Het is nog een z.g.a.n. nieuwe accu
Is er een goedkope methode te zorgen dat de accu niet leeg raakt ?
Accu
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Je zou een druppellader kunnen gebruiken die op zonne/daglicht energie werkt, geen geklooi met snoeren naar een stopcontact.
Deze zijn niet zo duur.

Voor nu kan je hem best starten met een startbooster, vergeet niet een flink stuk te gaan rijden om er weer wat stroom in te krijgen. (ong. 15-25km).
Deze zijn niet zo duur.

Voor nu kan je hem best starten met een startbooster, vergeet niet een flink stuk te gaan rijden om er weer wat stroom in te krijgen. (ong. 15-25km).
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
- Contacteer:
wat is weinig gebruiken?hb1295 schreef:Doordat ik mijn S80 T6 nu weinig gebruik is mijn accu leeg.
Mijn vraag is kan ik hem starten met hulpstarter of is het beter de accu binnen te laden ?
Het is nog een z.g.a.n. nieuwe accu
Is er een goedkope methode te zorgen dat de accu niet leeg raakt ?
een goede accu moet het langer dan een paar weken zonder opladen kunnen uithouden; mijn Amazon staat soms een maand of twee stil (zonder oplader) en start dan zonder probleem
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Zoals je op dat plaatje ziet, of in de sigarenaansteker of op de accu, zonnecel kan gewoon binnen achter het voorruit.
Een reguliere druppellader altijd op de accu.
Een reguliere druppellader altijd op de accu.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een druppellader kun je ook voorin vastmaken
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 07.07.2009 - 12:34
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Ja, je hebt voorin ook een + en een - , dan moet je het kabeltje naar binnen toe leiden door de deur(rubbers). Of een 220V lader aansluiten op een wandcontactdoos.
Ik zou gewoon zo een ding in de sigarenaansteker doen, gaat maar weinig doorheen.
Ik zou gewoon zo een ding in de sigarenaansteker doen, gaat maar weinig doorheen.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 22.02.2007 - 17:15
Om eerlijk te zijn ben ik geen voorstander van een booster. Grote kans dat de electronica een opdonder krijgt, al dan niet onherstelbaar.
In principe sluit je van een (druppel)lader eerst de min en dan de plus aan, hoewel het niet veel uit maakt. De klemmen kunnen gewoon op de polen blijven zitten, die hoef je niet los te maken, zo houd je spanning op je systeem en hoef je niet steeds het klokje goed te zetten
Succes & groeten van Tim!
In principe sluit je van een (druppel)lader eerst de min en dan de plus aan, hoewel het niet veel uit maakt. De klemmen kunnen gewoon op de polen blijven zitten, die hoef je niet los te maken, zo houd je spanning op je systeem en hoef je niet steeds het klokje goed te zetten
Succes & groeten van Tim!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 22.02.2007 - 17:15
Een booster mogelijk wel, maar ik had het over een druppellader... 
Op de boot heb ik permanent een druppellader aangesloten zitten, ook omdat je moeilijk bij de accu's kunt. Wel zet ik die lader uit voor ik weg ga, maar verder blijft alles aangekoppeld. Als je dus een lader op 220 V gebruikt, dan is er niks loos, maar gebruik je zo'n zonnelader dan durf ik dat niet te zeggen. Wat je eventueel in dat geval zou kunnen doen, is een eenvoudig schakelaartje (zo eentje als aan een schemerlamp) tussen de plusdraad monteren, zodat je de boel electrisch scheidt voor je start. Kost bijna niks en scheelt een boel geknoei...
Groeten van Tim
Op de boot heb ik permanent een druppellader aangesloten zitten, ook omdat je moeilijk bij de accu's kunt. Wel zet ik die lader uit voor ik weg ga, maar verder blijft alles aangekoppeld. Als je dus een lader op 220 V gebruikt, dan is er niks loos, maar gebruik je zo'n zonnelader dan durf ik dat niet te zeggen. Wat je eventueel in dat geval zou kunnen doen, is een eenvoudig schakelaartje (zo eentje als aan een schemerlamp) tussen de plusdraad monteren, zodat je de boel electrisch scheidt voor je start. Kost bijna niks en scheelt een boel geknoei...
Groeten van Tim