vol460 B818U loopt niet op gas startslecht/gebruikt veel B

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Plaats reactie
volvoed
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 25.01.2010 - 22:01
Locatie: hoofddorp

Goede dag, mijn naam is Ed en rijdt al jaren volvo.
Mijn volvo 460 is uit 6/93 en rijdt zo wel op B als gas.
Echter sinds vorig jaar loopt de temp steeds op bij rijden op gas en bij B niet. Sinds oktober wil hij niet meer op gas rijden en tot voor kort ook slecht op B, bij gasboer geweest , verdamper is goed maar hij wil gewoon niet op gas rijden. Benzine verbruik erg veel , zwarte rook .
Sinds 2003 , bijna alles vervangen, koppeling,remmen,remschijven, startmotor,stuurbekrachtigingspomp,contactslot,accu, dynamo, loopwerk,waterpomp,alle wiellagers,distributiesnaar,kleppen,kleppenstang, kleppendeksel, versnellingsbak ( slechts 65000km voor 225 €) bougies, bougiekabels, rotor kap, ( tot nu toe 5000 euro kosten ) zoals je ziet best veel uitgegeven aan onderhoud, dus ik ben niet te gierig voor onderhoud.
Alleen de radiator niet, die is nog goed
radiator werkt, lambdasonde 1.5 jaar geleden vervangen,warmte sensorenvervangen.Alle bonnen van reparatie aanwezig indien iemand hem wil kopen voor onderdelen indien een nieuwe reparatie te duur is/ wordt.

Weet iemand wat dit eventueel kan zijn, ik wordt er helemaal gek van.
Vooral omdat het benzine verbruik erg hoog is en hij wil gewoon niet op gas rijden terwijl de gasinstallatie goed is. Hem nu weer naar de garage brengen en veel kosten kwijt is waarschijnlijk niet meer een optie.

HELP HELP
Roderic E34T
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 03.02.2009 - 21:07

Ik ben bang voor verbrande kleppen...
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Zoek iemand die er verstand van heeft lijkt me!
Als de lpg installatie goed is,moet hij dus ook op LPG lopen,zo simpel is het.
volvoed
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 25.01.2010 - 22:01
Locatie: hoofddorp

Hallo, waarschijnlijk om dat de gastank gezekerd is aan mijn richtingaanwijzer, is er sprake van een kapot relei, in combi met een kapot lamda sonde.
Althans dit heb ik via dit forum mogen vernemen.
Moet nog even met LUDo in conclaaf, maar ik laat het julllie weten.
In iedergeval , bedankt voor het meedenken.
p.s is het een dure grap als je kleppen verbrand zijn, en welke kleppen bedoel je??

grt

Ed
Gebruikersavatar
redrooster
3rd Gear member
Berichten: 301
Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Kleppen in je motorblok.
Mijn ervaring, jaren geleden, met gas was dat hij juist op gas zo goed liep.
Afbeelding
De 460 GL carb van Frans
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Verbrande kleppen? - > compressie meting laten uitvoeren, dan detecteer je in ieder geval OF het zo is en het duurt maar even om het te doen.
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
volvoed
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 25.01.2010 - 22:01
Locatie: hoofddorp

Oke, gaat ik zeker even laten doen.
Nog even iets anders, de gasboer had er er over dat indien hij "iets"reset dat hij gewoon op gas loopt. Weet iemand wat hij reset??
Want als ik probeer te starten slaat hij soms op groen (gas), en doet verder niets. Vervolgens druk ik de schakelaar weer op rood ( benzine), wil hij soms ook niet starten, maar...na uitschakeling, blijft het rode lichtje van de bezine knipperen. Knopje indrukken en het is weg ( nadat de sleutel uit het contact is.) Vandaag wilde hij alleen starten nadat de buurman met sartkabels kwam helpen. Terwijl er net 2 weken geleden weer een nieuwe accu is ingezet ( garantie ) omdat de vorige na 7 maanden zo goed als dood was ) Lijkt of hij niet bijlaad ??

Ik hoor graag wat suggesties, en alvast bedankt.

grt
ED
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”