245 vragen over mijn witte 245

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
admiral
5th Gear member

Vandaag mijn nieuwe bolide opgehaald. Het is een ex CA USA witte 245 met automaat 3traps en OD, CV, airco en stuurbekrachtiging. De auto heeft qua look een cosmetische ingreep nodig maar rot is ie niet. Er zat een 2e auto aan onderdelen bij, dit betreft een polar uit 1994. Daar is het interieur van overgezet in mijn witte 245.

Onderweg viel mij het volgende op:

geen interval op de ruitenwissers, moet erop zitten volgens de handleiding

dashboard verlichting doet het niet, ook niet met het knopje om de lichtsterkte te regelen.

geen mist achterlicht (had eigenlijk wel verwacht dat dit standaard zou zijn)

Ik zal v/d week een topic openen met wat foto's van mijn nieuwe bolide.
jos245
3rd Gear member

Misschien zitten er zoveel opties dat er geen plek in de console meer was voor de dasboarddimmer :D

Het draaiknopje zit altijd helemaal links in de rij van schakelaars van de console.

De oude Europese uitvoeringen hebben vaak geen interval op de ruitenwissers. Erg irritant vind ik dat en ik heb het bij mijn vorige 244 van een jonger model erop gezet.

Van de Amerikaanse uitvoeringen heb ik helaas geen kennis. :)
admiral
5th Gear member

[quote="jos245"]Misschien zitten er zoveel opties dat er geen plek in de console meer was voor de dasboarddimmer :D

Het draaiknopje zit altijd helemaal links in de rij van schakelaars van de console.

quote]

Dat draaiknopje weet ik wel te vinden, ik denk zelf dat de lampjes kapot zijn want het lampje van de automaatconsole doet het wel als ik mijn lichten ontsteek.

Hoe kan ik mijn kilometer tellerunit losnemen???????

Ik moet nog een werkplaatshandboek kopen vandaar.
jos245
3rd Gear member

admiral schreef:
jos245 schreef:Misschien zitten er zoveel opties dat er geen plek in de console meer was voor de dasboarddimmer :D

quote]

Dat draaiknopje weet ik wel te vinden, ik denk zelf dat de lampjes kapot zijn want het lampje van de automaatconsole doet het wel als ik mijn lichten ontsteek.

Meestal is het mechanisme van de dimmer zelf de boosdoener.

Dat hangt ervan af of je het oude (tot 1980/81 ) dashboard of het nieuwere in je auto hebt.

admiral
5th Gear member

jos245 schreef:
admiral schreef:
jos245 schreef:Misschien zitten er zoveel opties dat er geen plek in de console meer was voor de dasboarddimmer :D

quote]

Meestal is het mechanisme van de dimmer zelf de boosdoener.

Dat hangt ervan af of je het oude (tot 1980/81 ) dashboard of het nieuwere in je auto hebt.

de nieuwe dus die met het bredere kilometerteller behuizing. Mij 245 is van 82'.
admiral
5th Gear member

Dasboard verlichting doet het. het was gewoon nog te licht buiten om te zien of ie het deed.

Nu nog de interval op de ruitenwissers
MyFirstVolvo2
1st Gear member
Contacteer:

heb je nog foto's? 't lijkt me precies de versie die wij zoeken. (wit estate automaat +luxe)

Deze
heb ik ook een oogje op maar dan moeten ze wel onze huidige 240'ers erop willen inruilen.

Nu te Koop!! Onze eerste volvo: een rode 240 GL estate uit 1982

Eventueel ook te koop: Onze tweede volvo: een groen/blauw metallic Italiaanse Super Polar uit 1992

admiral
5th Gear member

MyFirstVolvo2 schreef:heb je nog foto's? 't lijkt me precies de versie die wij zoeken. (wit estate automaat +luxe)

Deze
heb ik ook een oogje op maar dan moeten ze wel onze huidige 240'ers erop willen inruilen.
Mooie auto, alleen als je gas d'r in wil laten bouwen zou ik er toch één nemen zonder turbo. Dit is wat ik als advies mee kreeg van een gas inbouwer waar we als V44 club elk jaar de gasafstel avond hebben.
volvorider
5th Gear member
Contacteer:

Die super polar is ook een hele nette!

