zeggen dat ik het idee alleen van de vijfde cilinder al erg plezierig vind. Vraag me niet waarom, het is natuurlijk maar een gedachte. En proefrijden in een 2.0D 4 cilinder wist die gedachte mogelijk zomaar weg. Maar ik heb het idee dat de 2.4D 163 pk gewoon mijn huidige vertrouwde D5 blok is, en dat bevalt me werkelijk meer dan goed. Vandaar ook de angst dat de 2.0D teleur gaat stellen, dus dat wordt proefrijden. Naar aanleiding van de reacties tot nu toe ga ik dat in ieder geval doen, ik begrijp dat de 2.0D niet direct hoeft te worden afgeschreven. En een lager brandstofverbruik, minder CO2 uitstoot en met name ook meer keus bij de aanschaf van een tweedehands maken ook weer veel goed van het gemis van een vijfde cilinder. En wanneer deze dan ook nog eens heerlijk rijdt...
Bedankt voor de reacties tot zover, aanvullingen altijd welkom!
Nee, geen caravan en ook geen plannen in die richting (zit liever op het water, niet met de auto overigens)
Voor wat betreft de 1.6D: daar had ik nog niet op gelet, dat is dan inderdaad meer de milieustunter lijkt het.
En vijf of viercilinder: ik rijd nu met een D5 163 pk, en moet zeggen dat ik het idee alleen van de vijfde cilinder al erg plezierig vind. Vraag me niet waarom, het is natuurlijk maar een gedachte. En proefrijden in een 2.0D 4 cilinder wist die gedachte mogelijk zomaar weg. Maar ik heb het idee dat de 2.4D 163 pk gewoon mijn huidige vertrouwde D5 blok is, en dat bevalt me werkelijk meer dan goed. Vandaar ook de angst dat de 2.0D teleur gaat stellen, dus dat wordt proefrijden. Naar aanleiding van de reacties tot nu toe ga ik dat in ieder geval doen, ik begrijp dat de 2.0D niet direct hoeft te worden afgeschreven. En een lager brandstofverbruik, minder CO2 uitstoot en met name ook meer keus bij de aanschaf van een tweedehands maken ook weer veel goed van het gemis van een vijfde cilinder. En wanneer deze dan ook nog eens heerlijk rijdt...
Bedankt voor de reacties tot zover, aanvullingen altijd welkom!
Volvo XC70 2.4D drive handbak uit 2010. Aankoop febr. 2017: 158.195km - huidig 292.000+km (streven: minstens zoveel als zijn illustere voorganger)
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
Volvo V70 D5 handbak uit 2002. Aankoop febr. 2007: 161.253km, ingeruild febr. 2017: 417.879km. Geëxporteerd.
Volvo 144 handbak uit 1970. Aankoop ergens in 1995, verkoop ergens in 1996. Niet meer op de weg.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 30.03.2009 - 09:08
- Locatie: Utrecht
Heb zelf ook de 163pk D5 en had laatst van de dealer een S40 met 2.0D mee. Mij viel dat een beetje tegen... Hij komt prima mee, maar heel veel reserve heb je niet en zo soepel als de D5 rijdt hij niet. En dan was dat nog een S40 en geen V70 (gewicht...).
Maargoed, het blijft een persoonlijke keuze. Is ook afhankelijk van je budget en overige wensen. Ik vind de motor belangrijker dan de uitrusting, dus ik zal sneller voor een iets kalere D5 gaan dan een 2.0D Summum. Snap ook je gevoel over die extra cylinder. Maar andersom is even begrijpelijk. Enige waar je op moet letten is dat je nu al een D5 gewend bent. Dat zal het tijdens proefritten en de eerste paar maanden moeilijker maken!
Maargoed, het blijft een persoonlijke keuze. Is ook afhankelijk van je budget en overige wensen. Ik vind de motor belangrijker dan de uitrusting, dus ik zal sneller voor een iets kalere D5 gaan dan een 2.0D Summum. Snap ook je gevoel over die extra cylinder. Maar andersom is even begrijpelijk. Enige waar je op moet letten is dat je nu al een D5 gewend bent. Dat zal het tijdens proefritten en de eerste paar maanden moeilijker maken!
Volvo S60 D5 Edition MY2004
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Ik weet niet naar welke leeftijd je aan het kijken bent. Als het mogelijk is zou ik zeker overwegen een jonge versie te proberen met het vernieuwde 2.4D blok (of evt uit Duitsland halen en mogelijk staan er links en rechts nog jonge V70 bij de dealers van begin vorig jaar, waarvan de prijs door de LE enigszins is ondermijnt.
Ik heb zowel de oude 2.4 als de vernieuwde combinatie gereden in de XC60 en moet zeggen dat de nieuwe door het enorme koppel schakellui en relatief zuinig rijden mogelijk maakt. Loopcultuur en iets betere zuinigheid waren doorslaggevend toch voor dit nieuwe blok te gaan (en dus een geheel nieuwe auto te kopen) Zelf heb ik nu de eerste kms ook met dit blok icm de GT gereden. Hoewel ik de GT niet foutloos vind, is het wel een zeer relaxte manier van voortbewegen en dat 5 cil geluid doet gewoon echt wat met je. (ook al blijft het zeer op de achtergrond). Ik zeg: gewoon gaan proefrijden en de 2.0D zeker een kans geven. Het ligt er uiteindelijk maar aan waar je zelf de nadruk op wenst te leggen.
