Hallo Volvo liefhebbers.
Ik heb een vraag over een Volvo 440 DL uit 1986. Kort geleden is de temperatuurmeter niet meer werkend. Tijdens ritjes naar Almere en naar Hoofddorp heeft die het wel gedaan. Nu nadat we de koude nachten hebben gehad heeft die het begeven en heb de documentatie van me Volvo door gespit maar heb nergens kunnen vinden waar die temperatuur sensor eventueel kan zitten, en of het makkelijk vervangen kan worden.
Heeft iemand een idee waar die senor zit, of is het een ander onderdeel?
Hoor het graag.
Vriendelijke groeten,
Arno Geraards
Temperatuur meter werkt niet meer.
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
Komt die helemaal niet meer van zijn plek?
-
- Starter
Hij rijd gewoon maar hij geeft alleen geen temperatuur meer aan dat is eigenlijk alles. Maar kan je hem zelf vervangen of moet je dat laten doen?volvo c70 t5 schreef:Komt die helemaal niet meer van zijn plek?
Groeten Arno
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
Ik bedoel kom je temperatuur meter niet meer van zijn plek,of ga die een stukje omhoog?MetalDaddy83 schreef:Hij rijd gewoon maar hij geeft alleen geen temperatuur meer aan dat is eigenlijk alles. Maar kan je hem zelf vervangen of moet je dat laten doen?volvo c70 t5 schreef:Komt die helemaal niet meer van zijn plek?
Groeten Arno
-
- Starter
Ow sorry had je verkeerd begrepen. Me temp.meter komt helemaal niet omhoog. De motor word gewoon warm en slaat niet uit ofzo...Denk zelf dat de meter stuk is, want hij deed het wel, en dan weer niet, en dan weer wel en dan weer niet, en nu issie helemaal niet meer werkend.
Zit toevallig de connector of iets in die trend, bij de thermostaat?..
Zit toevallig de connector of iets in die trend, bij de thermostaat?..
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
Ik den dan dat je metertje stuk is,Wandt als je thermostaat open blijft staan moet die wel iets van zijn plek komen,warmtesensor zit als het goed is onder je thermostaathuis negen van de tien keer,maar ik denk dat je meter stuk is.
- SchoutenCC
- 5th Gear member
Mocht het de watertemperatuursensor zijn, die zit onder de eerste bougie gezien vanaf de bestuurderszijde. Kwestie van losdraaien (dop 19 meen ik), nieuwe gereed houden en direct erin draaien. Nog geen vijf minuten werk.
Alternatief kan het probleem in je klokkenhuis zitten, vooral de aarding van de metertjes wil nog wel eens oxideren. Zoek in de 440/460 subfora eens op massapunten schoonmaken, en dan vooral gericht op de watertemperatuur- en benzinemeter. Doet de benzinemeter het wel goed (hij hoort heel langzaam op te komen maar uiteindelijk wel vrij goed aan te geven).
PS: In 1986 bestonden er nog geen 440's, alleen de 480 en die had weer geen uitvoering DL. Volgens mij vergis je je in het bouwjaar.
Alternatief kan het probleem in je klokkenhuis zitten, vooral de aarding van de metertjes wil nog wel eens oxideren. Zoek in de 440/460 subfora eens op massapunten schoonmaken, en dan vooral gericht op de watertemperatuur- en benzinemeter. Doet de benzinemeter het wel goed (hij hoort heel langzaam op te komen maar uiteindelijk wel vrij goed aan te geven).
PS: In 1986 bestonden er nog geen 440's, alleen de 480 en die had weer geen uitvoering DL. Volgens mij vergis je je in het bouwjaar.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- Starter
Oke, bedankt voor de tips allemaal...Ben erg blij dat er mensen zijn die er wel wat vanaf weten. Vandaag heeft de meter helemaal niks gedaan, dus de meter is blijkbaar gewoon stuk...
Bedankt allemaal nogmaals..
Groeten, Arno
PS: Ja, de bouwjaar vergis ik me snel in, maargoed..hij is dan wat jonger:P
Bedankt allemaal nogmaals..
Groeten, Arno
PS: Ja, de bouwjaar vergis ik me snel in, maargoed..hij is dan wat jonger:P
-
- 5th Gear member
Testje: haal kabel van de sensor af en houdt deze even tegen blok aan, laat iemand anders kijken of de meter stijgt. Dan weet je tenminste of sensor of meter kaduuk is.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,