Die turbo zal nog wat duurder worden, zeker laten behandelen, anders is deze hier zo weggerot.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
snoertje440
1st Gear member
Contacteer:

Bij mijn '90 245 werkte de interval stand niet doordat de relais vochtig werden, deze zitten bij de pedalen aan de bestuurderskant onder het metalen scherm waar je met je linkvoet op rust bij het rijden (zit met 2 schroeven vast onder de bekleding)
Het lekte niet, maar er zat wel wat condens, na het drogen van de relais heb ik ze hoger opgehangen onder het dashboard (de bedrading is lang genoeg, dan kan je er later ook makkelijker bij als je ze een keer wil vervangen) en sindsdien geen problemen meer.
Volvo 940 lpt 1997 B230FK
Volvo 144 DL 2.0 1973 B20A
admiral
5th Gear member

snoertje440 schreef:Bij mijn '90 245 werkte de interval stand niet doordat de relais vochtig werden, deze zitten bij de pedalen aan de bestuurderskant onder het metalen scherm waar je met je linkvoet op rust bij het rijden (zit met 2 schroeven vast onder de bekleding)
Het lekte niet, maar er zat wel wat condens, na het drogen van de relais heb ik ze hoger opgehangen onder het dashboard (de bedrading is lang genoeg, dan kan je er later ook makkelijker bij als je ze een keer wil vervangen) en sindsdien geen problemen meer.
Ben d'r achter wat bij mij het probleem was. Hendel omhoog is interval, ff wachten 7 sec en hij gaat om vervolgens weer na 7 sec wissen. Ik had waarschijnlijk te kort gewacht en dacht daarom dat ie het niet deed.

D'r zit ook een schuif knopje op de handel met 2 standen, ik weet dat ie voor de achterwisser is. stand 1 naar stuurkolom ??? (ook interval misschien). Stand midden is uit. Stand 2 is wissen. dan heb je nog een drukknopje voor het wissen van het achterraam, ook die werkt.
snoertje440
1st Gear member
Contacteer:

Stand 1 is interval op achterruit, maar deze schakelaar is niet zo heel stevig dus kan zijn dat die niet meer goed werkt. Deze werkt wel via een ander relais dan de interval voor de ruitenwissers voor, relais zit wel op dezelfde plek.
Volvo 940 lpt 1997 B230FK
Volvo 144 DL 2.0 1973 B20A
admiral
5th Gear member

snoertje440 schreef:Stand 1 is interval op achterruit, maar deze schakelaar is niet zo heel stevig dus kan zijn dat die niet meer goed werkt. Deze werkt wel via een ander relais dan de interval voor de ruitenwissers voor, relais zit wel op dezelfde plek.
Daar was ik al achter gekomen, had een doos met spullen d'r bij gekregen en daar zat een handel bij en idd daar is de schakelaar lam. Is dit uit elkaar te halen, het is ook in elkaar gezet dus kan het ook uit elkaar.

Voor het relais dus even naar de pedalen duiken.
admiral
5th Gear member

Volgende vraag die bij me opkwam is:

Is de 245 standaard uitgerust met een mist achterlicht, ik kan nergens een schakelaar vinden.

Dan nog een vraag, in het dashboard aan de pass. kant zit bij het portierraam een ventilatie rooster, een smalle voor het portier en een beweegbare voor de passagier. D'r komt geen lucht uit bij de rest wel. Kan een slang zijn die los zit terhoogte van het ventilatie rooster. Kun je daar een beetje makkelijk bij of wordt dit een klus met als gevolg combplete dashboard uitbouwen.
Maurice Pierik
4th Gear member

Mistachterlichten zijn in de USA niet gebruikelijk. Het kan goed zijn dat een 245 USA-spec deze dus niet heeft.

Normaliter zijn mistlampen standaard vanaf modeljaar 1981.
Daarvoor werd er (optioneel) een mistachterlicht geplaatst op de klep.
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”