Geachte Volvonisten,
Binnenkort zal ik een S40 of V40 met G3 aanschaffen (ik rijd 30000 per jaar). Moet ik een 1.8 of een 2.0 kiezen?
Alvast bedankt!
Aankoop S40/V40 op LPG: 1.8 of 2.0?
- MDA
- 5th Gear member
- Berichten: 1068
- Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
- Locatie: Leiden
het maakt niet echt veel uit, als je maar afblijft van de '1.8i' (let op de i).
Als je kijkt in het lijstje met hoogste km-standen voor V40's en S40's, dan staat de 2.0 toch iets vaker bovenin de lijst, wat er duidt dat ie iets betrouwbaarder is dan de 1.8.
Als je kijkt in het lijstje met hoogste km-standen voor V40's en S40's, dan staat de 2.0 toch iets vaker bovenin de lijst, wat er duidt dat ie iets betrouwbaarder is dan de 1.8.
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Mijn (ondertussen ex-) 1.8 heeft 400.000 op de teller staan (op gas).
Onderling qua betrouwbaarheid zit nihil verschil. Met alle respect voor MDA; een lijstje die ad random word ingevuld vind ik niet veel zeggen op betrouwbaarheid.
Onderling qua betrouwbaarheid zit nihil verschil. Met alle respect voor MDA; een lijstje die ad random word ingevuld vind ik niet veel zeggen op betrouwbaarheid.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
ehh MDA, het zegt alleen dat de 2.0's in het lijstje hoger kilometrstanden hebben dan de 1.8.
En inderdaad, het blik is hetzelfde, maakt qua gas niet uit. 1.8i GDI soweiso van af blijven. En let qua gas op bij de modellen na 2000 met de nieuwere generatie motoren, daar moet een aangepaste kop op zitten.
En inderdaad, het blik is hetzelfde, maakt qua gas niet uit. 1.8i GDI soweiso van af blijven. En let qua gas op bij de modellen na 2000 met de nieuwere generatie motoren, daar moet een aangepaste kop op zitten.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 07.02.2006 - 15:14
heel simpel koop een 2.0 16v.... de mijne ( inmiddels ook ex ) staat op 445.000 en de motor draait als een klokje.
wel altijd om de 10d km olie vervangen .. de olie is altijd goud bij mij nog nooit donkere olie gehad.
mischien is de 1.8 ook wel goed ik weet het niet maar dat de 2.0 liter een monster van een motor is kan ik je wel vertellen...
succes.
wel altijd om de 10d km olie vervangen .. de olie is altijd goud bij mij nog nooit donkere olie gehad.
mischien is de 1.8 ook wel goed ik weet het niet maar dat de 2.0 liter een monster van een motor is kan ik je wel vertellen...
succes.
Ik rij volvo of ik rij niet ........
- corhog
- 3rd Gear member
- Berichten: 495
- Lid geworden op: 21.01.2006 - 19:34
- Locatie: Valkenburg (zh)
Met gas heb je sowieso bijna geen vuile olie, verbrand veel schoner dan benzine.
Blokjes zijn nagenoeg identiek op de slag en de compressie na. Met uitzondering van de GDI
De turbootjes zijn overigens ook niet te versmaden.
Blokjes zijn nagenoeg identiek op de slag en de compressie na. Met uitzondering van de GDI
De turbootjes zijn overigens ook niet te versmaden.
Kale Cor. Zwarte dos litros v40 ` 96. 300000km en een beetje
XC90 V8 Summum(zwart is het mooiste) Plaatjes
XC90 V8 Summum(zwart is het mooiste) Plaatjes
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
zit er dan toch een tik in die iedere seconde te horen is?canvolvo schreef:heel simpel koop een 2.0 16v.... de mijne ( inmiddels ook ex ) staat op 445.000 en de motor draait als een klokje.
wel altijd om de 10d km olie vervangen .. de olie is altijd goud bij mij nog nooit donkere olie gehad.
mischien is de 1.8 ook wel goed ik weet het niet maar dat de 2.0 liter een monster van een motor is kan ik je wel vertellen...
succes.


volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 24.07.2009 - 16:12
Als het kan zou ik voor een bifuel gaan. Die is er bij mijn weten alleen in 1.8 uitvoering.Sjef schreef:Maakt het nog uit of je een Bi-Fuel neemt of eentje waar de installatie later ingebouwd is?
Voordeel is dat al vanaf ontwerp/fabriek rekening gehouden is met LPG, dus:
- speciaal ontworpen cilinderkop
- lpg meter en omschakelknop standaard in je dashboard
- vulnippel mooi weggewerkt achter de benzineklep
- vast nog wel wat voordelen...