Wielkasten

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Plaats reactie
Edwin026
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 12.01.2010 - 12:56

Hallo allemaal,

Alleerst zal ik me even voorstellen, Edwin Evers 21 jaar. Inwoner van het mooie plaatsje Huissen tussen Arnhem en Nijmegen. Trots bezitter van een zilvergrijze 440 1.8I uit 1995.

Allereerst mijn complimenten met het super forum! Op veel vragen heb ik al antwoorden gevonden. Ik heb echter een vraag waar ik niet veel over kan vinden. Heeft een van jullie ervaring met het vervangen van de wielkasten, ik heb al gelezen dat hiervoor inzet-stukken te koop zijn. Is het moeilijk om deze stukken uit te slijpen / in te lassen. Zitten ze ook nog aan het binnenste paneel vast? Misschien kunnen jullie me wat tips geven omdat ik van plan ben binnenkort deze stukken te gaan vervangen.

Als ik het topic hier niet goed heb geplaatst mijn excuses, ik ben nog redelijk nieuw hier.

Alvast super bedankt!

Edwin Evers.
erwin'69
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 23.11.2009 - 19:20

Als je iets gevonden hebt hoor ik het graag van je, mijn 440 heeft hetzelfde probleem. ik kan wel lassen maar heb geen geschikt lasapparaat. Ik zoek ook nog iemand die tegen een redelijke vergoeding kan plamuren schuren en spuiten.
groet, Erwin
Swedes forever.....
volvo V50 2.0 D MY '05
volvo C70 convertible 2.4T MY '00
volvo 740 2.3 GL MY '88
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Echt moeilijk is het niet. Wel tijdrovend om het netjes er tussen te krijgen. Als je pech hebt, zit de roest ook aan de binnenschermen, en zul je die stukken er dus ook uit moeten slijpen.

Hier een paar foto's dat ik ze aan het vervangen was..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier is het af :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Live4Volvo
3rd Gear member
Berichten: 351
Lid geworden op: 11.02.2008 - 19:37
Locatie: Molenhoek
Contacteer:

Hoi Edwin. Welkom op het volvo-forum. Leuk om een iemand van wat dichterbij hier te zien. Ik woon zelf in Mook (10km ten zuiden van Nijmegen)
Volvo 460 1.8i - 1996 R.I.P.
BMW 316i 1.8i - 1986 verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995 Verkocht
Porsche 944 2.5i - 1984 Verkocht
Ford Mondeo 1.8i 16v - 1996 Ingeruild
Suzuki GSX 600 F 0.6 - 1992 Verkocht
Volvo S40 2.4 - 2004 Ingeruild
Volvo V50 D2 - 2011
Volvo 340 1.4 GL - 1992
Volvo 340 1.4 GL - 1991Verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995
Volvo 440 1.8i - 1996
Volvo V70 2.4T - 2003
Suzuki GSX650F 0.65 - 2009
Edwin026
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 12.01.2010 - 12:56

Dat ziet er netjes uit poika! Ik had er al wel rekening mee gehouden dat het een tijdrovende klus zou worden, ik ben student dus tijd genoeg zeggen ze dan he! haha

Ik was van plan om met de carnavalsvakantie aan de slag te gaan maar heb besloten dat ik wacht tot het weer wat beter weer wordt, ik heb vandaag de plek nog eens goed bekeken en zo te zien is het plaatselijk onderin, de plek is ook niet echt rot maar het geeft zo'n lelijk aangezicht van de auto.

Zo gauw ik van start ben gegaan zal ik het resultaat hier posten
klaas440
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 12.10.2009 - 19:01
Locatie: groningen

heb je netjes gedaan, waar haal je die inlas delen weg poika?
Edwin026
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 12.01.2010 - 12:56

De inzetstukken die ik heb gezien, zijn te koop op internet bij een duitse auto-onderdelen site, http://stores.shop.ebay.nl/ATP-Autoteile__W0QQ_armrsZ1

in het zoekbalkje links even volvo 440 zoeken en je krijgt meteen de inzetstukken.
Gebruikersavatar
dr hilus
2nd Gear member
Berichten: 163
Lid geworden op: 20.10.2007 - 19:48

@ Poika:

Hoe heb je de afwerking gedaan qua lakken? Dus ik bedoel van foto 2 / 3 naar foto 4?

Het resultaat ziet er in ieder geval fraai uit!
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Hier in NL zijn die inzetstukken ook leverbaar hoor. Kostten rond de 20€ p/s. gewoon even navragen bij een automaterialen zaak.

Het laatste deel heb ik laten doen, zo mooi spuiten lukt mij niet met een spuitbus :) het echte strakmaak-werk heeft het schadebedrijf dus gedaan. Het spuiten en schuren kostte 220€ voor beide kanten.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”