V40 Bi-Fuel

Geproduceerd bij NedCar in Born
rolph
2nd Gear member

de JTD is een prachtig stukje techniek. Helaas blijft de rest van de alfa's qua betrouwbaarheid nog wat achter tov Volvo (en zeker Honda)

Dus persoonlijk zou ik een 115pk V40 diesel zeer kunnen waarderen in. En zeker in de laatste uitvoering voordat de V50 kwam. Die auto is in mijn ogen helemaal af. (behalve de lelijke sport uitvoering dan met die lelijke spoilerstrips.. maar dat is zeer persoonlijk)
DeNNiS_
4th Gear member

nu lees ik hier een hoop info over die 102 115 pk...

zijn deze blokken nu echt het zelfde??

ik weet dat er verschil in turbo's zit...
en daarbij de boordcomputer... is verder alles het zelfde dan?
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Sjef
1st Gear member

Excuses voor de mega topic-kick, maar goed.

Ook ik overweeg een grote stap op Volvo gebied.
Mijn 440 vervangen door een V40. Het sterkste excuus dat ik hier voor heb is dat ik tegenwoordig te veel kilometers rijd voor een benzine (15-17 kkm per jaar)
De vraag is alleen, wat is dan de verstandigste keuze, LPG (Bi-Fuel bij voorkeur) of diesel?
Overigens hoop ik maximaal 6k te besteden aan een Ph II of III. Qua kilometers hoop ik ergens rond de 200 kkm uit te komen.

Nog goede ideeën behalve dat ik maar eens rond moet kijken op het forum, want daar ben ik dus al mee bezig.
sjoerdb
5th Gear member

denk er over na, onderhoudskosten van V40 zijn ook niet mis. wellicht dat je met goedkoop onderhoud aan de 440 ook nog makkelijk een tijd 440 kan rijden. ik kocht in december 2008 een v40 diesel voor 8000 euro. 180000km en prima staat.

diesel:
diesel betekent veel kilometers op 1 tank, groot koppel en rustige toeren, ondanks de diesel(phase 2 en 3) heb je wel een commonrail en die doet niet onder voor de benzine versies.

lpg:
lpg is goedkoopste, betekent wel dat je een gastank moet huisvesten, dus reserve wiel ligt in kofferbakruimte, je staat 2 keer zoveel bij tankstation, voor sparen van punten per getankte liters is het wel beter.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
burger
1st Gear member

Mijn vrouw heeft sinds augustus vorig jaar een v40 Bi-fuel, phase II, en ik kan niet anders zeggen dat deze uitstekend bevalt. Ik rij er zelf ook graag in :lol: . Ook met de kou deze periode start de auto direct en loopt soepel.

De auto had bij aanschaf 200k op de klok en we hebben er 4500e voor betaald, via een betrouwbare particulier, maar dus geen (bovag) garantie. Er is nog wat extra geld ingestoken voor winterbanden, parkeersensoren, carkit, xenon verlichting en daarmee is de auto in prima staat om er hopelijk nog veel plezier van te hebben.

V40 Bi-fuels komen voor zover ik het in de gaten hield niet heel veel op de markt en van deze leeftijd (bj2001) hebben ze ook al snel meer km's op de klok. Kwestie van de marktplaatsen goed in de gaten houden en snel reageren.

Mijn vrouw rijdt ongeveer 10k km per jaar en qua kosten haal je (vanwege de G3 installatie) het er met ~5k km p.j. al uit.

Zie voor nog wat info: http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic. ... 92&start=0
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”