als hij op 4 cilinders loopt dan zie je het blok steeds een lichte kanteling maken wanneer de compressie slag van die betreffende cilinder is.
Blauw betekend toch dat er ergens olie in de uitlaat komt.
Gokje is: de turbo .
hier filmpje op joeptjoep van een auto met met defecte turbo pakkingen.
Problemen bij koude start
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19
En welke pakking is dat dan van de turbo?steven460 schreef:als hij op 4 cilinders loopt dan zie je het blok steeds een lichte kanteling maken wanneer de compressie slag van die betreffende cilinder is.
Blauw betekend toch dat er ergens olie in de uitlaat komt.
Gokje is: de turbo .
hier filmpje op joeptjoep van een auto met met defecte turbo pakkingen.
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
Was maar een idee!
Maar als je kunt kiezen tussen een lager welke bestookt wordt met koude lucht of een lager welke bestookt wordt met hete uitlaatgassen, welke zou jij het eerste verwachten stuk te gaan?
De lager van de compressor (koude kant) is makkelijk te controleren op lekken, haal de slang los van de turbo naar de intercooler, klein beetje grime/vet zal er altijd zijn , maar mag er niet vol besmeerd mee zijn.
Maar als je kunt kiezen tussen een lager welke bestookt wordt met koude lucht of een lager welke bestookt wordt met hete uitlaatgassen, welke zou jij het eerste verwachten stuk te gaan?
De lager van de compressor (koude kant) is makkelijk te controleren op lekken, haal de slang los van de turbo naar de intercooler, klein beetje grime/vet zal er altijd zijn , maar mag er niet vol besmeerd mee zijn.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19
Olie in je intercooler kan ook komen door je carterontluchting,Maar snap de link niet echt,Wat heb een start probleem nou met een turbo te maken?
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
De TS heeft geen last van slecht starten, maar hoe hij loopt na het starten. Althans, dat maak ik op uit het verhaal.
'Turbo pakking' Is en blijft maar een idee.
'Turbo pakking' Is en blijft maar een idee.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19
Hij stottert is dat niet slecht starten,als er iets met de turbo zou zijn blijft die roken denk ik zo.
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
Wat doet ie nu precies Stony?
Goed lopen, stotteren, roken, een kaart truc?
Goed lopen, stotteren, roken, een kaart truc?

s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
Beste Stony,
ik wil graag helpen, maar de kwaliteit van 'het' antwoord hangt enorm af van de vraag.
Hoe gedetaileerder je de vraag kunt stellen, of informatie betreffende een probleem kunt aanbieden, hoe beter het antwoord daarop gemaakt kan worden.
Helaas maar waar , beste advies nu is m.i. langs een dealer of een universele garage gaan met Volvo Kennis.
Stotteren + rook die wit/blauw als input is te weinig informatie.
Vermoed zelfs dat de (wit) blauwe rook los staat van het stotteren. Een probleem als te hoge/lage benzine druk of defecte vuldruk meter kan ook dergelijk gestotter veroorzaken. Defecte bobines geven meestal een fout-code met als gevolg een motorstoring-lampje.
Ben benieuwd naar de oplossing!
ik wil graag helpen, maar de kwaliteit van 'het' antwoord hangt enorm af van de vraag.
Hoe gedetaileerder je de vraag kunt stellen, of informatie betreffende een probleem kunt aanbieden, hoe beter het antwoord daarop gemaakt kan worden.
Helaas maar waar , beste advies nu is m.i. langs een dealer of een universele garage gaan met Volvo Kennis.
Stotteren + rook die wit/blauw als input is te weinig informatie.
Vermoed zelfs dat de (wit) blauwe rook los staat van het stotteren. Een probleem als te hoge/lage benzine druk of defecte vuldruk meter kan ook dergelijk gestotter veroorzaken. Defecte bobines geven meestal een fout-code met als gevolg een motorstoring-lampje.
Ben benieuwd naar de oplossing!
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19
Stel als een injector open blijf staan heb je zwarte rook,Ik denk dat je ergens een vacuum lek heb daar ga je motor slecht van lopen dansen in toeren noem maar op,Doe je motorkap open en laat de motor draaien en luister goed of je een sissend geluid hoor,wat is je km stand?
Maar ik zou zeker langs de dealer gaan en laten uitlezen dan kom je veel meer te weten
Maar ik zou zeker langs de dealer gaan en laten uitlezen dan kom je veel meer te weten
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 25.10.2009 - 16:02
- Locatie: Eindhoven
bij de dealer niets gevonden wel zijn de bougies vervangen er zaten geen orginele bougies in, en ze waren helemaal zwart. Kijken of het probleem nu verholpen is.
Volvo V70 2.4T Black, Automatic, Chipped
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19
hoop voor je dat het over isStony667 schreef:bij de dealer niets gevonden wel zijn de bougies vervangen er zaten geen orginele bougies in, en ze waren helemaal zwart. Kijken of het probleem nu verholpen is.