Aankoop S40/V40 op LPG: 1.8 of 2.0?

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
lucidan
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 27.12.2009 - 13:16

Geachte Volvonisten,

Binnenkort zal ik een S40 of V40 met G3 aanschaffen (ik rijd 30000 per jaar). Moet ik een 1.8 of een 2.0 kiezen?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
MDA
5th Gear member
Berichten: 1068
Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
Locatie: Leiden

het maakt niet echt veel uit, als je maar afblijft van de '1.8i' (let op de i).

Als je kijkt in het lijstje met hoogste km-standen voor V40's en S40's, dan staat de 2.0 toch iets vaker bovenin de lijst, wat er duidt dat ie iets betrouwbaarder is dan de 1.8.
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Mijn (ondertussen ex-) 1.8 heeft 400.000 op de teller staan (op gas).
Onderling qua betrouwbaarheid zit nihil verschil. Met alle respect voor MDA; een lijstje die ad random word ingevuld vind ik niet veel zeggen op betrouwbaarheid.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

ehh MDA, het zegt alleen dat de 2.0's in het lijstje hoger kilometrstanden hebben dan de 1.8.

En inderdaad, het blik is hetzelfde, maakt qua gas niet uit. 1.8i GDI soweiso van af blijven. En let qua gas op bij de modellen na 2000 met de nieuwere generatie motoren, daar moet een aangepaste kop op zitten.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
canvolvo
2nd Gear member
Berichten: 78
Lid geworden op: 07.02.2006 - 15:14

heel simpel koop een 2.0 16v.... de mijne ( inmiddels ook ex ) staat op 445.000 en de motor draait als een klokje.
wel altijd om de 10d km olie vervangen .. de olie is altijd goud bij mij nog nooit donkere olie gehad.

mischien is de 1.8 ook wel goed ik weet het niet maar dat de 2.0 liter een monster van een motor is kan ik je wel vertellen...

succes.
Ik rij volvo of ik rij niet ........
Gebruikersavatar
corhog
3rd Gear member
Berichten: 495
Lid geworden op: 21.01.2006 - 19:34
Locatie: Valkenburg (zh)

Met gas heb je sowieso bijna geen vuile olie, verbrand veel schoner dan benzine.
Blokjes zijn nagenoeg identiek op de slag en de compressie na. Met uitzondering van de GDI
De turbootjes zijn overigens ook niet te versmaden.
Kale Cor. Zwarte dos litros v40 ` 96. 300000km en een beetje
XC90 V8 Summum(zwart is het mooiste) Plaatjes
Sjef
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 13.12.2005 - 16:52

Maakt het nog uit of je een Bi-Fuel neemt of eentje waar de installatie later ingebouwd is?
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

canvolvo schreef:heel simpel koop een 2.0 16v.... de mijne ( inmiddels ook ex ) staat op 445.000 en de motor draait als een klokje.
wel altijd om de 10d km olie vervangen .. de olie is altijd goud bij mij nog nooit donkere olie gehad.

mischien is de 1.8 ook wel goed ik weet het niet maar dat de 2.0 liter een monster van een motor is kan ik je wel vertellen...

succes.
zit er dan toch een tik in die iedere seconde te horen is? :P :P
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
burger
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 24.07.2009 - 16:12

Sjef schreef:Maakt het nog uit of je een Bi-Fuel neemt of eentje waar de installatie later ingebouwd is?
Als het kan zou ik voor een bifuel gaan. Die is er bij mijn weten alleen in 1.8 uitvoering.

Voordeel is dat al vanaf ontwerp/fabriek rekening gehouden is met LPG, dus:
- speciaal ontworpen cilinderkop
- lpg meter en omschakelknop standaard in je dashboard
- vulnippel mooi weggewerkt achter de benzineklep
- vast nog wel wat voordelen...
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”