Volvo scoort goed als zuinige auto!

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
ALF
4th Gear member

Ik vond de oude mondeo mooier... Maar qua design kan het volvo niet overtreffen.
V70 D5 163PK 2002 AUT5, Moondust, HU-803 Dolby Pro Logic
gevanje
4th Gear member

Ik heb deze week op vakantie in een duits blad, Auto strassenverkehr, een test gelezen van de s80 1.6D, de auto had daar in de test een verbruik van 6.0 liter op 100 km. Gezien de, over het algemeen pittige, rijstijl aldaar is het een net verbruik. Men was/is daar trouwens erg positief over de motor. Men noemt het de beste kombinatie, solide, comfortabel und sehr sparsam.

Maar goed ik rijd in mijn d5 geartronic ook nog steeds zuinig. Uitgaande van de cc's, automaat etc. dan is mijn testverbruik op het traject Nl-Italië, net weer gemeten, van 1 op 14 zeeer netjes. Ik rij ook flink door op de autobahn. Ik heb het beetje meerverbruik er wel voor over.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Er zit tussen een Mondeo 2.0TDCI van 115pk en een V70 1.6D van 109pk nog maar een verschil van "slechts"
€ 6.300,--, met een gratis professional-line en de op de V70 std alu velgen is het verschil nog kleiner.
De V70 1.6D heeft een uitstoot van 129gr CO2/km, waar de schoonste Mondeo 139gr CO2/km heeft.
gevanje schreef:Ik heb deze week op vakantie in een duits blad, Auto strassenverkehr, een test gelezen van de s80 1.6D, de auto had daar in de test een verbruik van 6.0 liter op 100 km. Gezien de, over het algemeen pittige, rijstijl aldaar is het een net verbruik. Men was/is daar trouwens erg positief over de motor. Men noemt het de beste kombinatie, solide, comfortabel und sehr sparsam.
Het is nog niet zo heel lang terug dat een MB 200D slechts 75pk's had en onverwoestbaar bleek.
den toerist
5th Gear member

BillyBob schreef:Ja, dat lijkt inderdaad zo.
Dat is ook wat de gids zei tijdens het bezoek aan de fabriek in Gent.
Ondanks de grote campagnes: weinig DRIVe's op de band. Nu, dat was in oktober, hier in belgië zie je er ondertussen al meer rijden. Daar zal de 15% overheidskorting wel voor iets tussenzitten zeker?
De laatste maanden zitten er vrij veel DRIVEe's op de lijn. Daar zit de 15% overheids korting inderdaad wel voor iets tussen. Ook gaat er tamelijk deel ervan naar Groot-Brittanie.

De huidige Mondeo vind ik nogal lomp overkomen, de proporties zijn niet in verhouding.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”