Hallo allemaal!
Sinds afgelopen donderdag ben ik in het bezit van een S60 2.4 uit 2001. Tot nu toe bevalt hij me helemaal super! (zal me nog voorstellen in het juiste voorstel forum). Maar vandaag gebeurde wat vreemds:
Bij het naderen van een rotonde druk ik de koppelingspedaal in, schakel van 4 naar 2, en wil bij het oprijden van de rotonde weer koppelen. Toen gebeurde er echter niets! De koppelingspedaal bleef in de ontkoppelstand staan en wilde niet uit zichzelf terug. (gelukkig was het niet zo druk op de rotonde). Ben toen gestopt en kon met de hand het pedaal weer in de ruststand trekken. Probleem heeft zich sindsdien niet meer voorgedaan vreemd genoeg. Rem/koppelingsvloeistof niveau is gechecked en ruim op peil. Weten jullie misschien wat aan de hand had kunnen zijn?
Ontkoppelde koppeling wil niet meer koppelen
-
- 1st Gear member
Had enkele maanden geleden bij kmstand 170000 hetzelfde. Misschien net als bij mij een lekkende koppelingscilinder. Houd het niveau van de remvloeistof maar goed in de gaten, bij een klein lek van de koppelingscilinder merk je aanvankelijk onder de auto geen verlies. Heb je geen waarschuwing "remvloeistofniveau te laag" op je display gekregen? Ook kan de remvloeistof intern op de koppelingsplaten lekken waardoor deze hiervan doordrenkt kunnen raken. Heb uiteindelijk, omdat de hele zaak toch open moet om eea te laten nakijken - en dat is de grootste kostenpost - maar besloten koppelingsplaten-, cilinder, drukgroep en op advies dealer ook een of andere keerring in de buurt laten vervangen. Kosten ca 1200€ maar ik kan er hoop ik weer 170000km mee verder.
Klinkt idd als een defecte koppelingscilinder.
Ook een olieachtige vloeistof ontdekt bij je pedaal?
Als het de kopplingscilinder in het koppelingshuis is, kan het nog een duur geintje worden.
De bak moet er dan namelijk achter weg. Heb je (nog) garantie?
Ook een olieachtige vloeistof ontdekt bij je pedaal?
Als het de kopplingscilinder in het koppelingshuis is, kan het nog een duur geintje worden.
De bak moet er dan namelijk achter weg. Heb je (nog) garantie?
-
- 2nd Gear member
Offff
Wat helaas al menig persoon overkomen is en bijna te dom voor woorden klinkt
Het pedaal blijft hangen achter de vloermat
Met name Mercedes heeft hier erg vaak last van (We hebben er op het werk ongeveer 4000 dus vandaar) :mrgreen:
Wat helaas al menig persoon overkomen is en bijna te dom voor woorden klinkt
Het pedaal blijft hangen achter de vloermat
Met name Mercedes heeft hier erg vaak last van (We hebben er op het werk ongeveer 4000 dus vandaar) :mrgreen:
Zou nieuw zijn voor Volvo,binsbergen schreef:Het pedaal blijft hangen achter de vloermat

-
- 1st Gear member
Bedankt voor de tips! Hoop niet dat het een duur grapje gaat worden. Heb 1 maand garantie in principe.
Morgen (bij daglicht) even kijken of er andere matten in liggen, maar kon me niet herinneren dat het pedaal vast zat door de mat. Ik kreeg geen melding van vloeistof te laag op het display. Heb vandaag ellendevaak de koppeling gebruikt tijdens het filerijden maar kreeg daarbij het voorval niet nog een keer gesimuleerd.
Morgen (bij daglicht) even kijken of er andere matten in liggen, maar kon me niet herinneren dat het pedaal vast zat door de mat. Ik kreeg geen melding van vloeistof te laag op het display. Heb vandaag ellendevaak de koppeling gebruikt tijdens het filerijden maar kreeg daarbij het voorval niet nog een keer gesimuleerd.