Ik heb zowel de oude 2.4 als de vernieuwde combinatie gereden in de XC60 en moet zeggen dat de nieuwe door het enorme koppel schakellui en relatief zuinig rijden mogelijk maakt. Loopcultuur en iets betere zuinigheid waren doorslaggevend toch voor dit nieuwe blok te gaan (en dus een geheel nieuwe auto te kopen) Zelf heb ik nu de eerste kms ook met dit blok icm de GT gereden. Hoewel ik de GT niet foutloos vind, is het wel een zeer relaxte manier van voortbewegen en dat 5 cil geluid doet gewoon echt wat met je. (ook al blijft het zeer op de achtergrond). Ik zeg: gewoon gaan proefrijden en de 2.0D zeker een kans geven. Het ligt er uiteindelijk maar aan waar je zelf de nadruk op wenst te leggen.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- chris_zweden
- 3rd Gear member
- Berichten: 481
- Lid geworden op: 01.11.2009 - 16:25
- Locatie: Karlstad
Ik heb met de S80 3 versies getest (in Nederland). 2.0 was voor mij te licht, ik hou van koppel rijden en ik moest teveel toeren maken om vooruit te komen. De 2.4 was al stukken beter, veel koppel en evengoed zuiniger dan een D5. Ik wist al ver van te voren dat ik een D5 zou nemen omdat de anderen op papier mij al niet aanspraken maar evengoed even geprobeerd. Ook het turbine geluid van een vijfcilinder is verslavend. Enkel de lage toeren verraden dat je in een diesel zit. (met de 2.0 4 cilinder waande ik me in een VW caddy)
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 30.03.2009 - 09:08
- Locatie: Utrecht
Mwah, dat valt volgens mij wel mee. Die 2.0D is één van de meestgebruikte diesels in de wereld en heeft volgens mij weinig noemenswaardige problemen. De Volvo 2.4 diesel is ook enorm betrouwbaar, maar heeft bijvoorbeeld de injectoren wel als zwak punt.
Volvo S60 D5 Edition MY2004
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20922
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Om maar eens een ander argument te noemen:
Als je het echt niet weet, kies dan de motor die het mooist klinkt.
Als je het echt niet weet, kies dan de motor die het mooist klinkt.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dan neem je zomaar een 2.0D ipv een 2.4D
Volvo for life
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
dat weet ik zo net nog niet Bart... ik heb 5 jaar met veel plezier in de 2.0D gereden. Absoluut geen verkeerd blok, maar ik vind de 5 cilinder toch echt niet te versmaden... (of is dat nog suikerweken liefde?) Eerlijk is eerlijk: hoe de 2.0 D het in de V70 doet kan ik natuurlijk niet goed beoordelen. Zal daarin ook wel een stuk stiller zijn, maar ja, het is en blijft natuurlijk een 4 cilinder (met alle voor en nadelen van dien).bart simpson schreef:dan neem je zomaar een 2.0D ipv een 2.4D
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
de 2.0D heeft een super prijskwaliteitsverhouding, voor een zakelijk rijder stilaan het belangrijkste meetpunt
Volvo for life
- Big Blue
- 2nd Gear member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 27.12.2007 - 21:17
- Locatie: West Vlaanderen
Heb onlangs als vervangwagen een V70 2.0D meegekregen en moet zeggen dat deze eigenlijk niet echt tegenviel hoewel ik bevooroordeeld was.
Wat mij opviel is het zeer stille karakter van de motor en de zeer goede geluidsdemping.
Iets die is tegengevallen was het stroeve schakelen van de 6 bak, door het vele schakelen werkt dit zeer vlug op de zenuwen.
Pas op het moment dat ik terug op weg was met de 2.4D viel het boterzacht schakelen meteen op (met 1 vinger te bedienen pook) en natuurlijk de verslavende vermogensontplooiïng.
Wat mij opviel is het zeer stille karakter van de motor en de zeer goede geluidsdemping.
Iets die is tegengevallen was het stroeve schakelen van de 6 bak, door het vele schakelen werkt dit zeer vlug op de zenuwen.
Pas op het moment dat ik terug op weg was met de 2.4D viel het boterzacht schakelen meteen op (met 1 vinger te bedienen pook) en natuurlijk de verslavende vermogensontplooiïng.
- Fransosowitz
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 09.07.2009 - 15:40
- Locatie: Drenthe
Dit is meer gevoel geweest dan waarheid denk ik... Een V70 163pk heeft volgens mij net zoveel of vrijwel net zoveel koppel en maar 26 pk extra maar wel duidelijk meer gewicht. Als ik puur 0-100km/h sprint bekijk volgens specificaties is de S40 2.0D zelfs 0,3 sec sneller dan een D5 163pk... Tussensprintjes zal ook vrijwel niets uitmaken waarbij ik verwacht dat de S40 zelf iets sneller is.JSS schreef:Heb zelf ook de 163pk D5 en had laatst van de dealer een S40 met 2.0D mee. Mij viel dat een beetje tegen... Hij komt prima mee, maar heel veel reserve heb je niet en zo soepel als de D5 rijdt hij niet. En dan was dat nog een S40 en geen V70 (gewicht...).
Maar goed, gewoon die 2.0D zelf uitproberen in een V70. Heb zelf alleen maar in een S80 2.0D gereden en dat was prima: goede prestaties en stil. Versnellingsbak was trouwens ook soepel.
Volvo V50 2.0D Edition II Plus line (januari 2008)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)
Volvo V50 2.0D Momentum High Performance Audio (november 2004)